Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبربنگار ایکنا؛ دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش آقایان از ۱۵ تا ۲۱ بهمن‌ماه جاری با حضور بیش از پنج هزار متسابق در رشته‌های مختلف قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جز ء و کل قرآن کریم در محل مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار می‌شود.
در این دوره از مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) تعداد ۵۴۸ متسابق از ۱۹ کشور جهان شرکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت‌کنندگان اغلب از کشورهای مختلفی همچون افغانستان‌، پاکستان و عراق هستند. البته متسابقانی از کشورهای دیگر مانند نیجریه، لبنان، هند، عربستان، یمن، آذربایجان، چاد، بحرین، اوگاندا، آلبانی و ... نیز در این دوره از مسابقات حضور دارند.
مراسم افتتاحیه این مسابقات روز گذشته، 15 بهمن‌ماه با سخنرانی مرتضی نجفی قدسی، مسئول دارالقرآن امام علی(ع)، محمد انصاری، موسس دارالقرآن امام علی(ع) و غلامرضا شاه‌میوه، رئیس هیئت داوران این مسابقات برگزار شد.
همچنین، غلامرضا شاه‌میوه، مدرس قرآنی کشور ریاست هیئت داوران و شهریار پرهیزکار، حافظ بین‌المللی کل قرآن کریم نیز نظارت عالی مسابقات را بر عهده دارند.
در این دوره از مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)، تعداد 62 نفر از داوران ممتاز و بین‌المللی کشور به قضاوت متسابقان در رشته‌های مختلف می‌پردازند.
با توجه به حضور تعداد زیادی از متسابقان در این دوره، برای شرکت‌کنندگانی که به تازگی در این مسابقات شرکت کرده‌اند، آزمون ورودی قرار داده شده تا در صورت کسب حد نصاب لازم بتوانند به مسابقات اصلی راه پیدا می‌کنند.
در این مسابقات به حائزان رتبه‌های اول تا سوم رشته قرائت تحقیق قرآن به ترتیب مبالغ سه میلیون تومان، دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و دو میلیون تومان اعطا می‌شود. همچنین، به رتبه‌های اول تا سوم رشته ترتیل‌ نیز به ترتیب دو میلیون تومان، یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اهدا خواهد شد.
نفرات اول تا سوم رشته حفظ کل نیز به ترتیب چهار میلیون تومان، سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سه میلیون تومان اعطا می‌شود. به رتبه‌های اول تا سوم رشته حفظ ۲۰ جزء نیز به ترتیب سه میلیون تومان، دومیلیون و ۵۰۰ هزار تومان و دو میلیون تومان پرداخت می‌شود.
نفرات اول تا سوم رشته حفظ ۱۰ جزء نیز به ترتیب دو میلیون تومان، یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.
حافظان کل قرآنی که بتوانند حد نصاب ۹۰ امتیار را از داوران کسب کنند، مبلغ ۷۰۰ هزار تومان و به حافظان 10 و 20 جزء که همین حد نصاب را به دست آورند نیز ۵۰۰ هزار تومان و ۴۰۰ هزار تومان اعطا می‌شود.
یادآوری می‌شود، مراسم اختتامیه مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) نیز روز یکشنبه، ۲۱ بهمن‌ماه در محل مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران برگزار می‌شود.
اسامی داوران:
1 غلامحسین سمیعی فرد 
2 مجید جدیدی
3 علی علیزاده
4 مجید جیریایی
5 شهریار پرهیزکار 
6 معتز آقایی
7 حیدر کسمایی
8 محمدرضا شهیدی‌پور
9 محمدعلی دهدشتی
10 مسعود عنایتی مقدم
11 محمدصادق نصراللهی 
12 احد محمدی
13 حسین اخوان‌اقدم
14 حسن ربیعیان
15 علی‌اکبر ملکشاهی
16 حسنی 
17 احمد خالدی
18 احمد زرنگار
19 محمد تقی گلبان
20 مجتبی مینوتن
21 حسین معتمدی 
22 مهدی علم‌خواه
23 کاظمی
24 ایازی 
25 ملک ثابت
26 مختاری
27 حسین طرقی 
28 تربتیان
29 رضا سعادت نیا
30 حسین رستمی
31 علی فربین
32 عربی
33 محسن زهدی علیپور
34 امیرمحمد کسمایی
35 محمدرضا حق شناس
36 رحیمی
37 مهدی معتمدی
38 موسی معتمدی
39 اصفهانیان
40 محمدرضا احمدی
41 مسعود گرجی
42 حمید مجیدی مهر
43 نصرت الله عارف حسینی
44 محسن یاراحمدی
45 عباس امام جمعه
46 سیدجواد ‌سادات‌فاطمی
47 سیدعباس میرداماد
48 صالح اطهری فرد
49 محمد عباسی
50 حاج‌اسماعیلی
51 محمدحسین سعیدیان
52 محمود لطفی‌نیا
53 کعبی 
54 سیدمحمدرضا محمدی
55 حجت‌الاسلام محمدی پرچوی
56 محمدرضا پورزرگری
57 میریان
58 مهدی فروغی
59 رضا محمدپور
60 غلامرضا شاهمیوه 
61 احمد لیایی
62 مجید آهنگری 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی جزئیات دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی اسامی داوران قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۷۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه

خبرنگار RT به نقل از منابع ارتش سوریه از شنیده شدن صدای حملات توپخانه اشغالگران به مناطقی در حومه درعا خبر داد.

به گزارش ایسنا، منابع ارتش سوریه حاضر در تل الحاره در درعا در جنوب سوریه، بامداد روز دوشنبه تاکید کردند که صدای حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی را شنیده‌اند نه حملات هوایی را.

خبرنگار RT به نقل از این منبع نظامی گزارش داد که سلاح توپخانه مناطق اطراف آنها را هدف قرار داده است.

این منابع اشاره کردند که هیچ اطلاعات تایید شده‌ای در مورد مواضع و اهدافی که مورد حمله قرار گرفته‌اند، وجود ندارد.

به گفته این منابع، اگر گلوله موشکی از مرز جنوبی سوریه شلیک شود یا اسرائیل مشکوک به حرکتی گردد، حملات مکرر و اغلب به مناطق باز انجام می‌شود.

این در حالی است که رسانه‌ها گزارش داده بودند که توپخانه رژیم صهیونیستی نزدیکی تل الجابیه و تل الجموع در حومه غربی درعا را هدف قرار داد.

در مورد تلفات انسانی یا سایر خسارات در حملات از هر ۲ طرف اطلاعاتی در دست نیست.

بر اساس آنچه کانال ۱۴ عبری زبان گزارش داد گلوله باران توپخانه اشغالگران در پاسخ به پرتاب موشک از سوریه به سمت جولان جنوبی اشغالی انجام شد.

همچنین الجزیره به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که نیروی هوایی یک پهپاد را که از شرق به سمت اراضی اشغالی می‌آمد، با موفقیت رهگیری کرد و تلفات یا خسارتی در پی نداشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برپایی اردوی تیم ملی اسکواش آقایان در مشهد
  • قضاوت داوران چهارمحالی در مسابقات انتخابی تیم ملی اسکیت
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • هفته هشتم رقابت چابکسواران در کورس سراسری بهاره یزد
  • برزگر: بعضی هواداران با سلاح سرد بازی‌ها را تماشا می‌کنند!
  • برپایی مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در کیش
  • لیگ‌ برتر فوتبال؛ اسامی داوران هفته بیست‌وششم اعلام شد
  • برپایی اجتماع صادقیون در استان سمنان+ فیلم
  • اعلام نفرات برتر لیگ دو‌و‌میدانی شهید شمسی‌پور + اسامی
  • برپایی ایستگاه صلواتی در شب شهادت امام صادق (ع) توسط مردم بردسکن