Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:32:45 GMT

محرومیت زدایی روستایی در چهار نقطه کشور اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۳۰۳۶۰

محرومیت زدایی روستایی در چهار نقطه کشور اجرا می شود

بجنورد- ایرنا - رئیس بنیاد مستضعفان گفت: چهار نقطه کشور شامل قلعه گنج کرمان، چالدران آذربایجان غربی، بندر لنگه هرمزگان و مانه و سملقان در استان خراسان شمالی، برای اجرای طرح های محرومیت زدایی و اشتغال پایدار توسط این بنیاد انتخاب شده است.

به گزارش ایرنا محمد سعیدی کیا روز دوشنبه در حاشیه سفر یکروزه خود به شهرستان مانه و سملقان در جمع خبرنگاران گفت: این اقدام در عمل به سفارش رهبر معظم انقلاب مبنی بر شناسایی مناطق محروم و رفع مشکلات آنان صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی شعار بنیاد مستضعفان در این طرح را «با مردم برای مردم» ذکر و بیان کرد: همه امکاناتی را که برای آباد کردن این مناطق لازم است فراهم کرده و بستری آماده می کنیم که مردم بتوانند در آن کار، تلاش و فعالیت کنند.
وی بیان کرد: مردم از استعداد، خلاقیت و توانایی بالایی برخوردار هستند اما متاسفانه تاکنون امکان چندانی برای ظهور آن نیافته اند و ما قصد داریم که این امکان را برای آنان فراهم سازیم.
وی تصریح کرد: ما مردم محروم این مناطق را از طریق دادن مشاوره و تشکیل گروه های توسعه روستایی حمایت می کنیم.
سعیدی کیا افزود: مردم در صندوق هایی که تشکیل می شود پس اندازهایی را ایجاد می کنند و ما هم وام های خردی را در اختیار آنان قرار خواهیم داد تا برای خود اشتغال ایجاد کنند.

* سهم اشتغال روستایی استانها 250 میلیارد ریال شد
رئیس بنیاد مستضعفان در حاشیه افتتاح بانک سینا در شهر آشخانه، مرکز مانه و سملقان گفت: در 2 سال گذشته سهم هر استان از اعتبارات اشتغال روستایی این بنیاد 200 میلیارد ریال بود که امسال این رقم به 250 میلیارد ریال رسیده است.
وی افزود: امسال بنیاد مستضعفان 150 میلیارد ریال اعتبار تنها برای اشتغال روستایی شهرستان مانه و سملقان تخصیص داده که با تسهیلات 250 میلیارد ریالی که توسط بانک سینا ارائه می شود، رقم اعتبارات خراسان شمالی به 400 میلیارد ریال می رسد.
وی افزود: متقاضیان این تسهیلات باید طرح خود را به استانداری ارائه کنند تا بعد از بررسی به بانک‌ معرفی شود و در صورت وجود توجیه اقتصادی مصوب و طبق ضوابط از تسهیلات برخوردار شوند.
سعیدی کیا اضافه کرد: با توجه به اینکه مانه و سملقان یکی از مناطق چهارگونه منتخب برای اجرای طرح محرومیت زدایی بنیاد است همه مسائل آن پیگیری و علاوه بر اشتغال بر روی مباحث آموزشی، مذهبی، فرهنگی و ورزشی آن کار خواهد شد.
رئیس بنیاد مستضعفان همچنین بر بهبود وضعیت بهداشت و درمان منطقه تاکید کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد تا همه مسائل منطقه برطرف شده و سطح زندگی مردم به دست خودشان ارتقا یابد.
وی افزود: خوشبختانه شهرستان مانه وسملقان تا کنون در اجرای طرح تسهیل گری و اشتغال روستایی از دیگر استان ها جلو افتاده است.
شهرستان مانه و سملقان 6 دهستان دارد که در مرحله نخست، طرح تسهیل گری در چهار دهستان بخش مرکزی و سملقان، حومه، جیرانسو، قاضی و آلمه اجرا می شود.
7183/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بنياد مستضعفان اشتغال روستايي مانه و سملقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۰۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، مهدی رمضانی معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان ضمن قدردانی از زحمات این گروه جهادی مسوولیت پذیری دانشجویان، غنی سازی اوقات فراغت آنان، محرومیت زدایی از مناطق محروم و کمک به سازندگی و عمران کشور را از جمله اهداف این اردو برشمرد.
در ادامه دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و همچنین غرس هزار نهال از دیگر برنامه‌های معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان در سفر به شهرستان سروآباد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند