Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-05@19:57:46 GMT

ردپایی آمریکا در بحران ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۳۱۵۸۹

‍‍‍‍‍‍

ردپای آمریکا در دامن زدن به بحران های جهان از جمله بحران ونزوئلا و حداکثر استفاده سیاسی از آن منافع شیطانی واشنگتن را تامین می کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آنچه در هفته های اخیر بحران سیاسی در ونزوئلا را ملتهب و کانون توجه محافل سیاسی و خبری جهان کرده است دخالت های آمریکا در دامن زدن به بحران ونزوئلا و حمایت از رهبر مخالفان نیکلاس مادور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دخالت آمریکا در امور کشورهای آمریکای جنوبی از طریق ابزار نظامی، کودتا نظامی و اقتصادی سابقه ای طولانی دارد. موج سواری امریکا و اتحادیه اروپا در بحران سیاسی ونزوئلا که از غیرقانونی اعلام کردن حکومت مادرو رئیس جمهوری این کشور آغاز و به تهدید واشنگتن در دخالت نظامی و برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت همچنان ادامه دارد، نشان می دهد که دولتهای غربی به هیچ یک از اصول و قوانین بین المللی از جمله خودداری از دخالت در امور داخلی دیگر کشورها پایبند نیستند.  دانلود

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند

سفارت چین در اتاوا در بیانیه‌ای نوشته است: «اظهارات جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا تهمت‌های بی‌اساس است، ما این اظهارات را محکوم و قاطعانه با آن مخالفیم.»

این اظهارات زمانی مطرح شد که شبکه بی. بی. سی و خبرگزاری رویترز انگلیسی به نقل از نخست‌وزیر کانادا، پکن را عامل اصلی در دخالت در ۲ انتخابات اخیر فدرال این کشور می‌داند.

این بیانیه افزود: ما هرگز در امور داخلی اتاوا مداخله نکرده‌ایم و قصدی هم برای انجام آن نداریم.

سفارت چین خاطرنشان کرد که ما از طرف کانادایی می‌خواهیم به حقایق احترام بگذارد، تعصب ایدئولوژیک را کنار بگذارد و از حمله بی اساس به پکن دست بردارد.

پیشتر سخنگوی وزارت امور خارجه چین، درباره ادعای وزیر امور خارجه آمریکا درباره دخالت پکن در امور داخلی دیگر کشور‌ها و انتخابات آمریکا، گفته بود: این موضوع برخلاف اصول اصلی دیپلماسی ما است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • زلزله سیاسی در معتبرترین دانشگاه‌های جهان
  • عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه