Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اردبیل گفت: جاده گیوی به خلخال با رانش زمین تا حدودی تخریب شده بود که با مطالعه کارشناسی عوامل راه و شهرسازی و با تامین اعتبار تا پایان سال ۹۸ بازسازی شده و مجددا به بهره‌برداری می‌رسد. ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، در گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروز انقلاب اسلامی پروژه‌های و طرح‌های عمرانی مختلفی در شهرستان کوثر با حضور استاندار اردبیل و مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید و جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان نیز با حضور استاندار اردبیل تشکیل و راهکارهای توسعه و عمران هر چه بیشتر در منطقه بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آبگرم گیوی تعیین تکلیف می‌شود

استاندار اردبیل در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان کوثر اظهار داشت: در مورد تعیین تکلیف آب گرم گیوی و واگذاری آن به بخش خصوصی دارای صلاحیت و توان لازم با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان کوثر دارای استعداد گردشگری است و با بازسازی و توسعه  آبگرم گیوی به صورت مدرن می‌توان میزان مسافر و گردشگر را به این شهرستان افزایش داد، افزود: سرمایه‌گذاران  دارای اهلیت هزینه حدود 300 میلیارد تومان می‌توانند این منطقه را به سرعین دیگری تبدیل کنند و برگشت سرمایه خوبی هم داشته باشند.

راه ارتباطی 100 روستای شهرستان کوثر بازگشایی شدمهاجرت 60 درصد جمعیت شهرستان کوثر آماری تکان‌دهنده استاردبیل| گروه‌های جهادی به روستاهای محروم شهرستان کوثر اعزام می‌شوند

استاندار اردبیل تصریح کرد: با راه‌اندازی کمپ‌های گردشگری از قبیل زیپ لاین، هتل‌هایی با امکانات مناسب، ایجاد زیرساخت‌های لازم شاهد افزایش اشتغال در بخش گردشگری این شهرستان خواهیم بود.

بهنام‌جو در مورد جاده گیوی به خلخال گفت: این مسیر با رانش زمین تا حدودی تخریب شده بود که با مطالعه کارشناسی عوامل راه و شهرسازی و با تامین اعتبار تا پایان سال 98 بازسازی شده و مجددا به بهره‌برداری می‌رسد.

وی شهرستان کوثر را یکی از قطب‌های باغداری استان دانست و اظهار کرد: میوه به این شهرستان منحصر به‌فرد است و برای ایجاد صنایع تکمیلی و تبدیلی باید سرمایه‌گذاری لازم انجام پذیرد.

استاندار اردبیل با اشاره به اجرای پایاب سد گیوی بیان کرد: در اجرای حق‌آبه سد گیوی کارشناسان آب منطقه‌ای اردبیل با رعایت همه جوانب این سد را بررسی و در اولین جلسه بعدی اعلام کنند.

بهنام‌جو فرماندار را نماینده دولت برای حل مشکلات شهرستان معرفی کرد و افزود: هر 45 روز جلسه اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌ها برگزار می‌شود و فرمانداران موظف هستند با ارایه برنامه سالانه تا 1400 در بخش‌های مختلف اقدام کنند.

روند کند اجرای پروژه بازسازی جاده گیوی به خلخال مطلوب نیست

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان کوثر اظهار کرد: به برکت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ما در بخش‌های مختلف شاهد توسعه و عمران بوده‌ایم و در شهرستان کوثر نیز با تلاش‌های انجام شده اقدامات خوبی در حوزه اقتصادی، عمرانی و بخش‌های مختلف انجام شده است.

بشیر خالقی توجه به بخش راه را در شهرستان کوثر ضروری دانست و افزود: باید رسیدگی به وضعیت راه‌های شهرستان کوثر و افزایش و ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی این منطقه در اولویت مسئولان راه و شهرسازی قرار گرفته و در این حوزه اقدامات مناسبی انجام دهند.

وی با اشاره به اجرای پروژه بازسازی جاده گیوی به خلخال تصریح کرد: روند احداث و بازسازی این جاده به کندی پیش می‌رود و باید در زمینه اجرای این پروژه مهم و اساسی در شهرستان کوثر شتاب ایجاد شده و زمینه بهره‌رداری از آن فراهم شود.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: این راه ارتباطی برای مردم هر دو شهرستان کوثر و خلخال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در راستای تسهیل در تردد و عبور و مرور خودروها باید عملیاتی اجریی این پروژه شتاب گیرد.

هزینه 220 میلیارد تومانی برای اجرای سد گیوی

استاندار اردبیل در جمع مردم شهرستان کوثر در مسجد جامع این شهر نیز اظهار کرد: با تلاش دولت و دستگاه‌های متولی مهار آب‌های جاری، در استان اردبیل بیش از 90 درصد آب‌های جاری مهار شده است.

بهنام‌جو بیان کرد: مهار آب‌های مرزی و سطحی در استان اردبیل قبل از انقلاب در حد صفر بوده در حالی که امروزه با صرف هزینه های کلان و تلاش شبانه روزی و ایجاد سدهای بزرگ و معیشتی هدر رفت این آبها به سمت صفر میل کرده است.

وی با بیان اینکه با اجرای پایاب سد گیوی میزان اشتغال در بخش کشاورزی افزایش می‌یابد، گفت: با هزینه 220 میلیارد تومان با توجه به شرایط موجود کشور پایاب سد گیوی را اجرا می‌کند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه مبلغ 85 میلیارد تومان به اجرای پایاب سد گیوی اختصاص یافته بود، تصریح کرد: با اخذ مجوز از شخص وزیر نیرو این رقم به 220 میلیارد تومان افزایش یافت که از مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل به جهت پیگیری‌های لازم برای این افزایش اعتبار تشکر و قدردانی می‌کنم.

بهنام‌جو در مورد آبگرم معدنی گیوی نیز گفت: در مورد تعیین تکلیف آب گرم گیوی و واگذاری آن به بخش خصوصی دارای صلاحیت و توان لازم با هماهنگی شرکت آب منطقه ای اردبیل اقدام می‌شود.

استاندار اردبیل افزود: 117 واحد تولیدی راکد مربوط به بخش کشاورزی مجددا به چرخه تولید برگشته و از این تعداد 9 مورد مربوط به شهرستان کوثر است.

بهنام‌جو تصریح کرد: میزان اشتغال شهرستان کوثر از 20 هزار شغل 347 نفر تعیین شده بود که با تلاش مسئولان استانی و شهرستانی میزان اشتغال در این شهرستان از مرز 400 نفر گذشته است.

وی راه‌اندازی فرش آذرخش در شهرستان کوثر را جزو طرح‌های موفق برشمرد و افزود: در حال حاضر بیش از 80 نفر از بانوان آموزش دیده در این کارگاه مشغول هستند که با توسعه این کارگاه میزان اشتغال آن به 300 نفر افزایش می‌یابد.

بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و اقتصدی در کوثر

همزمان با حضور استاندار اردبیل در شهرستان کوثر آئین بهره‌برداری از 45 طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی نیز که برای اجرای آنها بیش از 190 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، برگزار شد.

این طرح‌ها و پروژه‌ها شامل جایگاه اختصاصی سوخت خودرو در روستای قره قشلاق با 32 میلیارد ریال و با اشتغالزایی 15 نفر، واحد پرورش مرغ تخمگذار در فیروزآباد به ظرفیت 30 هزار قطعه با 35 میلیارد و 500 میلیون ریال و اشتغالزایی 7 نفر و چند طرح عمرانی در بخش‌های عمران شهری، گازرسانی روستایی، طرح‌های هادی روستایی، راه و شهرسازی و کشاورزی و نیز پروژه‌های عمران روستایی بود.

در کنار افتتاح پروژه‌های عمرانی و اقتصادی و حضور در جمع مردم و مسئولان شهرستان کوثر، استاندار اردبیل در سفر خود به کوثر با جانباز 40 درصد دوران دفاع مقدس در گیوی که در جزیره مجنون به درجه رفیع جنبزی نائل آمده، دیدار و از خانواده این جانباز تجلیل کرد و نیز با بازدید از کارگاه فرش دستبافت در گیوی با اشتغال 70 نفر مسائل و مشکلات سرمایه‌گذار این طرح را بررسی کرد.

انتهای پیام/ش

R41374/P/S6,49/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۹۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۷ تیم باشگاهی اردبیل در جشنواره مینی والیبال

به گزارش خبرگزاری مهر، پیمان مدرس اظهار کرد: با هدف استعدادیابی و استفاده از ظرفیت های والیبالی استان اردبیل جشنواره مینی والیبال استان در اردبیل برگزارشد.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره با حضور ۱۷ تیم از باشگاه ها و مدارس خصوصی و هیاتهای والیبال شهرستانها به مدت دو روز در سالن شهید آسمانی برگزارمی شود.

رئیس هیات والیبال استان اردبیل اضافه کرد: مهمترین هدفی که در برگزاری این نوع جشنواره ها دنبال می کنیم توجه به رده های پایه، کشف استعداد برای آینده والیبال استان، ایجاد رقابت و شورو نشاط در بین باشگاه ها و مدارس خصوصی و همچنین هیات های والیبال شهرستان هاست.

مدرس با اشاره به اینگکه جشنواره های ورزشی تضمین آینده استان اردبیل را در رشته های مختلف ورزشی به دنبال دارد، گفت: در آینده ای نزدیک شاهد برگزاری جشنواره مینی والیبال در بخش دختران اردبیل نیز خواهیم بود.

وی افزود: ماحصل این استعدادیابی و این جشنواره ها در حال حاضر حضور ملینا غفرانی در تیم ملی نوجوانان، سیدمحمد موسوی در تیم ملی نوجوانان، محمدرضا شیرافکن در تیم ملی جوانان و کیانوش حیدری در لیگ برتر والیبال کشور است.

کد خبر 6095635

دیگر خبرها

  • دو حادثه رانندگی با ۱۵ مصدوم در اردبیل
  • حضور ۱۷ تیم باشگاهی اردبیل در جشنواره مینی والیبال
  • شکوفه‌های بهاری شهرستان کوثر استان اردبیل
  • زیرساخت‌های فرهنگی راکد اردبیل بازسازی می‌شود
  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • اردبیل| پای کلاس درس معلمانی که عشق را تفسیر می‌کنند
  • سرانه درآمد مردم اردبیل افزایش یافته است
  • اردبیل در رتبه اول رده‌بندی مولدسازی کشور قرار گرفت
  • ثبت بیش از ۹۴ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی اردبیل
  • استاندار اردبیل: سند بنیادین آموزش و پرورش را متحول کرد