Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: نفی نظام دو قطبی قدرت در جهان از تفاوت های انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب های جهان است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی سپاه، سردار سرلشگر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی در آیین گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلای اسلامی ایران و تجلیل از مقام آوران علمی فرهنگی آموزشی دانشکده جغرافیا دانشگاه تهران که در محل سالن خلیج فارس این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: جوانان قدیم با همت و تلاش خود انقلاب را تا کنون به اینجا رسانده اند و امیدواریم جوانان کنونی، تاریخ چهل سال بعد انقلاب را با هوشمندی، شجاعت و ایمان رقم بزنند و این راه را به سرانجام برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر این که قدرت آمریکا و صهیونیست ها رو به افول و قدرت ایران رو به افزایش است، افزود: ما یک قدرت منطقه ای هستیم و ملت ایران یک ملت تمدن ساز و شریف با شجاعت و دارای تمدنی چند هزار ساله است و با وجود رهبری عادل و دلسوز و وجود اسلام ناب محمدی (ص)می توانیم زمینه های پیشرفت بسیاری را فراهم کنیم.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا یادآور شد: در 230 سال گذشته پنج انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب چین، انقلاب روسیه، انقلاب کوبا و انقلاب کبیر اسلامی ایران در جهان رخ داده است که در میان این انقلاب ها، انقلاب اسلامی ایران تفاوتهای بسیاری با سایر انقلاب ها داشته است.
رحیم صفوی نفی نظام دو قطبی قدرت در جهان را از تفاوت های انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب های جهان دانست و گفت: از پایان جنگ جهانی دوم، انقلاب اسلامی ایران دو قطب قدرت موجود در جهان را نفی کرد و زمینه ساز شکل گیری نظام چند قطبی در جهان شد، به گونه ای که جهان کنونی به سمت چند قطبی شدن قدرت در حال حرکت است.
وی با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در 40 سال گذشته افزود: جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته توانسته است وزن ژئوپلیتیکی و قلمرو و مرز ژئوپلیتیکی خود را در منطقه غرب آسیا با عمق بخشی به دفاع استراتژیک در مقابل تهدیدات صهیونیست ها ارتقاء دهد و هم اکنون چه آمریکایی ها بخواهند و چه نخواهند، ایران یک قدرت منطقه ای است.
رحیم صفوی ادامه داد: نظرات بسیاری در مورد انقلاب ها وجود دارد که اکثر آنها می گویند مذهب نمی تواند عامل انقلاب باشد، در حالی که رخداد انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) نظریه های مربوط به علل پیدایش انقلاب ها و این که ایدئولوژی و مذهب نمی تواند ملت ها را رهبری و دعوت به انقلاب و بسیج مردمی کند را به چالش کشید.
مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به درصد بالای مشارکت مردم در انقلاب اسلامی ایران افزود: درصد مشارکت مردم در انقلاب اسلامی ایران نسبت به سایر انقلاب ها چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی نسبت به سایر انقلاب ها از موقعیت برتری برخوردار است و در انقلاب اسلامی ایران اقشار مختلف از سنین متفاوت در رخداد انقلاب مشارکت داشتند.
رحیم صفوی در ادامه با بیان این که خصوصیات رهبری انقلاب با سایر رهبران انقلاب ها قابل مقایسه نیست، گفت: حضرت امام (ره) یک شخصیت کاریزماتیک داشتند و یک مرجع جامع شیعیان جهان و بلکه مسلمانان جهان بودند و از نظر فقاهتی و علمی یک اسلام شناس به معنی واقعی بودند، امام از یک نبوغ سیاسی و فکری خاصی برخوردار بودند و شجاعت، خردمندی، مردم داری و مردم واری از ویژگیهای خاص حضرت امام (ره) بود.
وی ادامه داد: نفوذ کلام امام قابل مقایسه با دیگر رهبران انقلاب های چهارگانه نبود، امام در زمان جنگ با کلام خود دو میلیون داوطلب را به جنگ فرستاد، آنها می دانستند که جبهه محل تیر و ترکش و اسارت و شهادت است؛ امام در اندیشه سیاسی خود، نظریه ولایت فقیه و حکومت اسلامی را بصورت کتاب و در نجف تدریس کردند و بعد هم عملا آن را پیاده کردند.
دستیار و مشور عالی فرماندهی معظم کل قوا با تشریح مسیر انقلاب در چهل سال گذشته گفت: چارچوب انقلاب اسلامی ایران قرآن، سنت، عترت و عقل بود. انقلاب اسلامی دارای یک چارچوب و اصول است که تاکنون از آن چارچوب و اصول خارج نشده است اما در سایر انقلاب ها وقتی رهبران بعدی می آمدند آن اصول را کنار می گذاشتند.
رحیم صفوی ادامه داد: قدرت پراکنش و بازتاب فرهنگی و سیاسی انقلاب اسلامی ایران یکی از مهمترین تفاوت های انقلاب ایران با سایر انقلاب ها است و این انقلاب فقط در ایران باقی نماند و نفوذش منطقه ای بود و به جهان اسلام و ملت های اسلامی و سایر ملت ها و کشورهای آمریکای جنوبی و آفریقا صادر شد و نشان داد انقلاب اسلامی می تواند برای مسلمانان و آزادیخواهان جهان یک الگو باشد.
وی اظهار داشت: پس از امام (ره) حدود بیست و هشت سال است که رهبری انقلاب سکان دار این انقلاب هستند و در تداوم انقلاب و عدم انحراف از اصول و ارزشها و آرمانها همچنان این انقلاب پیشرو است و مقام معظم رهبری همچنان راه نورانی امام را دنبال می کنند و از این مسیر نورانی خارج نشده اند.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا اضافه کرد: در 10 سال حکومت حضرت امام، ایشان با حکمت، عقل و درایت هم انقلاب را به پیش بردند و هم دفاع مقدس را به پیروزی رساندند و رهبر معظم انقلاب نیز به فضل الهی و پشتیبانی ملت و توجهات حضرت بقیه الله الاعظم نه تنها توانستند ملت بزرگ را به سمت پیشرفت علمی هدایت کنند ، بلکه با خردمندی و حکت توانستند منزلت و قدرت ژئوپلیتیکی ایران افزایش دهند.
رحیم صفوی افزود: ایشان در این بیست و هشت سال چند جنگ پیرامونی را مدیریت کردند و اجازه ندادند این جنگ ها به ایران برسند و علاوه بر آن تدابیر ابلاغی حضرت آقا به شورای عالی امنیت ملی، باعث ارتقاء وزن جمهوری اسلامی ایران در منطقه شد.
وی در ادامه با اشاره به شکست های آمریکا در عراق و افغانستان خاطرنشان کرد: برخی از استراتژیست های آمریکا اذعان کردند راهبرد آمریکا در حمله به عراق و افغانستان اشتباه است و آنها دشمن ایران را از بین بردند و در نتیجه هزینه های مالی بسیار و بیش از بیست هزار نفر کشته و زخمی نتیجه این راهبرد اشباه بود در حالی که دشمن اصلی آمریکا، روسیه و چین است و از این خطای استراتژیک، روسیه و چین برای پیشرفت اقتصادی خود استفاده کردند.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا یادآور شد: آمریکایی ها می خواستند ظرف دو یا سه سال دشمن لائیک در عراق و افغانستان ایجاد کنند در حالیکه هم اکنون دولت عراق یک دولت مسلمان با اکثریت پارلمان شیعی است و دولت افغانستان نیز دشمن ما نیست.
رحیم صفوی در ادامه به تبیین تدابیر و آینده نگری رهبر معظم انقلاب در مساله سوریه و مقابله با تروریست های تکفیری پرداخت و گفت: با توطئه آمریکائی ها و صهیونیست ها و برخی کشورهای عربی بیش از یکصد هزار نفر داعشی به جان دولت و ملت سوریه و عراق افتادند.
وی با بیان این که داعشی ها می خواستند به سراغ ایران بیایند و ادعای خلافت خراسان را داشتند و برای آن هم امیر تعیین کرده بودند، خاطرنشان کرد: این تروریست ها را دستگاه ها و سرویس های اطلاعاتی آمریکا و صهیونیستی و انگلیسی به راه انداخته بودند.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: هم اکنون نیز اطلاعات دقیقی داریم که آمریکائی ها تروریست های داعشی را به افغانستان منتقل می کنند.
رحیم صفوی گفت: دولت سوریه و عراق از ایران کمک خواستند و با تدابیر حضرت آقا و کمک های مستشاری ایران تروریست های تکفیری نتوانستند به اهداف خود برسند و ائتلاف ایرانی ، روسیه و حزب الله لبنان با مجاهدت برادران افغان توانست ائتلاف آمریکائی صهیونیستی و برخی از کشورهای عربی را بشکند و ترکیه نیز پس از سال 2016 به ائتلاف ایران روسیه پیوست.
سیام**9314**1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي رحيم صفوي نظام دو قطبي انقلاب فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۹۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم

امام جمعه موقت تهران گفت: آنچه ایران اسلامی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی انجام داد یک کار الهی بود، کاری بود که بر اساس قرآن انجام شد.

به گزارش ایسنا،‌ آیت الله سیداحمد خاتمی در نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: اقدام ایران نسبت به رژیم صهیونیستی تنبیهی بود، زدند و ما محکم زدیم. آنچه که یقین است اگر بخواهند کارشان را تکرار کنند سیلی محکم‌تری خواهند خورد. نظام قرآنی ما موجب عملکرد اسلامی و قرآنی ما شد.

وی ادامه داد: در آیه ۱۹۴ سوره بقره تاکید شده کسی که شما را زد تردید در زدنش نکنید. چنین آموزه‌ای در آیه ۱۲۶ سوره نحل و آیه ۶۰ سوره بقره نیز تکرار شده است. عملیات ایران در اسرائیل نمایش قدرت و اقتدار ایران اسلامی بود. چرا آقا بر روی موضوع موشکی بیش از یک دهه است تاکید کرده اند؟ با اقدام ایران برجام ۲ و برجام ۳ و مذاکره موشکی هوا شد. بر سر توان موشکی کشورمان مذاکره نکرده و هرگز مذاکره نخواهیم کرد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: ما با هیچکس تعارف نداریم. دشمنان ما رعد و برق زیادی از خودشان نشان دادند اما کار خاصی انجام ندادند ولی ما عمل می‌کنیم. اگر چیزی را بگوییم پای حرفمان می‌ایستیم. ما در این عملیات مراکز اقتصادی، بیمارستان،  مدرسه یا حتی پادگان‌های نظامی را نزدیم بلکه صرفا پادگانی را زدیم که از آن پادگان، کنسولگری ایران هدف قرار گرفته بود. به این اقدام تدبیر و عملکرد عاقلانه گفته می‌شود.

خاتمی متذکر شد: این عملیات نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است و باید موشک داشته باشیم تا بتوانیم جواب وحشی‌ها را بدهیم، البته کار فرهنگی هم انجام می‌دهیم. در این عملیات یک جا را زدیم اما نسبت به مراکز زیادی هشدار دادیم. اعلام کردیم بازی با ایران بازی با دم شیر است؛ همچنین اعلام کردیم اگر با ایران اسلامی آنچنان رفتار کنید پاسخ جدی از ما دریافت خواهید کرد.

وی ادامه داد: یمن، حزب الله لبنان، حشد شعبی عراق و آزادگان دنیا به ما تبریک گفتند. این مسئله نشان می‌دهد جبهه متحده مقاومت شکل گرفته است و البته جبهه رذالت شامل انگلیس، آمریکا و اتحادیه اروپا نیز خودش را نشان داد. آنان عاقبتشان را به ریسمان پوسیده رژیم صهیونیستی گره زده اند اما باید بدانند که این رژیم نابود می شود  و جبهه رذالت رسوا خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران افزود: جبهه سوم جبهه کسانی بود که ما را به خویشتن داری دعودت کردند. ما به آنان توصیه می‌کنیم که ارتباطشان را با رژیم صهیونیستی قطع کنند، اما متاسفانه همچنان از این رژیم حمایت می‌کنند در حالی که رژیم صهیونیستی مسلمانان و عرب‌ها را قتل عام می‌کند.

خاتمی ادامه داد: دنیا متوجه شد همان قدر که ایرانیان از اسلام دفاع می‌کنند به همان اندازه نیز از میهن شان دفاع می‌کنند. وقتی مراکز دیپلماسی ما هدف قرار می‌گیرد یعنی خاک ما هدف قرار گرفته است به همین دلیل ما نیز آنان را زدیم.

وی تاکید کرد: متدینین همانطور که در جنگ ۸ ساله از ایران دفاع کردند اکنون نیز دفاع خواهند کرد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسئله حجاب گفت: حجاب از ضروریات دین است که ۱۰ آیه قرآن درباره آن نازل شده است و صدها روایت درباره آن داریم. مقام معظم رهبری نیز فرمود «بی‌حجابی هم خلاف شرع و هم خلاف قانون است.» نظام اسلامی به فضل الهی در برابر این ناهنجاری خواهد ایستاد.

خاتمی در عین حال هشدار داد: به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم و همچنان خواهیم ایستاد و عقب نشینی نخواهیم کرد. مردم در این زمینه از نیروی انتظامی تشکر می‌کنند.

وی خطاب به جامعه حزب‌اللهی گفت: از جامعه متدینین خواهش می‌کنم در مسئله حجاب دو قطبی شکل ندهید. منطقی و استدلالی بحث کنید و به یکدیگر انگ و تهمت نزنید. دلسوزان نظام در میدان هستند. به والله انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند و اصلاً درست نیست. شورای نگهبان و مجلس هست و مطمئن باشید مسوولان نظام هم از دین عبور نخواهیم کرد.

امام جمعه موقت تهران با تبریک سالروز تاسیس سپاه و ارتش گفت: نیروهای مسلح ایران بازوهای پرتوان جمهوری اسلامی ایران هستند. آنان دژ مستحکم ملت هستند و نخواهند گذاشت دشمن به ملت ایران تعرض کنند. مقام معظم رهبری تعبیر خوبی از نیروهای مسلح در هفته گذشته داشتند. عزت نظام اسلامی موجب عزت ایران اسلامی و عزت ایران اسلامی موجب عزت نظام اسلامی می‌شود.

وی ادامه داد: تقویت ایران اسلامی موجب تقویت نظام اسلامی می‌شود و تقویت ایران اسلامی موجب تقویت نظام اسلامی می‌شود. اگر حاج قاسم نبود تا با داعشی‌ها بجنگند ما در خیابان‌های تهران با آنان می‌جنگیدیم اما اکنون همه چیز کشورمان در سایه آرامش به پیش می‌رود. مردم به این عزیزان و خدمتشان نیازمند هستند.

خاتمی خاطرنشان کرد: امنیت ایران افتخاریست که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به وجود آورده‌اند. همه نیروهای مسلح جدا قابل ستایش هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت رحلت عبدالعظیم حسنی گفت: این بزرگوار را زنده زنده دفن کردند و به شهادت رساندند. ثواب زیارت ایشان معادل ثواب زیارت اباعبدالله الحسین است.

ادامه دارد ...

دیگر خبرها

  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • عزت نظام اسلامی مدیون ایثارگری‌های شهدا وخانواده‌های معظم آنان
  • فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس