Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@22:14:04 GMT

دو کارمند شرکت هواوي از دانمارک اخراج شدند

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۳۶۲۵۵

دو کارمند شرکت هواوي از دانمارک اخراج شدند

خبرگزاري آريا- پليس دانمارک دو کارمند شرکت `هواوي` چين را به دليل آنچه «نقض قوانين مربوط به اقامت» عنوان شده است اخراج کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از تارنماي روزنامه مورنينگ پست هنگ کنگ، روز سه شنبه اين خبرگزاري به نقل از پليس دانمارک افزود: بازرسي از دفتر چيني شرکت هواوي در کپنهاک بخشي از يک «تحقيق معمول» است که توسط مقامات در مکان هايي که داراي تعداد زيادي از کارگران خارجي است انجام مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوي پليس کپنهاک گفته است ابتدا چهار کارمند هواوي پس از بازرسي روز پنجشنبه به نقض قوانين اقامت اين کشور متهم شده اند که در نهايت دو نفر از کشور اخراج شده اند.
او گفته است: بازرسي از شرکت هواوي در کپنهاک، هيچ ربطي به اتهام جاسوسي برخي کشورهاي اروپايي به اين شرکت ندارد موضوعي که توسط چين رد شده است.
اخراج اين دو کارمند هواوي از دانمارک در حالي است که مقام هاي امنيتي لهستان نيز ماه گذشته ميلادي از دستگيري يکي از کارکنان چيني شرکت هواوي در اين کشور به اتهام جاسوسي خبر دادند.
به دنبال اين اقدام، وزير کشور لهستان از اتحاديه اروپا و ناتو خواست با حذف شرکت چيني هواوي از سيستم هاي مخابراتي خود، موضعي مشترک در برابر اين شرکت اتخاذ کنند.
در همين حال `رن ژنگفي` بنيانگذار «هواوي» هرگونه اتهام جاسوسي براي چين از طريق اين شرکت را رد کرده است.
کانادا نيز اول دسامبر سال 2018 `منگ وانژو`، مدير مالي شرکت مخابراتي `هوآوي` را به خاطر «نقض تحريم هاي آمريکا» بازداشت کرده بود.
دادگاه ونکوور کانادا 10 روز بعد از دستگيري خانم منگ، او را با قيد وثيقه 7.5 ميليون دلاري آزاد کرد تا دولت اين کشور در رابطه با استرداد وي به آمريکا تجديدنظر و تصميم گيري کند.
بازداشت هاي اخير کارمندان شرکت هواوي، به نگراني هاي امنيتي غربي ها درباره اين شرکت دامن زده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کارمند شرکت هواوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۶۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش موسویان به تجمع علیه خودش در دانشگاه امریکایی

سیدحسین موسویان دیپلمات پیشین کشورمان با انتشار پیامی در ایکس از شکست فراخوان بزرگ برای اخراج وی از دانشگاه پرینستون خبر داد.

 موسویان نوشت:

بعد از ۲ ماه تبلیغات وسیع شبکه های فاکس نیوز، ایران-اینترنشنال،صدای آمریکا و…برای شرکت در تظاهرات «فراخوان بزرگ اخراج موسویان از دانشگاه پرینستون»، امروز فقط۳۰-۴۰ نفر در این تجمع شرکت کردند!!!

۲ میلیون ایرانی در امریکا ضد جنگ طلبان هستند.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه جذب نیروی انسانی شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان زیرمجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان
  • واکنش موسویان به تجمع علیه خودش در دانشگاه امریکایی
  • شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲ هزار نفر را اخراج می‌کند
  • استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی
  • کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟
  • کشف تصویر ۱۸۰۰ساله «اسکندر مقدونی»