Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@14:32:09 GMT

840 میلیارد ریال برای ساخت 2 سد در دشتی بوشهر تامین شد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۳۳۰۵۸

840 میلیارد ریال برای ساخت 2 سد در دشتی بوشهر تامین شد

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: 840 میلیارد ریال برای ساخت سد های دشت پلنگ و باغان دشتی این استان تامین و پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند در جمع عشایر ایل قشقایی منطقه دشت پلنگ دشتی افزود: با وجود مشکلات اقتصادی و مالی دولت اما با توجه به پیگیری های نماینده مردم دشتی وتنگستان در مجلس و مسئولان استان بوشهر و شهرستان دشتی 840 میلیارد سهم 15 درصد دولت برای تامین هزینه فایناس خارجی برای احداث 2سد بزرگ دشت پلنگ و باغان شهرستان دشتی تامین و به حساب شرکت خارجی برای ساخت این سد پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در زمان حاضر برای احداث این سد ها هیچ مشکل و نگرانی بابت تامین هزینه و اعتبارات مالی وجود ندارد و بزودی کارهای اجرایی آنها آغاز خواهد شد.
استاندار بوشهرتاکید کرد: با احداث سد دشت پلنگ این منطقه به فرش سبز استان بوشهر و منطقه جنوب کشور تبدیل خواهد شد.
گراوند اضافه کرد: سد قیز قلعه نیز در این منطقه تکمیل و آماده بهره برداری شده و بزودی با حضور مسئولان وزارت نیرو افتتاح می شود.
وی افزود: یکی از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید توجه ویژه به مناطق محروم و توسعه وعمران این مناطق است و در کنار همه سختی‌ها، کار سازندگی در مناطق محروم متوقف نشد و پروژه های این مناطق با سرعت در دست اجراست.
گراوند افزود: از مهمترین مشکلات امروز کشور اشتغال جوانان است که دغدغه اصلی مسئولان نظام است و همه باید با اتحاد وهمدلی با توجه به ظرفیت های هر منطقه برای حل آن تلاش کنیم.
استاندار بوشهر افزود: با تلاش مسئولان این استان امسال پروژه های افتتاح شده در دهه فجر بیش از 94 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است و در شهرستان دشتی بیش از 260 درصد افزایش دارد که از میانگین استانی بیشر است.
گراوند به مشکلات مطرح شده توسط عشایر منطقه اشاره کرد و افزود: با اجرای سد دشت پلنگ و طرح های توسعه ای بزودی منطقه دشت پلنگ دشتی به بهترین منطقه توسعه یافته استان بوشهر تبدیل خواهد شد.
فرماندار دشتی گفت: منطقه دشت پلنگ با بیش از سه هزار هکتار مزارع کشاورزی و باغ مرکبات قطب اول کشاورزی دشتی و استان بوشهر است.
عبدالله نادری افزود: در دولت تدبیر وامید کارهای بزرگی در این منطقه انجام شده در زمان حاضر 99 درصد مزارع و باغ های دشت پلنگ با شیوه های نوین آبیاری می شود که از جمله دستاوردهای 2 سال اخیر این دولت است.
وی از تلاش های نماینده دشتی و تنگستان در مجلس و استاندار بوشهر درتامین اعبتارات سد دشت پلنگ و باغان و تامین اعتبارات از منابع ملی قدردانی کرد.
نادری اضافه کرد: در سال جاری 12 میلیارد ریال از اعتبارات ملی واستانی برای اجرای پروژه های عشایری در شهرستان دشتی اختصاص یافته که در زمنیه بهبود وضعیت رفاهی و معیشتی زندگی عشایر دشتی هزنیه خواهد شد.
نادری بیان کرد: شهرستان دشتی با 2240 نفر جمعیت عشایری دومین منطقه عشایر نشین استان بوشهر است که با 70 هزار راس دام سبک نقشی مهم در تامین مواد غذایی منطقه دارند.
شهرستان دشتی با 86 هزارنفر جمعیت در80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
6043/7206

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي چهل سالگي انقلاب استاندار بوشهر دشتي عشاير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۳۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان در خراسان رضوی خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در مشهد، مهدی اله‌پور، اظهار داشت: محیط‌بانان شهرستان فریمان، در حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، لاشه یک قلاده پلنگ را در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان کشف کردند.

وی افزود: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و در بررسی‌های اولیه، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تصریح کرد: جهت کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط زیست خراسان رضوی منتقل شده و پس از نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، منطقه شکار ممنوع کلیلاق به وسعت 41 هزار و 73 هکتار در حوزه سه شهرستان فریمان، زاوه و تربت جام قرار دارد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر مطهر شهید مرتضی غلامی
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان