Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان روز دوشنبه مصادف با ۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ درباره آخرین تحولات سیاسی این کشور و منطقه به صورت کوتاه سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله در اولین سخنرانی‌اش پس از تشکیل دولت جدید لبنان به ریاست سعد الحریری گفت که اوضاع اقتصادی و مبارزه با فساد باید در اولویت برنامه‌های دولت جدید لبنان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه همه جریان‌های مقاومت و احزاب سیاسی را به خویشتنداری و آرامش پس از ایجاد فضای متشنج و تشکیل دولت جدید این کشور دعوت کرد.
سید حسن نصرالله افزود: هیات دولت باید به یک هیاتی تبدیل شود که بتواند درباره مسایل داخلی و خارجی یک تصمیم‌گیر حقیقی باشد.

دبیرکل حزب‌الله به هشدارهای آمریکا درباره نزدیک بودن وزیر کنونی بهداشت به جریان مقاومت و حزب‌الله گفت که وزارت بهداشت برای همه لبنانی‌ها است. هیچ وزیری را بر مبنای حزب‌گرایی انتخاب نکردیم، چون ما مصلحت کشور را بر هر چیزی مقدم می‌شماریم.

وی تصریح کرد: نتانیاهو از سه روز پیش تا حالا اصرار دارد بگوید که دولت جدید لبنان، دولت حزب‌الله است و در کشورهای مختلف جهان و خلیج فارس درباره این مساله شایعه‌پراکنی می‌کند؛ به طوری که در حال حاضر برخی از احزاب داخلی لبنان هم این موضع نتانیاهو را دنبال می‌کنند. چنین موضع‌گیری اشتباه و دروغ است، چون حضور برخی جریان‌های سیاسی در دولت گسترده‌تر از حضور حزب‌الله است.

وی خاطر نشان کرد: توصیف درست این است که گفته شود دولت لبنان متشکل از مجموعه‌ای از جریان‌های سیاسی کشور است که یکی از آنها حزب‌الله است. حضور ما در دولت موثر و اساسی و قوی‌تر از هر زمان دیگری است.

نصرالله تاکید کرد که حزب‌الله در آستانه سالگرد امضای توافق «۶ شباط» با حزب «التیار الوطنی الحر» (حزب جریان ملی آزاد) به ریاست جبران باسیل در سال ۲۰۰۶ قرار دارد. وی این توافق را امری مهم و تاریخی در سطح داخلی خواند و اظهار داشت که افزایش همکاری‌ها و هماهنگی‌ها در جنگ ۳۳ روزه از اولین نتایج  توافق به دست آمده است.
دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: به همپیمانی خود با التیار الوطنی الحر و پایبندی به توافق ۲۰۰۶ و گسترش همکاری‌ها اعتقاد کامل داریم.

وی همچنین به شایعات مربوط به تنش در روابط جنبش امل و حزب الله اشاره کرد و گفت که روابط دو طرف عمیق‌تر از آن چیزی است که با یکدیگر اختلاف و درگیری داشته باشند.

سید حسن نصرالله  در پایان سخنرانی‌اش به چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت که چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گواه بر از بین رفتن دل‌خوشی و امید آمریکا به شکست انقلاب اسلامی است.

منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۱۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی سنگین حزب‌الله به مرگلیوت

به گزارش قدس آنلاین، حزب الله لبنان اعلام کرد شهرک مرگلیوت در شمال فلسطین اشغالی را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف حمله قرار داده است.

در همین ارتباط مقاومت اسلامی حزب الله اعلام کرد که در واکنش به کشتار حنین، شهرک «مارگلیوت» با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار گرفت.

مقاومت اسلامی حزب الله همچنین اعلام کرد که سربازان دشمن اسرائیلی در شهرک المناره در ساختمانی که در آن مستقر بودند، هدف گرفته شدند.

رسانه‌های نظامی در مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرده‌اند که تا کنون ۱۹۹۸ عملیات در جبهه‌های پشتیبانی لبنان، یمن و عراق طی ۲۰۰ روز انجام شده است.

پیشتر نیز حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حمله‌های جدید خود علیه نظامیان و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داده بود.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۲:۳۵ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۴ تجمع نظامیان دشمن اسرائیلی را در اطراف موضع العاصی با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۱۰ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۴ موضع الرادار در مزارع اشغالی شبعا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

علاوه بر این موضع صهیونیستی «رویسات العلم» واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا نیز از سوی حزب‌الله لبنان هدف حمله موشکی قرار گرفت.

همچنین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه‌های اشغالی «حرش رامیم» و «تله الکرنتینا» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی از سوی حزب‌الله لبنان با گلوله‌های توپخانه هدف قرار گرفتند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که ۵ موشک از سمت لبنان به سوی «مرگلیوت» شلیک شده و آژیر هشدار در این منطقه به صدا درآمده است.

از سوی دیگر حمله‌های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیز ادامه دارد. خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی «وادی البیاض» و منطقه «الساقیه» در شهرک «حولا» واقع در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز از حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «بلیدا» و حمله توپخانه‌ای ارتش این رژیم به اطراف «حولا» و «وادی شبعا» در جنوب لبنان خبر داد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • ازبکستان امید سه کشور را ناامید نکرد!
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند
  • ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  • حمله موشکی سنگین حزب‌الله به مرگلیوت
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن