Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا- فیس‌بوک در دادگاه اعتراف کرد که در حین اجرای بازی‌های رایگان در سطح فضای وب، هزاران دلار از کودکان و والدین‌ آنها کلاهبرداری کرده است. طبق اسناد موجود در دادگاه که از حالت مهر و موم خارج و توسط منابع مختلف گزارش شده است، فیس‌بوک در اقداماتی دست داشته است که کودکان و والدین را با حیله و کلاهبرداری، مجبور به پرداخت هزینه در بازی‌های رایگان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این شرکت ادعا کرده بود که هیچ‌گونه تلاشی از طرف والدین برای بازگرداندن صدها یا هزاران دلار ازدست‌رفته انجام نشده است.

به گزارش ایتنا به نقل از ونچربیت، شرکت‌های صادرکننده کارت‌های اعتباری مجبور به ورود به ماجرا شدند و پول‌هایی که توسط این شرکت از والدین و کودکان کلاهبرداری شده بود، بازگردانده شد.
این اسناد 135 صفحه‌ای علیه فیس‌بوک حاوی یادداشت‌های داخلی این شرکت، راهبردهای محرمانه و ایمیل‌های کارکنان بود که نشان می‌دهد چگونه این شرکت در پروژه «کلاهبرداری دوستانه» شرکت داشته است تا درآمد خود از این پروژه را به بیشترین میزان ممکن برساند.
 
این یافته‌ها و اطلاعات واقعا شگفت انگیز است که شرکتی با ادعای رعایت حریم خصوصی و رعایت حقوق کاربران، دست به چنین اقداماتی می‌زند.
در این اسناد آمده است که افرادی که در این بازی‌ها شرکت می‌کردند، درصد بسیار کمی از پول بازی به آنها پرداخت می‌شد.  
هزینه بازی کودکان در این بازی‌ها از کارت اعتباری والدین کسر می‌شد و وقتی پدر و مادرها می‌خواستند این پول را برگردانند، امکان این کار را نداشتند و مجبور می‌شدند از شرکت‌های فعال در زمینه کارت‌های اعتباری کمک بگیرند.

یکی از مواردی که منجر به افشای این کلاهبرداری‌ها شد، پسر 12 ساله‌ای بود که حدود 1000 دلار در بازی نینجا خرج کرد و در سال 2012، پرونده حقوقی به خاطر این کلاهبرداری تشکیل شد.
 
 این شکایت از 2010 تا 2014 طول کشید ولی دادگاه اسناد مربوطه را منتشر نکرد.
مهر و موم این اسناد در 14 ژانویه باز شد و مشخص شد که فیس‌بوک چه اقداماتی انجام داده است.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: فیس بوک کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۴۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟

جزئیات مهم‌ترین طرح درمانی برای کودکان زیر ۷ سال که از ابتدای اردیبهشت امسال شکل اجرایی به خود گرفته است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، شاید کمی بیشتر از یکسال طول کشید که طرح دولت برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال (خدمات سرپایی و بستری) شکل اجرایی به خود بگیرد.

از اسفند ۱۴۰۱ که بسته درمان رایگان کودکان ابلاغ شد، تا اردیبهشت ۱۴۰۳ که کودکان بدون پرداخت هزینه، خدمات درمانی از بیمارستان‌ها دریافت می‌کنند. جزئیات اجرای این طرح به تمامی بیمارستان‌های مشمول طرح ارسال شده و باید تمام خدمات بدون دریافت هیچ هزینه‌ای ارائه شود، به جز یک مورد!

این گزارش را بخوانید تا بدانید، برای کدام خدمات، کودکان درمان ۱۰۰ درصد رایگان دریافت می‌کنند.

دو اظهارنظر متفاوت

با وجودی که وزیر بهداشت بار‌ها بر رایگان شدن درمان کودکان در مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی تاکید کرده، اما برخی خانواده‌ها اعلام کرده‌اند که طی چند روز اخیر مجبور به پرداخت هزینه شده‌اند. از ۲۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان برای ویزیت و تجهیزات پزشکی و حتی ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان برای بستری‌های چند روزه.

نکته مهم این که در فاصله زمانی کوتاه دو معاون وزیر بهداشت در این باره اظهارنظر‌های متفاوتی کرده‌اند، حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفته «پیش شرط درمان رایگان کودکان مراجعه از طریق نظام ارجاع است و این که خارج از چارچوب مراجعه کنند، شدنی نیست.»، اما سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت این نکته را تایید نکرده و گفته «گرفتن پول از کودک زیر ۷ سال در مراکز دولتی و دانشگاهی تخلف به شمار می‌رود و درباره کودکان زیر هفت سال شرط نظام ارجاع وجود ندارد.».

اما در نهایت محمد مهدی ناصحی، مدیرعامل بیمه سلامت ایران اعلام کرده که طبق این طرح کودکان زیر ۷ سال به صورت کاملا رایگان خدمات درمانی دریافت می‌کنند و شرطی برای پذیرش آن‌ها وجود ندارد.

توان مالی طرح را در نظر بگیرید

درمان رایگان درمان کودکان زیر ۷ سال به عنوان یکی از طرح‌های خوب در کشور مطرح می‌شود، اما ۲ چالش جدی هم درباره آن مطرح است و برخی کارشناسان معتقدند می‌تواند مراکز درمانی را هم با مشکلات زیادی مواجه کنند.

اولین چالش این که مراکز درمانی همین حالا هم با مشکلاتی از جمله پرداخت نشدن به موقع مطالباتشان از سوی سازمان‌های بیمه مواجهند و افزوده شدن این هزینه‌ها هم در صورت عدم پرداخت به موقع می‌تواند منجر به چالش در ارائه خدمات درمانی رایگان به کودکان شود. این در حالی است که اواخر سال گذشته بود که معاون درمان وزارت بهداشت، میزان بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی را حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

دومین چالش هم افزایش تقاضای القایی درباره درمان کودکان است و بهترین راهکار برای رفع این مساله را نظام ارجاع برای می‌دانند. این که نظام ارجاع در طرح رایگان کودکان به ویژه برای دهک‌های بالاتر جامعه رعایت شود تا هزینه‌های دولت از بخش تقاضای القایی افزایش پیدا نکند.

چند نکته درباره درمان رایگان کودکان

۱. ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات بستری و فوریت‌های پزشکی همچنین درمان‌های سرپایی و فوریت‌های پزشکی شامل معاینه، آزمایشگاه، تصویربرداری و توانبخشی از سوی سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت می‌شود.

۲. فقط یک خدمت درباره کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی دانشگاهی و دولتی رایگان نیست، هزینه دارو‌های سرپایی

۳. کودکان زیر ۷ سال دارای بیمه‌های پایه مانند تامین اجتماعی، بیمه سلامت و نیرو‌های مسلح می‌توانند از این طرح بهره‌مند شوند.

۴. اجرای درمان رایگان کودکان با جمعیت حدود ۷ میلیون نفر ۲.۵هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

۵. تنها در یک بیمارستان کودکان در تهران هزینه ماهانه خدمات رایگان بستری کودکان زیر ۷ سال چیزی حدود ۵ میلیارد تومان است.

۶. خانواده‌ها می‌توانند شکایت‌های خود را درباره تخلفات مراکز درمانی برای ارائه خدمات درمانی رایگان به کودکان از طریق ۲ سامانه ۱۹۰ (وزارت بهداشت) و ۱۶۶۶ (بیمه سلامت) گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • ۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • جزئیات جدید از پیدا شدن دختر صحرا؛ پشت‌پرده دزدیده شدن «یسنا» فاش شد!
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟