Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@01:37:17 GMT

خطر کمبود عرضه نفت به دلیل تحریم‌های آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۳۸۴۹۱

خطر کمبود عرضه نفت به دلیل تحریم‌های آمریکا

مدیر شرکت دولتی کویت پترولیوم هشدار داد به دلیل افت چشمگیر صادرات ونزوئلا، عرضه جهانی نفت ممکن است امسال دچار کمبود شود.

به گزارش ایسنا، دولت ترامپ تحریم‌هایی را علیه شرکت PDVSA وضع کرده که هدف آن محدود کردن صادرات نفت ونزوئلا به آمریکا و فشار بر نیکولاس مادورو، رئیس جمهور سوسیالیست برای کناره‌گیری از قدرت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشم هاشم، مدیر شرکت کویت پترولیوم در یک کنفرانس انرژی در کویت گفت: یکی از ریسک‌های کمبود عرضه در سال ۲۰۱۹، کاهش فراتر از حد انتظار تولید نفت ونزوئلا خواهد بود. با این حال عامل تأثیرگذار، دیدگاه بازار درباره کمبود احتمالی عرضه ناشی از فشارهای ژئوپلیتیکی است که باعث اختلالات عرضه در گذشته شده و بنابراین تهدیدی جدی برای سال ۲۰۱۹ به شمار می‌رود.

وی همچنین خاطرنشان کرد تهدید جنگ تجاری آمریکا و چین و پیام‌های متضاد آمریکا در خصوص افزایش یا عدم افزایش نرخ‌های بهره، باعث نوسان بازارهای سهام جهانی شده و ممکن است نوسان قیمت نفت را در سال میلادی جاری تشدید کند.

گروه اوپک پلاس شامل تولیدکنندگان اوپک و غیر اوپک در دسامبر با کاهش تولید به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز از اول ژانویه موافقت کردند. سهم اوپک از این کاهش تولید که توسط ۱۱ عضو آن انجام می‌گیرد، ۸۰۰ هزار بشکه در روز است.

بر اساس گزارش رویترز، مدیر کویت پترولیوم گفت: اقدامات اوپک پلاس باید به توازن مجدد بازار در سال ۲۰۱۹ کمک کند اما وی نسبت به تأثیر عدم سرمایه گذاری در صنعت نفت که باعث کمبود عرضه تا سال ۲۰۲۵ خواهد شد، هشدار داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تحریم نفتی ونزوئلا کمبود عرضه نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۸۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت

ترکیه اعلام کرد در ازای لغو تحریم‌های آمریکا به احتمال زیاد به اجرای برنامه مونتاژ جنگنده نسل جدید F-35 باز می‌گردد. 

از این رو، فواد اوکتای، رئیس کمیسیون امور بین الملل پارلمان ترکیه اعلام کرد آنکارا از آمریکا می‌خواهد که تحریم‌های اعمال شده علیه آنکارا را در چارچوب قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم» (CAATSA) بررسی کند.

کانال تلویزیونی TRT به نقل از اوکتای نوشت: ترکیه علاقه‌ای به بازگشت به برنامه F-35 نشان نمی‌دهد، بنابراین تحریم‌های CAATSA که علیه آنکارا در ارتباط با خرید سامانه‌های موشکی ضد هوایی اس-۴۰۰ از روسیه اعمال شده است، باید دوباره مورد بحث و بررسی قرار گیرد. 

معاون سابق رئیس جمهور ترکیه (۲۰۱۸-۲۰۲۳) در راس هیئت پارلمانی در کنگره آمریکا گفت: موارد اس-۴۰۰ و اف-۳۵ را نباید با هم اشتباه گرفت. 

ترکیه در سال ۲۰۱۹ پس از خرید اس-۴۰۰ از روسیه از برنامه توسعه F-35 حذف شد. ترکیه برخی از قطعات بدنه و برخی از سیستم‌ها را برای این جنگنده‌ها تولید می‌کرد. ایالات متحده اعلام کرد که بازگشت ترکیه به برنامه تنها در صورت کنار گذاشته شدن اس-۴۰۰ امکان پذیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • تکلیف نامعلوم عرضه خودرو‌های وارداتی!
  • عرضه خودرو های وارداتی از فردا یکشنبه
  • تکلیف نامعلوم عرضه خودروهای وارداتی از فردا!