Web Analytics Made Easy - Statcounter

چمران گفت: دشمن تلاش می‎کنند ما را به زیر بکشند و دشمنی با انقلاب به خاطر موشک نیست و البته ما هیچ گاه برای موشک‎های خود با آمریکا مذاکره نمی‎کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مهدی چمران» عصرامروز(دوشنبه 15 بهمن) در همایش تجلیل از فجر آفرینان انقلاب اسلامی استان گلستان اظهار کرد: انقلاب اسلامی انقلاب نور بود و خداوند با ارسال پیامبران از تاریکی انسان‎ها را نجات داد و به سمت پاکی سوق می‎دهد و این کار ارزشمندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جنگ جهانی اول و دوم را انسان‎های متمدن غربی رقم زدند

برادر شهید مصطفی چمران ادامه داد: باید دشمنان ما همواره در اختلاف باشند و ظلمت‎های مختلف را از دشمنان شاهد هستیم و جنگ جهانی اول و دوم را همین انسان‎های متمدن که دم از انسانیت می‎زنند علم کردند و میلیون‎ها انسان را به کشتن دادند.

 

چمران تاکید کرد: انقلاب اسلامی به بزرگی انقلاب پیامبر مکرم اسلام نبوده و نیست ولی در امتداد همان مسیر بود و امام خمینی(رحمه الله علیه) با انقلاب اسلامی مردم را از ظلمات نجات داد.

 

وی با بیان اینکه رضاخان نمود ظلم و کج‎فهمی بود، یادآور شد: رضاخان هر جایی را که توانسته بود در کشور تصرف کرده بود و نام بنیاد علوی بر آن گذاشته بود و پس از کودتاه 28 مرداد نیز پسرش با استبداد زیاد و نوکری آمریکا به تخت نشست.

 

عضو سابق شورای شهر تهران یادآور شد: حرکت‎های فیزیکی را در تاریخ انقلاب اسلامی نمی‎خواهم عنوان کنم و باید برعکس ببینیم چند روستا برق داریم و چه میزان برق نداریم ولی باید به این بیاندیشیم که با پیروزی انقلاب اسلامی از ظلمات نجات پیدا کردیم.

 

چمران با بیان اینکه در پیش از انقلاب اسلامی محجبه بودن باعث خجالت بود، یادآورشد: در آن زمان دانشجویان خانم چادرهای خود را در هنگام ورود به دانشگاه در کیف خود می‎گذاشتند.

 

وی تاکید کرد: امام خمینی(رحمه الله علیه) پرچم انقلاب را برافراشت و مردم به دنبال آن آمدند، در نانوتکنولوژی رتبه چهارم هستیم و در باشگاه فضایی قرار داریم و در سلول‎های بنیادین جزو ۱۰کشور برتر دنیا هستیم و بزرگترین جهش علمی در مقالات علمی در بین کشورهای دنیا شاهد هستیم و در پس از انقلاب رشد چشمگیری در میزان دانشجویان کشور داشتیم.

 

نخستین موشک و زیردریایی را شهید چمران در دروان دفاع مقدس ساخت

برادر شهید مصطفی چمران تاکید کرد: زمانی می‎خواست نفت در کشور ملی شود انگلیسی‎ها می‎گفتند اگر ما از آبادان برویم یک شب  آبادان روشن نمی‎ماند و درست می‎گفتند ولی از قبل جوانان ما برای این مهم خودشان را آماده کرده بودند و اجازه ندادند که یک شب هم آبادان خاموش بماند.

 

چمران افزود: شهید چمران که یک دانشمند بزرگ فیزیک و یک مخترع خلاق بود در 6 ماه نخست جنگ نخستین موشک ایران را ساخت و یک موشک سه متری در جنوب اهواز آزمایش کرد و موشکش پرتابی وبرد آن زیر 10 کیلومتر بود و این در زمانی بود که در اهواز نان تافتون پیدا نمی‎شد.

 

وی گفت: امروز ما موشک‎های نقطه‎زن داریم که چند هزار کیلومتر برد دارد و دشمنان را به ترس و هراس انداخته است و مانند این موشک‎ها پهبادها و ... ساختیم و این در حالی بود که کشورهای دیگر یافته‎های خود را به هیچ عنوان در اختیار ما قرار نمی‎دادند.

 

برادر شهید مصطفی چمران با بیان اینکه باید بر دست و پای رزمندگانی که قدرت دفاعی ما را بالا بردند باید بوسه بزنیم، افزود: پس از جنگ نیز تحت تلاش و درایت مقام معظم رهبری  و توصیه‎های فراوانی که داشتند این مسیر را ادامه دهیم.

 

چمران با بیان اینکه زیر دریایی را در دوران هشت سال دفاع مقدس ساخت، گفت: پس از آن در هیمن ایام بنا است زیردریایی‎های پیشرفته دیگری را بسازیم.

 

انقلاب اسلامی جوانان کشور را متحول کرد

وی با بیان اینکه این ادوات نظامی را آمریکا و دیگر کشورها را دارند، افزود: حجم داشته‎های آنها خیلی بیشتر است و نیروهای آنها بیشتر از ما است ولی یک انقلاب به وجود آمده که نمونه است و ما از درون و معنویات خود متحول شدیم و انقلاب اسلامی امام خمینی(رحمه الله علیه) و مکتب ما را متحول کرده و پس از دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس گسترش یافته است.

 

برادر شهید مصطفی چمران یادآور شد: جوانانی که سر کوچه و خیابان ایست می‎کردند در دوران دفاع مقدس متحول شدند و در جبهه‎ها نماز شب می‎خواندند و در این چهل سال هر چه به جلو رفتیم این تحول عمیق‎تر شده گرچه شاید اشتباهاتی ظاهری را انجام دهیم و برخی از مسئولانی را ببینید که نمود ظاهری آنها خلاف آن چیزی است که باید باشد و این اعتقادات ما به شدت عمیق‎تر شده است و مقام معظم رهبری به این مهم تاکید داشتند.

 

چمران متذکر شد: باید تحولاتی که انقلاب اسلامی به وجود آورده را حفظ کنیم و نه آنکه به عقب بازگردیم و این کار شایسته انقلاب اسلامی نیست و کار ما مقاومت در برابر دشمن و ایستادن و تحرک بیشتر است.

 

وی افزود: دشمن تلاش می‎کنند ما را به زیر بکشند و دشمنی با انقلاب به خاطر موشک نیست و البته ما هیچ گاه برای موشک‎های خود با آمریکا مذاکره نمی‎کنیم ولی متاسفانه گاهی عمدی و یا غیرعمدی بد عمل کردن‎ها سبب می‎شود تحریم تشدید شود و مردم نیز ناراضی شودند و نارضایتی مردم از کل نظام است و تلاش دشمن نیز بر این است.

 

برادر شهید چمران با بیان اینکه دشمن می‎خواهد مکتب و دین ما را از ما بگیرد، گفت: کسانی که به دنبال این هستند که آمریکا بر این کشور حکومت کند قطعا بدانند نخستین افرادی که آمریکایی‎ها به چوبه دار می‎سپارند همین افراد هستند.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر جشنواره فیلم فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی فیلم فجر سرود گروه سرود کانون های مساجد نشست خبری کانون های فرهنگی هنری مساجد ایام دهه فجر مهدی چمران گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۰۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند

خانواده شهید نسیم افغانی پس از سالها پیگیری و بررسی ادعاهای متعدد، از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی گردید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی  خبرگزاری تسنیم، خانواده شهید نسیم افغانی پس از سالها پیگیری و بررسی ادعاهای متعدد، از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی گردید.

با پیگیری ستاد معراج شهدا و پس از بررسی و انجام تست دی ان ای از افراد مدعی، نسبیت خانوادگی آقای محمد یاسین مرادی فرزند میرزا محمد به عنوان برادر شهید نسیم افغانی محرز گردید.

برادر شهید نسیم افغانی امروز با حضور در ستاد معراج شهدا در جریان احراز نسبیت برادری با شهید قرار گرفت.

خرداد سال 1399 بود که سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین طی یک ویدئو درخواست کرد هر کسی می تواند در شناسایی یک شهید افغانستانی دوران دفاع مقدس کمک کند.

او در این ویدئو گفته بود: در جریان تفحص پیکرهای مطهر شهدای گلگون‌کفن دفاع مقدس، اخیراً شهید والامقامی از اتباع کشور افغانستان به‌ نام «نسیم افغانی»، فرزند میرزا محمد، 31 ساله به شماره پلاک CG519_396 اعزامی از لشکر 5 نصر خراسان در منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص و شناسایی شده است. چرا که با پیگیری‌های به‌ عمل‌ آمده، نشانی جدیدی از محل سکونت خانواده این شهید افغانستانی به دست نیامده است. خواهشمند است در صورت اطلاع از محل سکونت خانواده شهید در ایران یا افغانستان، مراتب را به کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح منعکس کنید.

برگزاری یادواره 470 شهید کارگر استان همدان + تصویر

حتی محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و سعید اوحدی، رئیس وقت بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در اطلاعیه ای تقاضا کردند تا اگر کسی اطلاعی از خانواده این شهید عزیز دارد اعلام کند. تنها اطلاع به دست آمده در مورد این شهید دفاع مقدس، عکس او از پرونده پرسنلی‌اش، تصاویر حضور در جبهه و مشخصات یگان اعزامی‌اش بود.

گفتنی است نسیم افغانی در زمان شهادت جمعی دسـته سه گروهان سه گردان سیف‌الله از تیپ امام جواد(ع) لشکر 5 نصر خراسان بود که فرمانده گردانش، شهید جواد آخوندی بود. پیکر شهید آخوندی همچنان مفقود است. جانشین گردان نسیم افغانی در زمان شهادت، شهید سید محمود هاشمی بود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند