Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@06:39:32 GMT

غذاهایی آرمانی، در بهترین رستوران قزوین

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۳۷۷۶۳

غذاهایی آرمانی، در بهترین رستوران قزوین

شاید شما هم از آن دسته آدم‌هایی باشید که وقتی به شهری سفر می‌کنید، به دنبال یک رستوران خوب در آن شهر می‌گردید تا غذاهای محلی آن را سرو کنید و با ذائقه مردم آن شهر آشنا شوید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام رستوران آرمانی، می‌خواهیم شما را با یکی از محبوب‌ترین غذاهای شهر قزوین آشنا کنیم. قزوین شهری است که به دلیل موقعیت استراتژیک همواره در طول تاریخ مورد توجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهی افراد زیادی برای تجارت مسیر جاده ابریشم را می‌پیمودند و از قزوین گذر می‌کردند و گاهی هم سرداران نظام برای حفاظت از پایتخت و مناطق مرکزی ایران در آن مستقر می‌شدند. قزوین دیر بازی هم مرز بین کفر و ایمان بود. بی‌شک این آمد و شدها در ذائقه‌های شهروندانی قزوینی اثربخش بود اما اقلیم و محصولات این شهر، بیشترین تأثیر را در نوع پخت و ذائقه مردم داشته است.

قیمه نثار؛ غذای خوب قزوین

رفت و آمدهای متعدد در شهر قزوین از ابتدا تاکنون، سبب شده تا شهرت خوراکی‌های شهر قزوین پایشان را فراتر از استان بگذارند، به طوری که قیمه نثار قزوین شهرت بسیاری در میان سایر غذاها دارد.
شیرین پلو، کوکو شیرین، مرصع پلو، دیماج، آش دوغ قزوین و آش ماش پیازو قزوین به همراه شیرینی‌های سنتی قزوین نظیر نان چایی، نان برنجی، نازک پسته و باقلوا از دیگر خوشمزه‌جات مطرح و سنتی قزوین است که هریک به نوبه خود، دارای طعمی بی‌نظیر است.

برای همین طعم‌های بی‌نظیر خوشمزه‌جات قزوین است که اغلب گردشگران وقتی پا به شهر می‌گذارند به دنبال بهترین رستوران قزوین می‌گردند، تا غذاهای خوب این شهر را با عطر و طعم واقعی خود سرو کنند.
همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، قیمه نثار یکی از معروف‌ترین غذاهای سنتی شهر قزوین است که به عنوان یک آثار معنوی در دسته نفایس میراثی شهر، ثبت شده است. استفاده از گوشت تازه، برنج ایرانی و همچنین آجیل‌آلات مخصوص این غذا که از باغستان‌های سنتی شهر قزوین تهیه می‌شود سبب شده تا قیمه نثار را به غذای خوب قزوین تبدیل کند.

رستوران خوب قزوین کجاست؟

هر چه از قیمه نثار و طعم خوبش بگوییم باز هم کم است، اگر می‌خواهید قیمه نثار قزوین را سنتی و اصیل به معنی واقعی کلمه میل کنید، حتماً پیش یک بانوی قزوینی‌الاصل یا یکی از بهترین رستوران‌های شهر بروید. شاید تعداد زیادی رستوران در شهر قزوین وجود داشته باشد، اما بی‌شک تعداد رستوران‌های خوب کم است.

رستوران‌های خوبی که دارای طراحی منحصر به فرد باشند و در آن خیالت از خوردن یک غذای سالم با در نظر گرفتن تمامی مؤلفه‌های نظافت راحت باشد. ارائه غذای باکیفیت یکی از بزرگترین اهداف هر رستوران است چرا که، تمامی افرادی که پا به رستوران می‌گذارند، انتظار دارند از غذایشان نهایت لذت را ببرند.

رستوران آرمانی که به عنوان یک رستوران خوب قزوین از آن نام برده می‌شود، به سرآشپزی و با همیاری و مشارکت مریم صراف‌ها، مربی بین‌المللی آشپزی و کارشناس صدا و سیما در شبکه‌های ملی در حال خدمات‌رسانی به شهروندان و گردشگران است.

سرو غذایی آرمانی در رستوران آرمانی

آرمانی رستوران ممتازی است که علاوه بر طبخ غذاهای ایرانی و سنتی قزوین، با ارائه غذاهای فرنگی و همچنین غذاهای خمیری (برای اولین بار در قزوین) سعی در ارتقای خواسته‌های مشتریان خود دارد. رستوران ایرانی آرمانی جایی است که شما می‌توانید در کنار کسانی که دوستشان دارید در یک محیط مجلل و مدرن مشغول صرف غذا شوید و از طعم واقعی غذاهای سنتی قزوین لذت ببرید.

هرچند که رستوران آرمانی دارای منوهای متنوع زیادی است و در کنار غذاهای سنتی، غذاهای فرنگی هم طبخ می‌کند اما اگر به دیار مینودری آمدید و مهمان رستوران آرمانی شدید، فراموش نکنید که قیمه نثارهای این رستوران خوب را نمی‌توان از دست داد.

ادیتور: زهرا میعادی

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رستوران غذای محلی قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۷۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر و موم یک رستوران در شادگان

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سیدغالب موسوی گفت: باهدف حفظ سلامت مردم و پیشگیری از بیماری ها، در بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت و رئیس اداره اماکن شادگان یک رستوران به علت نواقص متعدد، رعایت نکردن توصیه و شیوه نامه‌های بهداشتی براساس قانون مهر و موم شد.   وی افزود: در این بازرسی‌ها نیز برای برخی واحد‌های صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف اخطاریه صادر شد.     موسوی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلفات بهداشتی در همه ساعات شبانه روز می‌توانند به سامانه ۱۹۰ بهداشت شکایات و گزارشات خود اعلام کنند تا در اسرع وقت پیگیری لازم صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی
  • سه، دو ، یک «آشپز شو»
  • تعطیلی یک رستوران در شادگان
  • مهر و موم یک رستوران در شادگان
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید