Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دانشگاه‌های کشور رتبه زیر ۳۰۰ جهانی ندارند، گفت که تنها یک دانشگاه در رتبه زیر ۵۰۰ جهانی قرار گرفته است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، شهاب نادری در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان طرح سوال خود از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره این که چرا دانشگاه‌های ایران رتبه جهانی ندارند؟ گفت‌: اخیراً شاهد سردرگمی دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا وزارت علوم وظیفه نظارتی خود را در این باره انجام نمی‌دهد. تخلفات دانشگاه آزاد در این زمینه محرز بوده است و حق شکایت برای دانشجویان هم در دستگاه قضائی محفوظ است.

وی با اشاره به این که وزارت علوم نقش خود را در دیپلماسی علمی در کشورهای همسایه به خوبی ایفا نمی‌کند، یادآور شد: حضور بخش‌های علمی کشور، سرمایه‌های دانشگاهی و ایجاد پایگاه‌های علمی در کشورهای منطقه اهمیت شایانی دارد، اما به نظر می‌رسد وزارت علوم خصوصاً در حوزه بین‌الملل فاقد برنامه و فعالیت منتج به نتیجه‌ در کشورهای همسایه است و فضا در اختیار کشورهای رقیب و غربی قرار دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با طرح این سوال که چرا برای به ثمر نشستن دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی اقدام راهگشایی انجام نمی‌شود، در این باره خاطرنشان کرد: بی توجهی به دیپلماسی علمی در بلند مدت زیان‌های زیادی به همراه دارد و در مقابل حضور دانشگاه‌های ایرانی یا شعب آنها در خارج نتایج مفیدی دارد.

نادری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این که چرا رتبه ایران در مقالات علمی منتهی به تولید ثروت نشده است، برخی نقایص وزارت علوم را به این شرح عنوان کرد: عدم اجرای پژوهش‌های کلان کشوری، عدم توجه به آموزش فنی حرفه‌ای و رشته‌های مهارتی، بی توجهی به آموزش در دانشگاه‌ها، ضعف شدید مدیریت دانشگاه‌ها، عدم حمایت از دانشجویان دکترا و عدم برخورد با موضوع پایان نامه و مدرک فروشی.

نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که چرا نباید بعد از چهار دهه از انقلاب دانشگاه مذاهب اسلامی در مناطق اهل سنت کرمانشاه وجود داشته باشد؟، یادآور شد: تاسیس این دانشگاه حاصل هوشمندی رهبری و در جهت تقریب بین مذاهب بوده، لذا ایجاد شعبه‌ای از آن در مناطق اهل سنت ضروری است.

وی با تاکید بر ضرورت حل مشکل اساتید و هیات علمی دانشگاه فرهنگیان، خاطرنشان کرد: مدیریت جدید این دانشگاه با اقدامات جهادی اقدام به جذب ۴۱ هزار دانشجو کرد و وزارت علوم باید تمام قد پشت این دانشگاه بایستد.

نادری با اشاره به این که دانشگاه‌های کشور رتبه زیر ۳۰۰ ندارند، گفت‌ که تنها یک دانشگاه ایران در رتبه جهانی زیر ۵۰۰ قرار گرفته است.

نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان این که از توضیحات وزیر علوم، تحقیقات و فناوری قانع نشده است، سوال خود از وزیر را به رای مجلس شورای اسلامی گذاشت که نمایندگان نسبت به این موضوع اعلام کرده‌اند که از پاسخ‌های وزیر قانع شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۸۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند

«حسینعلی حاجی‌دلیگانی» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: از لحاظ اهمیت تفاوتی بین مرحله اول و دوم انتخابات وجود ندارد.

وی بیان کرد: مردم باید در دور دوم انتخابات مجلس نیز پای صندوق‌های رأی بیایند تا تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده مجلس دوازدهم مشخص شود. افرادی که به هر دلیل در مرحله اول انتخابات مجلس دوازدهم در انتخابات شرکت نکردند، این بار می‌توانند جبران کرده و در انتخابات مشارکت داشته باشند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی در حوزه‌هایی که به دور دوم رفته بسیار مهم است، تصریح کرد: امیدواریم در دور دوم انتخابات مجلس، مردم به داوطلبانی رأی دهند که بتوانند در مجلس دوازدهم منشأ اثر باشند و روحیه تحول‌گرا داشته باشند.

وی تاکید کرد: لازمه شکل‌گیری یک مجلس قوی این است که ۴۵ نماینده باقی مانده مجلس دوازدهم نیز افرادی شایسته و توانمند باشند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فراهم کردن فضای تبلیغات برابر برای رقابت سالم داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوم انتخابات نکته مهم دیگری است که باید مدنظر قرار گیرد، گفت: تعداد داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس دو برابر تعداد کرسی‌های باقیمانده یعنی ۹۰ نفر است و بر این اساس، امکان فراهم کردن فضاهایی برای رقابت این داوطلبان با یکدیگر بسیار راحت‌تر از مرحله اول است. صدا و سیما و مابقی رسانه‌ها باید در این زمینه فعال باشند تا اصل رقابت سالم به خوبی محقق شود.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به ضرورت تأمین سلامت و امنیت دور دوم انتخابات مجلس، تاکید کرد: یکسری اشکالات در مرحله اول انتخابات مجلس در برخی از حوزه‌های انتخابیه از جمله ثبت رأی با کد ملی دیگران مطرح شد که در مرحله دوم انتخابات مجلس باید از اشکالاتی از این دست جلوگیری شود.

کد خبر 6085438 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان