Web Analytics Made Easy - Statcounter

تربت حیدریه- ایرنا- فرماندار ویژه تربت حیدریه بر اهتمام بیش از پیش دولت در خصوص سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته تاکید و بیان کرد: از تمام ظرفیتها و امکانات موجود برای تحقق این مهم استفاده می شود.

علی رستمی روز سه شنبه در نشست شورای اداری بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه افزود: شناخت فرصتهای سرمایه گذاری و اشتغالزایی باعث مهاجرت معکوس و توسعه پایدار در مناطق کمتر توسعه از جمله روستاهای منطقه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین از تسهیل در ساخت و راه اندازی کارخانه کائولن بایگ خبر و ادامه داد: بخش بایگ با داشتن معادن خاک چینی می تواند با سرمایه گذاری بخش خصوصی در احداث کارخانه تولید کائولن توسعه یابد و هم اکنون اقدامات اولیه جهت شتاب در راه اندازی این صنعت صورت گرفته است.
کائولن یا خاک چینی به رنگ سفید بیشترین کاربرد را در تولید چینی و سرامیک دارد.
فرماندار تربت حیدریه گفت: امیدواریم با سرمایه گذاری بخش خصوصی و تعامل مسئولان دستگاههای اجرایی در آینده نزدیک شاهد راه اندازی این واحد تولیدی در منطقه بایگ باشیم که خود نقش بسزایی در اشتغال پایدار روستاییان و جلوگیری از مهاجرت جوانان دارد.
وی همچنین بر لزوم تدوین طرح جامع گردشگری و بوم گردی بخش بایگ تاکید و بیان کرد: این بخش دارای جاذبه های طبیعی خوبی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است که در صورت برنامه ریزی منسجم و اصولی می تواند نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و رونق روستاها ایفا کند.
رستمی افزود: اگر طرح و برنامه دقیق و مشخصی برای ورود گردشگران نداشته باشیم بطور حتم این منطقه بکر و منحصر به فرد دچار خسارات جبران ناپذیری خواهد شد لذا بخشدار بایگ و دیگر مسئولان باید نسبت به تهیه طرح گردشگری اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی خشکسالی،‌ کم ‌آبی و بیکاری را از مهمترین دلایل مهاجرت روستاییان به شهرها ذکر و بیان کرد: با اجرای طرحهای آبخیزداری، آبخوانداری و احیای قناتها می توان زمینه توسعه روستاها را فراهم کرد و در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است.
فرماندار تربت حیدریه افزود: در حوزه گازرسانی به روستاها نیز طرحهای بسیار مطلوبی در دست اقدام است بطوری که تا هفته دولت سال آینده تمام روستاهای این شهرستان از مزایای شبکه گازرسانی بهره مند می شوند.
وی گفت: طرح بهسازی و روکش آسفالت جاده بایگ به حصار نیز در دستور کار قرار گرفته که با مساعد شدن شرایط جوی اجرا خواهد شد.
بخش بایگ شامل روستاهای بسک، حصار، رود معجن، خورشبر، سرخ آباد، رزگ و فدیهه حدود هفت هزار نفر جمعیت دارد. مرکز آن شهر پنج هزار و 500 نفری بایگ در 20 کیلومتری غرب تربت حیدریه واقع است.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در فاصله 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد. 70 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند. تربت حیدریه دارای چهار بخش 'مرکزی، جلگه رخ، کدکن، بایگ' و چهار شهر، هشت دهستان و 136 روستا است.
7079/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فرماندار تربت حيدريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۶۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان

دریافت 30 MB کد خبر 6090437

دیگر خبرها

  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد
  • اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان
  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران