Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@10:39:45 GMT

گزارش نشریه آمریکایی از توان موشکی ایران

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۳۳۸۰۴

گزارش نشریه آمریکایی از توان موشکی ایران

به گزارش جهان نيوز، سباستین رولین کارشناس ارشد دانشگاه جرج تاون ضمن یادداشتی در نشنال این ترست، به بررسی قدرت موشک‌های مختلف ایران نسبت به ناوهای آمریکایی پرداخت و نوشت: در اوت ۲۰۱۸ بود که ایران اعلام کرد که موفق به توسعه این موشک‌های نام برده نقطه‌زن برد متوسط با قابلیت رادارگریزی و فناوری هدایت ماون قرمز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران در ماه اکتبر سال ۲۰۱۸، در سخنرانی‌ای اظهار داشت که ایران یک موشک جدید هدایت شده با برد بالغ بر ۷۰۰ کیلومتر (۴۳۴ مایل) را در سرتاسر خلیج‌فارس و دریای عمان مستقر کرده است. اگرچه او به نام خاصی اشاره نکرد اما احتمالاً منظورش موشک‌های ذوالفقار که شکل توسعه یافته فاتح ۱۱۰ است، بود.

اگرچه تمام ناوهای آمریکایی به سیستم‌های ضدهوایی مجهز هستند اما با این حال، موشک‌های کوتاه برد سپاه در خلیج‌فارس توانایی تهدید آمریکا را دارا می‌باشند. علاوه بر این، استفاده همزمان از تعداد بالایی از این موشک‌ها آن هم از زوایای مختلف می‌تواند کار ناوهای آمریکایی را یکسره کند.

با توجه به حجم حمل و نقل تجاری ارزشمند در خلیج‌فارس، تهران در ارتقا فناوری موشک‌های خود سرمایه‌گذاری می‌کند و این تلاش را به جهان به عنوان وسیله‌ای برای ایجاد بازدارندگی نظامی متداول در زمینه تنش رو به افزایش با عربستان سعودی، اسرائیل و آمریکا معرفی می‌نماید.

با این شرایط می‌توان گفت ناوهای آمریکایی کاملاً در تیررس موشک‌های ایرانی هستند و فاتح می‌تواند تهدیدی جدی برای آمریکا بوده و ناوهای این کشور را به قعر خلیج‌فارس بفرستد.

در موشک بردکوتاه «فاتح ۱۱۰» از سوخت جامد استفاده می‌شود و موشک نقطه‌زن است.

منبع:کیهان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۳۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، چند روزی‌ست که تعدادی از دانشجویان و استادان دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به کشتار مردم مظلوم غزه به‌دست صهیونیست‌های اشغال‌گر، دست به تحصن و اعتراض زده‌اند.

پلیس آمریکا ضمن ضرب و شتم معترضان تا کنون حدود ۶۰۰ دانشجو و استاد در ۶۰ دانشگاه آمریکا را بازداشت کرده است.

دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر امروز حمایت خود را از این دانشجویان آزادی‌خواه اعلام کردند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اندیشکده غربی مطرح کرد: نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر توسط موشک ایرانی
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر
  • ببینید | این موشک ایرانی قاتل ناوهای هواپیمابر است
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد +فیلم