Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@15:28:26 GMT

اخراج 2 کارمند شرکت هواوی از دانمارک

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۳۳۳۴۳

اخراج 2 کارمند شرکت هواوی از دانمارک

 پلیس دانمارک دو کارمند شرکت 'هواوی' چین را به دلیل آنچه «نقض قوانین مربوط به اقامت» عنوان شده است اخراج کرد.

به گزارش ایرنا تارنمای روزنامه مورنینگ پست هنگ کنگ روز سه شنبه به نقل از پلیس دانمارک افزود: بازرسی از دفتر چینی شرکت هواوی در کپنهاک بخشی از یک «تحقیق معمول» است که توسط مقامات در مکان هایی که دارای تعداد زیادی از کارگران خارجی است انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی پلیس کپنهاک گفته است ابتدا چهار کارمند هواوی پس از بازرسی روز پنجشنبه به نقض قوانین اقامت این کشور متهم شده اند که در نهایت دو نفر از کشور اخراج شده اند.

او گفته است: بازرسی از شرکت هواوی در کپنهاک، هیچ ربطی به اتهام جاسوسی برخی کشورهای اروپایی به این شرکت ندارد موضوعی که توسط چین رد شده است.

اخراج این دو کارمند هواوی از دانمارک در حالی است که مقام های امنیتی لهستان نیز ماه گذشته میلادی از دستگیری یکی از کارکنان چینی شرکت هواوی در این کشور به اتهام جاسوسی خبر دادند.

به دنبال این اقدام، وزیر کشور لهستان از اتحادیه اروپا و ناتو خواست با حذف شرکت چینی هواوی از سیستم های مخابراتی خود، موضعی مشترک در برابر این شرکت اتخاذ کنند.

در همین حال 'رن ژنگفی' بنیانگذار «هواوی» هرگونه اتهام جاسوسی برای چین از طریق این شرکت را رد کرده است.

کانادا نیز اول دسامبر سال 2018 'منگ وانژو'، مدیر مالی شرکت مخابراتی 'هوآوی' را به خاطر «نقض تحریم های آمریکا» بازداشت کرده بود.

دادگاه ونکوور کانادا 10 روز بعد از دستگیری خانم منگ، او را با قید وثیقه 7.5 میلیون دلاری آزاد کرد تا دولت این کشور در رابطه با استرداد وی به آمریکا تجدیدنظر و تصمیم گیری کند.

بازداشت های اخیر کارمندان شرکت هواوی، به نگرانی های امنیتی غربی ها درباره این شرکت دامن زده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هواوی دانمارک چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غول داروسازی آمریکا بیش از ۲ هزار نفر را اخراج می‌کند

شرکت آمریکایی داروسازی "بریستول مایرز اسکوئیب" از تعدیل نیروی بیش از ۲ هزار نفر از کارکنان خود خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، شرکت داروسازی "بریستول مایرز اسکوئیب" روز پنجشنبه گزارش درآمد سه ماهه اول خود را منتشر کرد که نشان می‌داد به دلیل هزینه‌های یکباره مربوط به معاملات اخیر، دچار ضرر و زیان شده است.

این شرکت آمریکایی همچنین اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2025، 1.5 میلیارد دلار از هزینه‌های خود را کاهش دهد و این پول را دوباره در توسعه دارو سرمایه گذاری کند.

بر اساس این گزارش، بریستول مایرز امسال به منظور صرفه جویی در هزینه ها 2200 کارمند را اخراج و تولید برخی از داروها را متوقف می‌کند.

اخراج 10 درصد کارکنان تسلااپل پس از لغو طرح خودروهای خودران، صدها نفر را اخراج کرد

این شرکت داروسازی همچنین اعلام کرد که برنامه استخدام خود را حذف و کارخانه‌های خود را یکپارچه می‌کند و لایه‌های مدیریتی را نیز کاهش می‌دهد.

بریستول مایرز سرمایه گذاری در برندهای دارویی کلیدی خود را اولویت بندی خواهد کرد و عملیات تولید و توسعه را نیز در سراسر این شرکت بهینه می‌کند.

سهام بریستول مایرز در روز سه شنبه بیش از 7 درصد سقوط کرد.

بریستول مایرز، که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های داروسازی جهان محسوب می‌شود، در سه ماهه اول سال جاری میلادی ضرر خالص 11.9 میلیارد دلاری یا 5.89 دلار به ازای هر سهم را گزارش کرد.

این رقم در مقایسه با درآمد خالص 2.3 میلیارد دلار یا 1.07 دلار به ازای هر سهم برای مدت مشابه سال قبل است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اطلاعیه جذب نیروی انسانی شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان زیرمجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان
  • شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲ هزار نفر را اخراج می‌کند
  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • ترجیح می‌دهیم فیلترمان کنند تا اینکه پلتفرم خود را بفروشیم