Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@00:03:09 GMT

روایتی از تحرکات سازمان منافقین در قزوین

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۳۵۸۲۳

روایتی از تحرکات سازمان منافقین در قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، در اسناد منتشر شده از مرکز اسناد انقلاب اسلامی چنین آمده است: سازمان مجاهدین خلق (منافقین)، در روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی در نقاط مختلف کشور دست به تحرکاتی زد تا خود را تجهیز کند. آنها در این راستا با حمله به پادگان‌ها، به جمع‌آوری اسلحه و مهمات می‌پرداختند.
در کتاب «زندگی و مبارزات حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی اکبر ابوترابی» که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است، روایتی از تلاش منافقین برای دستیابی به تجهیزات لشکر 16 زرهی قزوین در روز ۲۸ بهمن ۱۳۵۷ نقل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس مندرجات این کتاب، روز 28 بهمن، سازمان منافقین تا جلوی در ورودی پادگان 16 زرهی آمده بودند تا وارد آنجا شده و تمامی سلاح‌ها را به دست آورند. منافقین قصد داشتند با استفاده از این فضای به وجود آمده در لشکر زرهی 16 قزوین، به تسلیحات موجود در انبار پادگان دست پیدا کنند اما این توطئه آنها خنثی شد. عبدالرزاقی در این خصوص می گوید: «سید محمد ابوترابی جلوی درب ورودی پادگان روی سقف ماشین من رفت و سخنرانی کرد و با این اقدام، مانع از دخالت سازمان مجاهدین شد. پس از آن، او با استقرار در لشکر 16 زرهی مانع از خروج اسلحه و امکانات پادگان شد. صبحگاه ارتش که برگزار شده بود، آنجا شلوغ شده بود و بين معتمدی، فرماندار نظامی قزوین و پرسنل درگیری به وجود آمد و او مجروح شده بود. من و سید محمد ابوترابی و بعضی از دوستان وارد پادگان شدیم. معتمدی و ملک معاون فرمانده تیپ قزوین دستگیر و به کمیته و سپس به تهران منتقل شدند.»
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: سازمان مجاهدین خلق منافقین سید علی اکبر ابوترابی مرکز اسناد انقلاب اسلامی ایکنا قزوین لشکر زرهی 16 قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۵۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین دادگاه منافقین در سال جدید آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) به صورت علنی برگزار شد.

گروهک تروریستی منافقین از خرداد ۱۳۶۰ و پس از عزل بنی صدر به صورت رسمی عملیات مسلحانه و ترور را برای مقابله با انقلاب مردم ایران برگزیده بود، در طول این سال‌ها دست به جنایات زیادی در حق مردم ایران زده است.

کارنامه جنایت‌های گروهک تروریستی منافقین، تاریخی سیاه و ضد بشری را شامل می‌شود که سند قتل عام بیش از ۱۷ هزار غیرنظامی ایرانی است.

در کارنامه این گروهک تروریستی فهرست بلندی از ترور شخصیت‌های سیاسی، علمی و مذهبی ایران وجود دارد؛ ترور ۷۲ نفر از شخصیت‌های سیاسی کشورمان با انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی، ترور ناکام مقام معظم رهبری، ترور شهیدان رجایی و باهنر، ترور آیت‌الله دستغیب، آیت‌الله قدوسی و آیت‌الله مدنی، ترور صیاد شیرازی و ترور دانشمندان هسته‌ای از دیگر اقدام‌های تروریستی این گروهک است از این روی دادگاه کیفری رسیدگی به اتهامات این گروهک از سال گذشته آغاز شده است.

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به جنایات و اقدامات اعضای گروهک تروریستی منافقین ۲۱ آذر ۱۴۰۲ آغاز و تاکنون ۱۰ جلسه از دادگاه متهمان این پرونده برگزار و کیفرخواست متهمان توسط نماینده دادستان قرائت شده است.

کد خبر 6085985

دیگر خبرها

  • خودروهای زرهی لوکس؛ کدام یک را انتخاب می کنید؟ (عکس)
  • هر جوان فلسطینی به قدر یک لشکر تاثیر دارد
  • توضیحات قاضی از دادگاه منافقین/ تشریح اتهامات از سوی وکیل
  • روحینا روایتی از لشکر فاطمیون + فیلم
  • عملیات وعده صادق برگ زرینی بر تاریخ ایران اسلامی است
  • نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران
  • خاطرات عضو جداشده منافقین
  • دور دوم رسیدگی به پرونده اعضای گروهک تروریستی منافقین
  • دادگاه منافقین آغاز شد
  • برگزاری نخستین دادگاه منافقین در سال جدید آغاز شد