Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل- ایرنا - مدیرکل فرودگاه‌ های استان اردبیل گفت: فرودگاه اردبیل با تکمیل پروژه های اجرایی در حال تبدیل شدن به یک فرودگاه مدرن و مجهز بوده و با توجه به زیرساخت های موجود ، امکانات آن تا 40 سال آینده جوابگوی نیازهای استان است.

به گزارش ایرنا ، فخرالدین هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا افزود: یکی از کارهای بزرگی که در این فرودگاه انجام شده احداث ترمینال خارجی در مساحت هشت هزارو 100 متر مربع است که در بین فرودگاه های هم رده کشور بی نظیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: برای احداث این ترمینال که تنها نیم درصد از عملیات اجرایی آن باقی مانده 650 تا 700 میلیارد ریال هزینه شده و در خرداد ماه سال 98 به بهره برداری می رسد.
وی به بهسازی باند اصلی این فرودگاه اشاره کرد و گفت: این پروژه با پیش بینی یک هزار میلیارد ریال هزینه خرداد ماه گذشته آغاز و تاکنون 50 درصد کارها در آن انجام شده است.
او با بیان اینکه در ادامه بهسازی باند اصلی امکان توقف هواپیما در پارکینگ میسر نخواهد شد افزود: برای چند ماه فاصله ترمینال تا محل توقف هواپیما تا 2 کیلومتر خواهد بود و انتظار می رود مسافران با عوامل فرودگاه همکاری و همراهی داشته باشند.
هاشمی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود این پروژه در اواسط تابستان سال آتی به پایان برسد، افزود: با اتمام کار اقدام به اخذ گواهینامه ایزو برای فرودگاه اردبیل خواهد شد و با این اقدام رغبت شرکت های مختلف برای انجام پرواز به این فرودگاه بیشتر خواهد شد.
وی همچنین به نصب سامانه های کمک ناوبری و نیز روشنایی در فرودگاه و باند آن اشاره کرد و افزود: با این اقدام تلاش می شود تا زمینه فرود هواپیما در این فرودگاه به صورت مطلوب در شرایط مختلف جوی فراهم شود.
به گفته وی ، بهسازی پاویون فرودگاه هم با 10 میلیارد ریال هزینه انجام شده و بزودی به بهره برداری می رسد
او خواستار همکاری، مشارکت و استفاده از ظرفیت فرودگاه اردبیل توسط بخش خصوصی شد و گفت: در مجموع در سال های اخیر برای توسعه و گسترش زیرساخت ها در فرودگاه های اردبیل و پارس آباد 2 هزار و 150 میلیارد ریال هزینه شده است.

*** تعدا مسافران فرودگاه های اردبیل 35 درصد کاهش یافت
مدیرکل فرودگاه ‌های اردبیل همچنین گفت: در10 ماه سال جاری از فرودگاه های استان 150 هزار و 567مسافر جابجا شده که این میزان در سال گذشته 232 هزار و 50 نفر بوده و کاهشی 35 درصدی داشته است.
هاشمی با اشاره به اینکه تعداد ابطال پروزهای هوایی فرودگاه اردبیل امسال افزایش داشته است، بیان کرد: پارسال تعداد ابطال پروازها 23 مورد بود که امسال این تعداد به 74 مورد افزایش یافته است.
وی در توضیح ابطال و نیز تاخیر پروزاها نیز گفت: مشکلات فرودگاهی از جمله بسته بودن باند به دلایل مختلف، تغییرات و نامساعد بودن شرایط جوی و مشکلات فنی شرکت های هواپیمایی از علل مهم تاخیر و یا لغو پروازها می باشد.
وی با اشاره به اینکه بهسازی باند فرودگاه اردبیل نیز در این موارد تاثیر گذار است ، بیان کرد: با اتمام بهسازی باند بسیاری از مشکلات موجود رفع شده و شاهد تحولی در فعالیت این فرودگاه خواهیم بود.

*** فرودگاه پارس آباد به فرودگاه کوچک مجهز تبدیل شده است
مدیرکل فرودگاه ‌های استان اردبیل همچنین با اشاره به انجام عملیات بهسازی فرودگاه پارس آباد گفت: بهسازی باند و ترمینال این فرودگاه از سال 95 شروع شد و در حال حاضر این فرودگاه کوچک مجهز و دارای امکانات تبدیل شده است .
به گفته وی، ترمینال این فرودگاه به مساحت یک هزار متر مربع بازسازی شده و عرض باند نیز از 30 متر به 60 متر افزایش یافته ، ضمن اینکه تجهیزات ایمنی این فرودگاه نیز ارتقا یافته است.
او اضافه کرد: امروز این فرودگاه در حوزه زیرساخت های آی تی در بین فرودگاه های کشور بی نظیر است.
فرودگاه اردبیل در مساحت هزار و 200 متری در 15 کیلومتری اردبیل واقع بوده و دومین فرودگاه بزرگ کشور از نظر مساحت می باشد.
/6016/7110

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد فرودگاه اردبيل زيرساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۵۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند

حجت الاسلام و المسلمین محمود ملکدار در نشست نخبگان حوزه های علمیه اصفهان که به مناسبت پاسداشت مقام معلم برگزار شد با اشاره به شخصیت برجسته شهید مرتضی مطهری(ره) اظهار داشت: در عظمت شهید مطهری(ره) همین بس که حضرت امام(رع) درباره این شخصیت فرمود "حاصل عمر من بود" و این بیان بسیار بالایی است که نشان از عظمت این شهید دارد و نشانگر این است که شهید مطهری برای خدا عمل کرد و آنچه که وظیفه داشت انجام داد و درباره ارزشمندی آثار این شهید والامقام امام فرمود "همه آنها بدون استثنا مفید است".

وی افزود: این گلایه وجود دارد که در سالروز شهادت این شهید می باید نشست های علمی بزرگی برگزار می شد و نظام فکری این شهید به جامعه معرفی می شد و این یکی از نشانه ها آن است که ما نسبت به سرمایه های خود توجه نداریم.

مدیر کل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه حمایت از جامعه نخبگانی حوزه های علمیه را امری مهم بیان کرد و گفت: امروز وظیفه همه است که این حمایت ها را نسبت به نخبگان حوزه داشته باشند و البته مرکز خدمات حوزه های علمیه در حمایت از جامعه نخبگان عملکردی قابل توجه داشته است.

وی اضافه کرد: اکنون نیز حمایت های خوبی در عرصه های مختلف معیشتی، خانوادگی و علمی در حال انجام است.

حجت الاسلام و المسلمین ملکدار عنوان کرد: در سال ۱۴۰۳ علاوه بر خدماتی که داشتیم چند طرح مهم که جزء زیرساخت های حوزه های علمیه است پیگیری شد از جمله بیمه که اصل آن به تصویب رسید.

وی خاطر نشان کرد: در بخش معیشت نیز امسال تلاش شد جهشی اتفاق بیفتد و هم چنین در طرح ایتام حوزویان تلاش شد بیمه خاصی برای آنها در نظر گرفته شود.

مدیر کل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه‌های با تاکید بر حل مسئله و توجه به نیازهای جامعه توسط نخبگان و برگزیدگان حوزه تصریح کرد: حل مسئله و دیدن نیازها بسیار اهمیت دارد و نخبه فردی است که به سراغ حل مسئله برود و نیازها را بداند.

وی افزود: هم اکنون در حال تهیه طرح و پیش نویس دستورالعملی هستیم تا افرادی که اقدام به حل مسئله و تشخیص نیازهای جامعه می کنند مورد حمایت خاص قرار گیرند و اصل حمایت نیز باید به این افراد تعلق گیرد.

دیگر خبرها

  • مرکز نگهداری معتادان متجاهر از نیازهای اساسی استان ایلام است
  • تصویری قدیمی از بوسه بر پیشانی احمدی‌نژاد روی باند فرودگاه
  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • اجاره وثیقه برای زندانی با وکیل پایه یک دادگستری
  • فرودگاه بین‌المللی سمنان مهیای بهره‌برداری است
  • تشرف ۸۵۵ نفر زائر از استان اردبیل به حج تمتع
  • نوسازی و بهسازی فرودگاه شهدای جزیره خارگ پایان یافت
  • ۸۵۵ زائر اردبیلی راهی سرزمین وحی می‌شوند
  • ۸۵۵ زایر اردبیلی راهی سرزمین وحی می شوند
  • تلاش برای برقراری پرواز مستقیم حجاج اردبیلی به مدینه