Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-28@11:53:26 GMT

شروط ۴ بندی توسعه شهرک صنعتی بهارستان

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۲۹۶۲۳

شروط ۴ بندی توسعه شهرک صنعتی بهارستان

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌هایی به استاندار البرز و مدیرعامل شرکت‌های صنعتی ایران و نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در شورای‌عالی، مصوبه شورا را پیرامون توسعه شهرک صنعتی بهارستان در چهار بند، ابلاغ کرد.

 

به گزارش  «انرژی امروز» از وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق مالواجرد دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به دکتر شهبازی استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز و مهندس صالحی‌نیا مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایران و نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوبه شورا را پیرامون توسعه شهرک صنعتی بهارستان ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در متن مصوبه فوق آمده است: به استحضار می‌رساند شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۷.۲.۳، موضوع توسعه شهرک صنعتی بهارستان واقع در حریم شهرهای کمال شهر و کرج را پیرو مصوبه مورخ ۹۶.۷.۲۰ شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز مورد بررسی قرار داد و با توجه به صورتجلسه مورخ ۹۶.۱۱.۲۹ کمیته فنی شماره یک و نامه های شماره ۷۱۰ / ۵۲۹۱۳ / ۹۶ مورخ ۹۶.۱۲.۲۶ وزارت نیرو و شماره ۳۶۰۴۰ / ۱۶ / ۹۶ مورخ ۹۶.۱۲.۲۱ وزارت جهاد کشاورزی مقرر نمود:

 

۱. مطالعات ترافیکی طرح در انطباق با شبکه راه آهن پیرامونی و استفاده از ظرفیت حمل و نقل ریلی تهیه و به تایید معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی برسد و متعاقب تایید آن، مصوبه شورای عالی در موافقت با توسعه شهرک مذکور به مراجع ذیربط رسما ابلاغ شود.

 

۲. اولویت استقرار در توسعه شهرک صنعتی، صنوف تولیدی مزاحم شهری کمالشهر و کرج خواهد بود. جهت کنترل تحقق این بند لازم است نقشه کاربری اراضی شهرک متعاقب طی فرآیند قانونی لازم به تایید دبیرخانه کارگروه و امور زیربنایی و شهرسازی استان نیز برسد.

 

۳. به جهت پرهیز از بررسی موردی موضوعات مربوط به توسعه صنعت در پیرامون شهر تهران، شرکت شهرک‌های صنعتی به نمایندگی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان یکی از اعضای شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، برنامه جامع ساماندهی صنایع در داخل شعاع یکصد و بیست کیلومتری شهری تهران را با رعایت همه مصوبات فرادست اعم از مصوبات هیات وزیران، طرح های مجموعه شهری و ناحیه‌ای مصوب و طرح راهبردی حریم پایتخت و ... تهیه و حداکثر ظرف مدت سه ماه به شورای‌عالی ارایه نماید.

 

۴. همراستا با سند پهنه‌بندی حریم طرح جامع کمالشهر اراضی حدفاصل شهرک صنعتی موجود و توسعه فعلی بدون امکان بارگذاری جدید و به عنوان عرصه‌های سبز و طبیعی در حریم، تثبیت شود.

 

با عنایت به اینکه دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل و نقل معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی طی مکاتبات ۹۱۰ / ۱۴۳۴۲۱ مورخ ۹۷.۱۰.۱۷ و شماره ۹۱۰ / ۱۲۶۲۶۴ مورخ ۹۷.۹.۱۹، مطالعات ترافیکی طرح و کفایت ظرفیت شبکه ریلی موجود شامل ایستگاه‌های کرج، کمالشهر و مسیر خط شمال ۲ ریلی شهر کرج جهت پاسخگویی به نیاز حمل بار و مسافر توسعه شهرک مذکور را تایید نموده است، بدین وسیله و در اجرای بند یک مصوبه صدرالذکر مراتب موافقت شورایعالی توسعه شهرک مذکور اعلام می‌شود.

 

در پایان این مصوبه آمده است: مقتضی است ضمن ابلاغ به مراجع ذیربط دستور فرمایید نقشه کاربری اراضی شهرک متعاقب طی فرایند قانونی لازم و با رعایت شروط مصوبه شورای‌عالی به تایید دبیرخانه کارگروه امور زیربنایی استان برسد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۹۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تشکیل دبیرخانه کمیته شهرک‌های مسکونی دولتی در این سازمان خبر داد و گفت: در سال گذشته (۱۴۰۲)، ۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان‌ها را دریافت کرده و این شهرک‌ها در حال اخذ سایر مصوبات در سطح استانی و ملی هستند که از این میزان ۴ شهرک مسکونی در حال اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی طراحی و ساخت شهرک‌های مسکونی دولتی را یکی از ابتکارات سازمان متبوعش در دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: با هدف طراحی، کنترل و تسریع در تصویب طرح‌های شهرک‌های مسکونی دولتی، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ضمن اصلاح دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی، مسئولیت تشکیل کمیته‌ای جهت بررسی و تصویب طرح‌های آماده‌سازی و طراحی شهری شهرک‌های مسکونی دولتی را به سازمان ملی زمین و مسکن واگذار کرده است که در همین راستا تمامی طرح‌های شهرک‌های مسکونی دولتی باید به تصویب این کمیته برسد.

وی گفت: هدف از تشکیل دبیرخانه مذکور را ایجاد شهرک‌هایی با رعایت الگوی معماری اسلامی، ایرانی و الزامات شورای‌عالی مسکن و با طرح‌هایی فاخر از اهداف مدنظر در دبیرخانه شهرک‌های مسکونی دولتی است.

این مقام مسؤول ادامه داد: در هفته جاری آخرین وضعیت تصویب طرح‌های مکان‌یابی در سطح استانی و ملی در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های مرکزی، گیلان و لرستان مورد بررسی قرار گرفت تا در اولین جلسه کارگروه امور زیربنایی این استان‌ها در سال جاری مصوبات لازم اخذ شود.

مالکی در پایان تصریح کرد: طراحی و اجرای این شهرک‌ها با احداث واحدهای حیاط‌دار و فاخر، کمک بسیار مؤثری به تأمین زمین و اجرای قانون جهش تولید مسکن کرده است و با استقبال زیاد متقاضیان مواجه شده است.

کد خبر 6090250 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • ۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان را اخذ کرده‌اند
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان