Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-09@00:30:37 GMT

سید حسن نصرالله: دولت لبنان، دولت حزب‌الله نیست

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۳۱۳۲۸

به گزارش فارس، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان روز دوشنبه مصادف با ۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ درباره آخرین تحولات سیاسی این کشور و منطقه به صورت کوتاه سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله در اولین سخنرانی‌اش پس از تشکیل دولت جدید لبنان به ریاست سعد الحریری گفت که اوضاع اقتصادی و مبارزه با فساد باید در اولویت برنامه‌های دولت جدید لبنان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه همه جریان‌های مقاومت و احزاب سیاسی را به خویشتنداری و آرامش پس از ایجاد فضای متشنج و تشکیل دولت جدید این کشور دعوت کرد.

سید حسن نصرالله افزود: هیات دولت باید به یک هیاتی تبدیل شود که بتواند درباره مسایل داخلی و خارجی یک تصمیم‌گیر حقیقی باشد.

دبیرکل حزب‌الله به هشدارهای آمریکا درباره نزدیک بودن وزیر کنونی بهداشت به جریان مقاومت و حزب‌الله گفت که وزارت بهداشت برای همه لبنانی‌ها است. هیچ وزیری را بر مبنای حزب‌گرایی انتخاب نکردیم، چون ما مصلحت کشور را بر هر چیزی مقدم می‌شماریم.

وی تصریح کرد: نتانیاهو از سه روز پیش تا حالا اصرار دارد بگوید که دولت جدید لبنان، دولت حزب‌الله است و در کشورهای مختلف جهان و خلیج فارس درباره این مساله شایعه‌پراکنی می‌کند؛ به طوری که در حال حاضر برخی از احزاب داخلی لبنان هم این موضع نتانیاهو را دنبال می‌کنند. چنین موضع‌گیری اشتباه و دروغ است، چون حضور برخی جریان‌های سیاسی در دولت گسترده‌تر از حضور حزب‌الله است.

وی خاطر نشان کرد: توصیف درست این است که گفته شود دولت لبنان متشکل از مجموعه‌ای از جریان‌های سیاسی کشور است که یکی از آنها حزب‌الله است. حضور ما در دولت موثر و اساسی و قوی‌تر از هر زمان دیگری است.

نصرالله تاکید کرد که حزب‌الله در آستانه سالگرد امضای توافق «۶ شباط» با حزب «التیار الوطنی الحر» (حزب جریان ملی آزاد) به ریاست جبران باسیل در سال ۲۰۰۶ قرار دارد. وی این توافق را امری مهم و تاریخی در سطح داخلی خواند و اظهار داشت که افزایش همکاری‌ها و هماهنگی‌ها در جنگ ۳۳ روزه از اولین نتایج  توافق به دست آمده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: به همپیمانی خود با التیار الوطنی الحر و پایبندی به توافق ۲۰۰۶ و گسترش همکاری‌ها اعتقاد کامل داریم.

وی همچنین به شایعات مربوط به تنش در روابط جنبش امل و حزب الله اشاره کرد و گفت که روابط دو طرف عمیق‌تر از آن چیزی است که با یکدیگر اختلاف و درگیری داشته باشند.

سید حسن نصرالله  در پایان سخنرانی‌اش به چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت که چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گواه بر از بین رفتن دل‌خوشی و امید آمریکا به شکست انقلاب اسلامی است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۱۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم حملات موشکی و پهپادی حزب‌الله لبنان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی دو عملیات جدید را علیه ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی به انجام رسانده‌اند.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۵ عصر امروز چهارشنبه هشتم ماه مه ۲۰۲۴ موضع السماقه واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات موشکی هدف گرفته و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین حزب‌الله لبنان اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی یکی از سامانه‌های فنی جدید را که اخیراً از سوی ارتش رژیم صهیونیستی در موضع صهیونیستی «العاصی» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی نصب‌شده بود، با یک پهپاد انتحاری هدف قرار دادند.

بر اساس اعلام حزب‌الله لبنان، در نتیجه این حمله پهپادی و اصابت دقیق آن به هدف، این سامانه فنی منهدم شده است.

پیش از این نیز حزب‌الله لبنان ۹ عملیات دیگر را علیه دشمن صهیونیست به اجرا درآورده بود. به این ترتیب شمار عملیات‌های حزب‌الله لبنان علیه مواضع، نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی طی روز جاری به ۱۱ عملیات می‌رسد.

از سوی دیگر حملات ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیز همچنان ادامه دارد. خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی شهرک «عیتا الشعب» در استان «النبطیه» واقع در جنوب لبنان را هدف حمله هوایی قرار داده است.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز شهرک «بلیدا» واقع در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرد.

کد خبر 6100880

دیگر خبرها

  • حمله ترکیبی حزب‌ الله لبنان به موضع صهیونیستی المالکیه
  • شهادت ۲ رزمنده حزب‌الله لبنان در راه قدس
  • شهادت ۳ مبارز گردان‌های قدس در جنوب لبنان
  • وزیر دفاع اسرائیل : تابستان داغی پیش روی لبنان است
  • حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نقش جدی در جریان زیارت داشتند
  • تداوم حملات موشکی و پهپادی حزب‌الله لبنان
  • حمله موشکی حزب‌ الله به ۲ پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله پاسخ حملات اسرائیل را داد
  • حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»
  • فیلم/ راکت باران کریات سوراخه توسط حزب‌الله لبنان