Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، دکتر خلیل میرزامحمدی متخصص جراحی مغز و ستون فقرات در تشریح این عمل پیچیده گفت: بیمار نیمه جان درحالی که میلگرد ساختمانی در پیشانی او فرو رفته بود با خونریزی شدید و درحالت کمای عمیق، توسط اورژانس به بیمارستان الغدیر منتقل شد که باتوجه به شدت صدمه به مغز و همچنین خونریزی فعال به سرعت برای سی تی اسکن و اتاق عمل آماده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این حادثه میلگرد از پیشانی وارد شده و از پشت گوش خارج شده بود که البته کارگران حاضر در صحنه حادثه در ابتدا سعی داشتند میله را از سر بیرون بکشند که خوشبختانه نتوانستند و درنهایت به بریدن شاخه میلگرد اکتفا کردند، پس از سی تی اسکن و بررسی مناطق آسیب دیده مغز و تشکیل تیم پزشکی، بیمار به سرعت وارد اتاق عمل شد.

وی ادامه داد: در این عمل جراحی پیچیده که 6 ساعت به طول انجامید، با روشی جدید که مستلزم نگهداشتن جسم خارجی روی جمجمه با پایه استخوانی است تلاش شد در طول عمل، میلگرد تکان نخورده و باعث آسیب بیشتر به مغز نشود، پس از باز کردن مسیر میلگرد و خارج کردن جسم خارجی مرحله دوم جراحی آغاز شد که طی آن تکه های استخوانی و بافت مغزی آسیب دیده با دقت و ظرافت خارج شد.

میرزامحمدی گفت: در طول جراحی و در زمان خارج کردن میلگرد با توجه به آسیب های وارده به عروق مجاور، شدت خونریزی در مواردی بالا می رفت که همین امر باعث کند شدن روند جراحی می شد، ولی با کنترل خونریزی و استفاده از تکنیک های جدید جراحی توانستیم روند جراحی را به طور کامل طی کنیم.

این جراح مغز افزود: باتوجه به شدت حادثه، کمای عمیق و خونریزی شدید در بیشتر موارد، بیماران در حین جراحی فوت کرده و یا درصورت زنده ماندن نمی توانند به روند طبیعی قبلی بازگردند درحالی که در جراحی فوق از تکنیک ها و شیوه های جراحی مدرن روز دنیا استفاده شد که خوشبختانه پس از 4 روز مراقبت در آی سی یو، بیمار از کما خارج شده و در بهبودی کامل به سر می برد.

دکتر خلیل میرزامحمدی گفت: هم اکنون بیمار به روند طبیعی بازگشته و با وجود شدت حادثه تنها آسیب ناچیزی به حافظه شنیداری وارد شده و هیچ مشکل دیگری ندارد.

انتهای پیام/

20 / 20 جراحی جراحی پیچیده دکتر خلیل میرزامحمدی متخصص جراحی مغز و ستون فقرات کارگر افغانستانی موفقیت جراحی پیچیده بیمارستان الغدیر تهران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: جراحی جراحی پیچیده کارگر افغانستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۶۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط وخیم بیماران بیمارستان کمال عدوان غزه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از نوار غزه؛  در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه شرایط بیماران وخیم است. بسیاری از بیماران برای درمان باید به خارج نوار غزه منتقل شوند. اما در نتیجه ادامه تهاجم مستمر اشغالگران اسرائیلی به نوار غزه، امکان انتقال آن‌ها به خارج این منطقه برای عمل جراحی وجود ندارد. به علت ضعف امکانات و کمبود دارو، امکان اجرای عمل جراحی نیز در داخل نوار غزه وجود ندارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

- مادر کودک فلسطینی 
- پدر کودک فلسطینی 

 

 

دیگر خبرها

  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • پزشکی به شرط کسب درآمد!
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • شرایط وخیم بیماران بیمارستان کمال عدوان غزه