Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@04:57:04 GMT

آغاز فعالیت سامانه «سیب» از سال 98

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۳۰۱۰۸

آغاز فعالیت سامانه «سیب» از سال 98

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: معاونت بهداشتی وزارت بهداشت از آغاز فعالیت سامانه یکپارچه بهداشت، «سیب» در سال 98 در استان های سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، حیدرعلی عابدی در تشریح دستورکار امروز- دوشنبه- کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از حضور معاونین بهداشتی و درمان این وزارتخانه خبر داد و افزود: جلسه امروز کمیسیون بهداشت استماع گزارش معاونین بهداشتی و درمان وزارت بهداشت درخصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در جهت اجرائی کردن پرونده الکترونیک سلامت، پزشک خانواده و سیستم ارجاع بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معاونت بهداشتی وزارت بهداشت درخصوص راه اندازی سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) گزارشاتی را ارائه کرد.
وی اظهار داشت: با راه‌اندازی این سامانه که در راستای ارائه خدمات بهداشتی درمانی در قالب برنامه‌ها و پروژه‌های تحول نظام سلامت اجرا می‌شود، تمام اطلاعات مربوط به خانوارها، نوع خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز در مراکز و پایگاه‌های سلامت جامعه و خانه‌های بهداشت در این سامانه وارد و ثبت می‌شود و تمامی پوشه‌های خانوار و دفاتر مربوط به خدمات و برنامه‌های بهداشتی درمانی جمع ‌آوری خواهد شد.
عابدی با اشاره به اینکه سامانه سیب در استان‌های فارس و مازندران به صورت پایلوت درحال اجرا است، بیان کرد: این سیستم به صورت کامل در این استان‌ها اجرایی نشده بود، به همین دلیل نارضایتی‌هایی را به همراه داشته است.
وی بیان کرد: بی تردید اگر سیستم سریعتر کامل شود بسیاری از این نارضایتی ها رفع خواهد شد. وزارت بهداشت و درمان قول داده است، این سامانه از ابتدای سال 98 به صورت کامل در همه استان‌های کشور اجرا شود.

**اجرای پرونده الکترونیک نیازمند همکاری بیمه‌ها است
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: اجرای کامل سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) نیازمند همکاری بیمه‌های ایرانیان و تامین اجتماعی است تا از این قانون تبعیت کرده و با مطب‌هایی که به این سامانه متصل نیستند قرارداد نبندند.
عابدی اظهار داشت: در ادامه جلسه درخصوص سیستم ارجاع نیز گزارشاتی ارائه کردند، در سیستم ارجاع افراد مستقیم نمی‌توانند به متخصص مراجعه کنند، بنابر این بیماران ابتدا باید به پزشک خانواده مراجعه کرده و سپس در صورت تشخیص پزشک خانواده و بر اساس راهنمای بالینی و در صورت نیاز به پلی کلینیک‌های تخصصی و بیمارستان‌ها ارجاع داده شوند، در غیر این صورت بیمه هزینه آن را پرداخت نخواهد کرد.
این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیمه هزینه افرادی را که مستقیم به متخصص مراجعه می‌کنند را پرداخت می‌کند، که هزینه بسیار سنگینی به وزارت بهداشت تحمیل می‌کند. معاونین وزارت بهداشت در جلسه امروز قول رفع این خلاء را در سریع‌ترین زمان ممکن دادند.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: ممکن است پس از اجرای سیستم ارجاع نارضایتی‌هایی به وجود بیاید، که این نارضایتی ناشی از عدم رسیدگی به نیاز واقعی بیماران نیست بلکه به دلیل انتظاراتی است که طی سال‌های گذشته برای ‌مردم به وجود آمده است.
سیام*3061*1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مجلس سامانه سيب كميسيون بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۰۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست مرکز بهداشت شهرستان میرجاوه گفت: بیش از سه تن مواد غذایی بدون شرایط مصرف و تاریخ مصرف گذشته که در چهار ماه اخیر از اماکن تهیه و توزیع شهرستان جمع‌آوری شده بودند، با هماهنگی و حضور نماینده دادگاه عمومی شهرستان معدوم شدند.

حامد کیخایی اظهار کرد: جمع‌آوری و معدوم‌سازی مواد غذایی غیربهداشتی، یکی از محورهای اصلی فعالیت واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان میرجاوه است. بر همین اساس، با متخلفان در این زمینه به هیچ عنوان مماشات نخواهد شد.

وی ادامه داد: مواد غذایی علاوه بر دوره زمانی مصرف، نیاز به نگهداری در شرایط بهداشتی و دمای مناسب دارند. رعایت نشدن این موارد ممکن است باعث فاسد شدن ماده غذایی قبل از رسیدن تاریخ انقضا آن شود و منجر به بروز مسمومیت و حوادث ناگوار برای مصرف‌کننده شود. بر همین اساس لازم است تا هنگام خرید، شرایط نگهداری مواد غذایی را در نظر بگیریم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، وی افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، گزارش خود را سامانه تلفنی ۱۹۰ ثبت کنند تا همکاران مرکز بهداشت برای اصلاح مشکل، وارد عمل شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز بارش باران در مناطق مختلف ایلام/بارش ها تا فردا ادامه دارد
  • آغاز فعالیت سامانه ناپایدار همرفتی و وزش شدید باد از فردا
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • ضرورت افزایش ظرفیت استخدام ماما در بخش بهداشت و درمان
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه