Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با جشن‌های چهل سالگی انقلاب اسلامی کار آب‌رسانی به ۱۰۶ روستا در شمال آذربایجان غربی در شهرهای شوط، پلدشت و چایپاره آغاز شد. ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ استانها نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، همزمان با دهه مبارکه فجر و در قالب پروژه های شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی طرح آبرسانی به  106 روستا با 9 هزار و 400 خانوار در شهرستانهای شوط، چایپاره و پلدشت  برای بهره مندی از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی در مراسم کلنگ زنی از این پروژه که با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی انجام شد اظهار داشت: برای اجرای این طرح 195 کیلومتر خط انتقال و 70 کیلومتر شبکه توزیع با اعتبار 1740 میلیارد ریال احداث می شود.

عملیات آب رسانی 54 روستای استان‌زنجان در دهه فجر امسال افتتاح می‌شودخوزستان| پروژه آب رسانی عشایر اندیمشک به بهره برداری می‌رسدهمدان| مجتمع‌های آب رسانی اسدآباد به سبب کمبود اعتبار به بهره‌برداری نرسید

علیرضا رضوی گفت: عملیات اصلاح و توسعه شبکه آب شرب روستاهای مخور و ملک لو نیز بطول 18 کیلومتر و با اعتبار 15 میلیارد ریال از امروز آغاز می شود.

وی گفت: این پروژه با دستور استاندار آذربایجان غربی و با هدف اصلاح شبکه  و تامین آب شرب 658 خانوار روستاهای مخور و ملک لو اجرایی می شود.

11 هزار کیلومتر خط و شبکه لوله‌گذاری آب روستایی

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات شاخص در راستای آب‌رسانی به روستاها در 40 سال بعد از انقلاب اسلامی اظهار داشت: در 40 سال گذشته 764 حلقه چاه حفر و تجهیز، 741 دهنه چشمه بهسازی و 11 هزار کیلومتر خط و شبکه لوله‌گذاری شده است.

رضوی از تحت پوشش در آوردن یک هزار و 908 روستا، واگذاری بیش از 280 هزار فقره انشعاب به مشترکان، برخورداری سه روستا از سامانه دفع بهداشتی فاضلاب در سطح استان و کیفی سازی مستمر آب با سامانه‌های گندزدایی خبر داد و افزود: میزان بهره‌مندی روستاهای استان قبل از انقلاب اسلامی 5.4 درصد بود که این میزان بعد از انقلاب به 73 درصد رسیده است.

وی رشد شاخص برخورداری را نیز 92 درصد اعلام کرد و گفت: تعداد روستاهای غیربرخوردار از کاهش 83.5 درصدی برخوردار است چراکه قبل از انقلاب دو هزار و 800 روستا فاقد سیستم لوله‌کشی آب سالم و بهداشتی بود که به برکت انقلاب اسلامی و طی 40 سال به 462 روستا کاهش یافته است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی تصریح کرد: متوسط شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی در استان 75.81 است که امید داریم با تزریق اعتبارات صندوق توسعه ملی این رشد حدود دو درصدی داشته باشد.

انتهای پیام/ ع

R41361/P/S6/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۵۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشق عشق فداکاری در مدرسه روستایی در زفره

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ خانم عالم یکی از معلمان اصفهان است که به مدرسه روستای زفره منتقل می‌شود و، چون تعداد دانش آموزان مدرسه روستا به حد مجاز نمی‌رسید و کلاس‌ها چند پایه می شد، دو فرزند خود را هم به روستا می‌برد و در مدرسه روستایی ثبت نام می‌کند تا تعداد دانش آموزان روستا تکمیل شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


حالا خانم عالم ۳ سال است که به خاطر دانش آموزان ساکن روستای زفره شده است.
در استان اصفهان بیش از ۷ هزار معلم در روستا‌ها تدریس می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • تامین آب شرب سالم و پایدار برای روستای «دره دول» بخش ماژین
  • مشق عشق فداکاری در مدرسه روستایی در زفره