Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: معلولان باید در همە بخش‌ها سهم مناسب خود را داشتە باشند و دستگاه های دولتی نسبت به مناسب سازی فضای شهری برای افراد معلول اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا روز سه شنبه در دیدار با رییس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: برخی از معلولان در صورت دریافت کمک های دستگاه های اجرایی و فراهم کردن حداقلی امکانات برای آنان رعایت شود می توانند زندگی معمولی خود را اداره کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در بسیاری زمینه ها نقش و سهم معلولان را در جامعه نادیده گرفته و مدیران را نسبت به این افراد حساس نکرده‌ایم و انتخاب مشاور در میان جامعه معلولان در همین راستا و توجه به این افراد در استان انجام شده است.
استاندار کردستان تاکید کرد: در میان جامعه معلولان افراد توانمند زیادی وجود دارند که شرایط لازم برای استفاده از این توانمندی را ندارند و ما باید تلاش کنیم زمینه لازم را برای حضور موثری آنان در جامعه فراهم کنیم.
وی اظهار داشت: در زمینه فراهم کردن شرایط برای معلولان در استان فعالیت های خوبی انجام شده و دستگاه ها را مکلف به اجرای قانون جامع حمایت از معلولان کرده ایم.
مرادنیا با اشاره به اجرای طرح اجباری کردن غربالگری ژنتیک در کشور گفت: در استان نیز تلاش می شود با همکازی ثبت احوال این مهم را اجرایی شود.
وی به پیشنهاد ایجاد پنج مرکز روزانه توانبخشی در استان نیز اشاره کرد و افزود: در این زمینه هیچگونه محدودیتی نداریم و تلاش می کنیم زمین برای احداث این مراکز را از راه و شهرسازی گرفته ‌و اعتبارات لازم را برای آن فراهم کنیم.
استاندار کردستان با اشاره به اینکه درآمد سرانه مردم استان پایین بوده و نصف میانگین کشوری است از رییس سازمان بهزیستی کشور خواست این استان را بصورت ویژه ببینند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از مشکلات جامعه واکنش نشان دادن در مقابل تبلیغات در مورد آسیب ها است گفت: این واکنش ها به باور تبدیل شده و‌احساس ناامیدی را در جامعه ایجاد کرده است که باید همه دست به دست هم دهیم جامعه را از این فضای آلوده پاک کنیم.
7349 / 3034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهزيستي معلولان استاندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۵۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد

با مساعدت اعضای هیات مدیره یکی از بانک‌ها اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد.

به گزارش خبرنگار استان‎ها خبرگزاری دانشجو،با مساعدت مدیر عامل و هیات مدیره یکی از بانک ها، یک دستگاه ویلچر برقی، تخت بیمارسانی برقی، یک دستگاه پردازشگر و مانیتور برای این خانواده برای رفع مشکلات این خانواده خریداری شد. 

 

بنا به این گزارش این قلام با حضور مدیر کل بهزیستی و مدیر شعب بانک رفاه استان کهگیلویه و بویراحمد به این خانواده یاسوجی تحویل شد. 

 

شایان ذکر است همه اعضای این خانواده شامل پدر، مادر، دو برادر و خواهر به ترتیب به بیماری‌های ضربه مغزی، سرطان سینه، قطع نخاع و بیماری نادر سخت درمان پوستی و سرطان تیروئید مبتلا هستند. 

 

دیگر خبرها

  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان و معلولان تجهیز می شود
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم)