Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «محمد باقر نوبخت»، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، بعد از رونمایی از اسناد توسعه ای تهران گفت: بعد از رونمایی از اسنادی که بدون تردید برای توسعه استان تهران و متعاقب آن برای توسعه ملی ضروری و اثربخش است چیزی جز قدردانی از عزیزانی که برای تهیه این اسناد فعال بودند، ندارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسنادی که در اختیار قرار گرفت کار لازم و ضروری بود که باید صورت می گرفت. امروز با اختلاف هایی که در کشورهای مختلف وجود دارد اما همه به دنبال توسعه یافتگی هستند.

وی ادامه داد: این توسعه بدون تعمیق در خصوص ظرفیت های کشور امکان پذیر نیست. از این رو هر کشوری قبل از اینکه گامی در راستای توسعه بگذارد، باید ببیند چه دارد و در واقع نگاه تحقیقی نسبت به داشته ها و امکاناتش داشته باشد. کاری که دوستان ما در تهران به درستی انجام دادند. سند آمایش می گوید هر یک از بخش های استان، آمادگی چه کاری دارند و در توسعه ملی ما باید چه نگاهی به تهران داشته باشیم. بعد از اینکه مشخص شد باید یک سند برنامه داشته باشیم و دوستان ما این اقدام را انجام دادند. همه تعریف برنامه این است که ما را از وضع موجود به وضع مطلوب می رساند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: غیر از آن چه به دنبال توسعه از طریق برنامه‌ها هستیم باید به این واقعیت نیز بپردازیم، با همه تنوع در اهداف توسعه‌ای دو سرفصل به صورت مشترک در مبانی نظری آن قابل تبیین است. نخست این که در جهت بالارفتن درآمدهای کشور، افرادی که محروم هستند برخوردار شوند که قطعاً این مسیر طولانی خواهد بود.

وی ادامه داد: در سر فصل دوم نیز باید برنامه‌های توسعه‌ای داشته باشیم برای بخشی از اقشار کم برخوردار تا در مسیر برخورداری بیشتر گام بردارند. این موضوع در کشورهای توسعه یافته به همین شیوه قابل مشاهده است.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: ما که رشد و افزایش تولید ناخالص داخلی را دنبال می کنیم به دنبال یک مولفه از توسعه بودیم. باید یک برنامه‌ی ویژه ای داشته باشیم که تحت عنوان عدالت اجتماعی از آن یاد می شود. ما غیر از اینکه بستری برای رشد همه شهروندان فراهم می کنیم برای عده ای کار مضاعف می کنیم. این همان تفاوتی است که میان برخی کشورها و برخی از اصحاب نظر وجود دارد.

وی ادامه داد: اینکه تصور کنیم همین رشد می تواند منشا پیشرفت شود، سخت در اشتباه هستیم و در واقع ورژن نخست تفکرات توسعه است که توسعه یعنی افزایش تولید ملی. عده ای اعتقاد داشتند ما باید در کنار رشد اقتصادی به عدالت و در کنار تولید ثروت به توزیع ثروت هم توجه کنیم.

نوبخت بیان کرد: من از دوستان استاداری تهران تشکر می کنم و غیر از اینکه سند توسعه آماده کردند یک سند برای مقابله با آسیب های اجتماعی نیز فراهم کردند. تهران یک رونمایی دارد و قطعا یک واقعیت هایی هم در زیر پوست دارد. آسیب های اجتماعی واقعیت تلخی است که در همه کشورها وجود دارد. ما به هیچ وجه نباید به صرف اینکه این پدیده در کشورهای دیگر وجود دارد خودمان را قانع کنیم. انقلاب ما برای یک تفاوت و تمایز با شیوه های موجود مطرح شد. وضع ما نسبت به اوایل انقلاب بهتر است ولی باز این هم برای ما قانع کننده نیست. ما باتوجه به پیامی که حضرت امام داشتند و الان مقام معظم رهبری روی آن حساس هستند باید این موضوع را مدنظر داشته باشیم.

نوبخت با اشاره به اینکه هر شش ماه در دفتر مقام معظم رهبری پاسخگو هستند، اضافه کرد: ایشان همه ما مسئولین را در دفتر خودشان فرا می خوانند و از هر نفر می خواهند، در مورد اقدامات خود توضیح دهند. توسعه برای ایشان اهمیت دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان کرد: من خرسندم که از بودجه انتقاد می کنید. امروزه ما ۱۶ جلد کتاب در روز ۱۵ آذر روی میز رئیس مجلس می گذاریم و همه چیز مشخص است. این یعنی شفاف سازی و آن را در قالب فایل های الکتریکی در اختیار همه مردم ایران قرار می دهیم. می توانم بگویم استان تهران از این جهت می تواند سرمشق و الگو سایر استان ها باشد.

وی بیان کرد: باید تلاش کنیم از ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل استفاده کنیم. قطعاً وجود مشکلات و کمبودها سرفصل مشترک همه استان‌ها است اما امیدواریم با مقایسه عادلانه بین استان‌ها عدالت را به شکل مناسبی رعایت کنیم.

خبرنگار: فاطمه زاهد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان تهران انقلاب سازمان برنامه و بودجه معاون رئیس جمهور نمایندگان مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۸۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ نفر از فرهنگیان کردستانی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام شدند

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم ناظمی جلال صبح سه شنبه در جمع اصحاب رسانه کردستان با گرامیداشت هفته معلم و اعلام برنامه‌های این ایام اظهار کرد: صداقت و پاکی اصحاب رسانه حاصل زحمات معلمان و مجموعه آموزش و پرورش است که با علاقه و انگیزه به کار خبری می‌پردازید و در این جلسه حضور یافته‌اید.

وی بیان کرد: امروز به نام «سپاس معلم» زنگ سپاس را در مدارس استان همزمان با سراسر کشور داشتیم و جمعی از معلمان نیز قرار است دیداری با مقام معظم رهبری دیدار داشته باشند.

ناظمی جلال تصریح کرد: شهید «مرتضی مطهری» از بارزترین و پیشروترین متفکران در عصر جدید است که در شناخت مباحث فکری سرآمد هم عصران خود است و جایگاه ویژه‌ای در تاریخ معاصر ایران دارد و توانست ایمان دینی را بگونه‌ای ارایه کند که پاسخگوی عصر کنونی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: معلم ماندنی‌ترین واژه علم اموزی است که نامش برای همیشه در اندیشه هر فرد ماندگار است و هرساله معلم نمونه براساس شاخص‌هایی در آموزش و پرورش شناخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شناسایی معلمان نمونه در وهار سطح مدرسه، منطقه، استانی و کشوری انجام می‌شود، افزود: امسال اعمال نظر رای دانش‌آموزان و والدین آنها نیز در انتخاب معلم نمونه نقش داشت.

ناظمی‌جلال تصریح کرد: در راستای انتخاب معلمان نمونه ۴ هزار و ۵۰۰ فرهنگی شرکت کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ فرهنگی به مرحله منطقه‌ای و در نهایت ۵۱ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

وی عنوان کرد: چهار نفر از برگزیدگان استانی به نرحله کشوری راه یافتند و از این میان «آرمان حسنی» معلم زیویه در مقطع ابتدایی به عنوان یکی از ۲۰ معلم نمونه کشور انتخاب شد.

وی به روز شمار هفته معلم پرداخت و گفت: تجدید پیمان با امام و شهدا، تقدیر از معلمان پیشکسوت، سخنرانی در نمازهای جمعه، تقدیر از خانواده معلمان شهید، تقدیر از معلمان دارای نقش برتر، تقدیر از معلمان جهادگر و ورزشکار، تقدیر از معلمان پژوهشگر و هنرمند در هفته معلم انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان دیدار ۴۰ نفر از فرهنگیان کردستان با رهبر انقلاب، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده معزز شهدا، برپایی میز خدمت آموزش و پرورش در نماز جمعه،

کد خبر 6092878

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر
  • در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • ۴۰ نفر از فرهنگیان کردستانی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام شدند
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره