Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حجت الاسلام ناصر خدایاری روز دوشنبه در دیدار خانواده شهید 'سرگون آکوپانس' گفت: ۲۳۰ هزار نفر از بهترین افراد مملکت از موقعیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود چشم پوشی کرده و در راه دفاع از وطن به شهادت رسیدند تا کشور را از گزند دشمنان محفوظ نگه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به جایگاه شهدا در قرآن کریم اشاره کرد و ادامه داد: طبق فرموده قرآن کریم آنانکه در راه خدا کشته می‌شوند، مرده نیستند بلکه زنده و پاینده اند و همچنین بهشت هشت باب دارد که یکی از آن‌ها باب شهادت است.

رئیس انجمن آشوریان ارومیه نیز دراین دیدار اظهار داشت: شهدای جامعه آشوری به منظور دفاع از شرف و ناموس کشور خود در کنار برادران مسلمان خود قرار گرفته و در راه دفاع از وطن مبارزه کرده و به شهادت رسیدند.

استانلی سیمونز افزود: شهدای آشوری با تمام توان و قوا به میدان آمده و با تمام دارایی و توان خود مبارزه کردند تا سرزمین خود را از دست جباران نجات دهند.

وی اظهار داشت: ما ایرانی هستیم و از تمام حقوق شهروندی دراین مملکت برخورداربوده و هستیم.

مهدی فعال رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی هم در این دیدار گفت: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و جامعه اقلیت‌های دینی با توجه به میزان جمعیت خود سهم قابل توجهی در دفاع از وطن و شکل گیری انقلاب داشته است.

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه هم اظهار داشت: ما جزو پرافتخارترین اقوامی هستیم که در ایران زندگی می‌کنیم و هیچگاه خود را جدای از جامعه ایرانی ندانسته ایم.
داریاووش عزیزیان با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد انقلاب به جایگاه عدد ۴۰ اشاره کرد و گفت: عدد ۴۰ در بین تمام ادیان الهی از قداست خاصی برخوردار است چنانکه حضرت موسی، حضرت عیسی و حضرت محمد (ص) پس از گذراندن دوره ۴۰ ساله به مرحله تکامل و نبوت رسیدند.
وی افزود: امروز انقلاب اسلامی پس از طی مسیری طولانی به ۴۰ سالگی یعنی مرحله تکامل و بلوغ دست یافته است.

همزمان با ۱۵ بهمن مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و جمعی از مسوولان استانی و اقلیت‌های دینی در منزل شهیدان سرگون آکوپانس و ساکو مجنویانس حضور یافتند.

شهید 'سرگون آکویانس' از اقلیت‌های دینی بود و به سال ۱۳۴۴ در روستای گوگ تپه از توابع شهرستان ارومیه متولد شد.

ایشان تا کلاس پنجم ابتدایی در همان روستا، یعنی زادگاهش گوگ تپه، مشغول به تحصیل شد و بعد از آن ترک تحصیل کرد و به شغل شاگرد مکانیکی پرداخت، تا از این راه به پدرش کمک کند. ایشان سپس به وظیفه ملی و میهنی خود عمل کرد و لباس مقدس سربازی را در راه دین و میهن به تن کرد و سرانجام در تاریخ ۱۳۶۴/۱۱/۸ در راه دفاع از میهن و ادای وظیفه ملی و دینی، در بمباران هواپیما‌های رژیم بعثی مجروح و در بیمارستان دکتر شریعتی تهران شهید شد.

انتهای پیام/پ

جایگاه شهدا در قرآن کریم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاع مقدس شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۰۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت معصومه حائری (عروس امام خمینی (ره)) را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

"إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

در گذشت بانوی مومنه سرکار خانم معصومه حائری را به خاندان‌های معزز و مکرم امام راحل (ره)، حائری یزدی و فرزندان گرامی‌شان تسلیت عرض می‌کنم.

مجاهدت این بانوی گرامی در همراهی با آیت‌الله حاج آقا مصطفی خمینی(ره)  در سال‌های مبارزه و تبعید، ان شاءالله توشه و همراه مناسبی برای سفر آخرتشان خواهد بود."

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • سرلشکر سلامی با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد +عکس
  • سرلشکر سلامی با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد
  • دیدار مسئولان خوروبیابانک با خانواده شهید حسین ایرانی
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است