Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری در حاشیه نمایشگاه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بوشهر افزود: این بیمارستان با ۱۰۰ تخت و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حال ساخت است.

وی افزود: همچنین بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به طرح‌هایی که در دهه فجر افتتاح می‌شوند، بیان کرد: ۳۲ طرح با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دهه فجر امسال افتتاح می‎شود و ۱۲ طرح نیز با ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار کلنگ زنی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشمیری ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد شکوفایی گسترده‌ای هستیم که قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از انقلاب تنها دو بیمارستان با امکانات محدود در استان بوشهر فعال بوده است، افزود: در حال حاضر ۱۸ بیمارستان، ۱۰ شبکه بهداشت، ۲۲۳ خانه بهداشت درمان، ۷۷ پایگاه سلامت شهری، ۵۶ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و ۱۲ مرکز پیشگیری بهداشت و درمان در سراسر استان بوشهر فعال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در حال حاضر در استان هزار تخت بیمارستانی، ۵۰۰ پزشک عمومی۳۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص و ۳۲۰ دندانپزشک در استان فعالیت دارند.

کشمیری با بیان خدمات انجام شده در روستا‌ها افزود: در استان بوشهر ۳۰ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی دارد که در تلاش هستیم ۲۳ روستا را به امکانات کامل احیاء قلبی ریوی مجهز کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر ۳۵ پایگاه اورژانس جاده‌ای دارد، افزود: ۱۵ اورژانس شهری و یک فروند بالگرد نیز به صورت هوایی به هم استانی‌ها خدمت رسانی می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به وضعیت دانشجویان این دانشگاه گفت: ۵۴۶ دانشجو پزشکی، ۲۱۱ دانشجو دندان پزشکی، ۲۶۲ دانشجوی پرستاری، ۱۰۰ دانشجوی مامایی و ۱۰۰ دانشجوی پیراپزشکی در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/ک

۳۲ طرح حوزه سلامت در استان بوشهر افتتاح می‎شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۹۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی، امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حاشیه برگزاری پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی، با اشاره به رقابت بیش از ۱۲ هزار پزشک در این آزمون تخصصی، تصریح کرد: تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در این آزمون ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر است که از این تعداد ۶۴۲۴ نفر یعنی ۵۲ درصد شرکت کنندگان خانم ها و ۵۹۳۴ نفر یعنی ۴۸ درصد شرکت کنندگان را آقایان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در ۲۹ حوزه امتحانی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان برگزار شد، افزود: داوطلبان شرکت کننده می توانند در ۲۷ رشته تخصصی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

عین اللهی با اشاره به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری، بیان کرد: در دولت مردمی این ظرفیت افرایش یافت، به طوریکه در سال گذشته ظرفیت پذیرش از ۳۲۰۰ نفر به بیش از ۵ هزار نفر افزایش پیدا کرد، امسال نیز ۱۲ درصد افرایش خواهیم داشت.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: طراحی آزمون دستیار تخصصی پزشکی بسیار علمی و فشرده از چندماه قبل توسط اساتید برجسته انجام شده و اقدامات امنیتی لازم نیز صورت گرفته است. در این راستا دفترچه آزمون در سه گروه طراحی می شود و تا زمان برگزاری آزمون محرمانه باقی می ماند. این آزمون نیز در کمال صحت و سلامت و به دور از حاشیه برگزار شد.

عین اللهی درمورد رشته هایی تخصصی که نیاز به پذیرش دستیار دارد، گفت: در سال گذشته سه رشته اطفال، طب اورژانس و بیهوشی نیاز به تکمیل ظرفیت داشت که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصمیم گرفته شد که این رشته ها به صورت مستقیم از دوران کارورزی پذیرش شوند که به تمام دانشگاه ها اعلام کردیم و تکمیل این رشته ها صورت گرفت.

وزیز بهداشت با اشاره به افزایش تعرفه ها از سوی دولت، گفت: این موضوع مشوق خوبی برای ورود دستیاران است.

کد خبر 6095218

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی سال ۱۴۰۳
  • اجرای طرح‌های عمرانی بیمارستان شهید گنجی برازجان
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • ۲ مصدوم در حادثه انفجار گاز در اهواز
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور آبادان به اهواز
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد