Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه مازندران براساس رتبه‌بندی مؤسسه تایمز که یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه بندی جهان است، در زمره ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان و در بین دانشگاه‌های داخلی در رتبه ۱۲ قرار دارد.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اگر مروری به کارنامه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی بیندازیم، می‌بینیم کارنامه ۴۰ ساله انقلاب نسبت به پیش از آن بسیار درخشان بوده و قابل مقایسه با قبل از آن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محرومیت زدایی از روستا‌های استان‌های کشور را از مهمترین این دستاورد‌ها در انقلاب اسلامی می‌توان برشمرد.
قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از نظر صنعتی ما رتبه ۶۴ جهان بودیم والان رتبه ۱۹ جهان هستیم، از نظر پزشکی ۴۳ بودیم الان رتبه ۱۰جهان هستیم، در تولید علم رتبه ۴جهان هستیم در اختراعات رتبه ۹۵بودیم الان رتبه ۲جهان هستیم.
در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قصد داریم با دستاورد‌های دانشگاه‌های استان مازندران آشنا شویم.
این استان با ۹۶ درصد جمعیت باسواد، بالاترین نرخ سواد را در کشور ایران دارد. همچنین مازندران رتبه دوم تعداد نخبگان کشور ایران را دارا می‌باشد.     یکی از مهمترین دانشگاه‌های این استان دانشگاه مازندران است که پیشرفت‌های قابل توجهی را داشته است، دانشگاه مازندران هم اکنون بزرگترین مرکز آموزش عالی دانشگاه مازندران هم اکنون بزرگترین مرکز آموزش عالی استان به شمار می‌رود و دارای سابقه‌ای بالغ بر ۴۷ سال است که هسته اولیه آن را مدرسه عالی علوم اقتصادی و اجتماعی، مدرسه علوم کشاورزی ساری، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، مرکز تربیت دبیر فنی نوشیروانی بابل و مرکز تحصیلات تکمیلی بابلسر تشکیل داده اند که در سال ۱۳۵۸ و با تصویب شورای عالی انقلاب از ادغام این مراکز، دانشگاه مازندران به صورت رسمی تاسیس و در طی سال‌های اخیر رشد قابل توجهی در هر دو عرصه کمی و کیفی داشته است.
در حال حاضر این مرکز آموزش عالی بر اساس سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اهداف متعددی در عرصه تولید علم و فناوری و پژوهش، خدمات آموزشی و فعالیت‌های فرهنگی در عرصه تبادل اندیشه و شکوفا نمودن استعداد‌ها و اندیشه‌های نسل فرهیخته جامعه بر عهده دارد و بر همین اساس، با اتخاذ راهبرد‌هایی در حوزه طرح‌های عمرانی، برنامه‌های زمان بندی شده آموزشی، پروژه‌ها و طرح‌های پژوهشی و فرهنگی فعالیت‌های مجدانه‌ای در دست اقدام دارد.
در این راستا علی‌اکبر باقری‌خلیلی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران با اشاره عملکرد این معاونت گفت: امروز دانشگاه مازندران به عنوان مولود انقلاب اسلامی در آستانه ۴۰ سالگی قرار دارد. تحولات ساختاری طی سال‌های اخیر، برنامه‌های توسعه بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان را دست‌خوش تغییراتی کرده است.     باقری تصریح کرد: دانشگاه مازندران طی سال‌های ۸۰ تا ۶۸، تعداد ۱۶۸۹۹ دانشجو در تمام مقاطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) پذیرش کرده است که از این تعداد، ۷۵۱ دانشجوی کارشناسی ارشد و ۱۶۱۴۸ دانشجوی مقاطع کاردانی و کارشناسی می‌باشند. اکنون پس از تفکیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، دارای ۱۱ دانشکده و حدود ۱۱۰۰۰ دانشجوی در حال تحصیل می‌باشد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات دانشگاه، تشکیل کمیته تهیه و تدوین برنامه جامع توسعه (سند راهبردی) بوده که این برنامه در تاریخ ۳۰ /۱۰ / ۹۷ توسط هیات امنای دانشگاه، نهایی شد. اصلاح و بهبود هرم اعضای هیات علمی دانشگاه وی گفت: یکی از مهم‌ترین و بنیادی‌ترین راه‌های ارتقای سطح و رتبه دانشگاه که منجر به جذب بودجه بیشتری نیز می‌شود، اصلاح و بهینه سازی هرم اعضای هیات علمی است و یکی از سیاست‌های مهم دانشگاه و معاونت آموزشی، اصلاح و بهبود هرم اعضای هیات علمی دانشگاه می‌باشد که این امر از طریق فراخوان جذب دانشگاه که مرتباً بر اساس برنامه ریزی‌های دفتر جذب وزارت عتف انجام می‌گیرد، رو به پیشرفت است.
باقری با اشاره به بهبود ارتقای اعضای هیات علمی تصریح کرد: یکی از اقدامات درخشان هیأت ممیزه دانشگاه، تلاش برای ارتقای اعضای هیات علمی به دانشیاری و استادی بوده و از سال ۱۳۹۴ تا کنون، ۶۵ عضو هیات علمی ارتقا یافته اند.    اعطای تسهیلات ویژه برای پذیرش دانشجویان برتر آزمون سراسری معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: تشکیل «کمیته تصویب پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشگاه» به منظور رعایت تخصص، ارتقای کیفیت و سرعت در تصویب از دیگر اقدامات معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی است.
وی با اشاره به ساماندهی ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره‌های دکتری و کارشناسی ارشد تاکید کرد: بر اساس شرایط علمی، پژوهشی و مراتب علمی اعضای هیات علمی، از دیگر اقداماتی بود که توانست هم در سقف پذیرش بدون برنامه، محدویت ایجاد کند؛ هم دانشجویان بهتری پذیرفته شوند و هم اعضای هیات علمی با صرف وقت بیشتر، دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری را بهتر و دقیق‌تر راهنمایی کند.
باقری با اشاره به اعطای تسهیلات ویژه برای پذیرش دانشجویان برتر آزمون سراسری گفت: با توجه به ضرورت پذیرش دانشجویان مستعد و ممتاز، معاونت آموزشی دانشگاه، پیشنهاد اعطای تسهیلات ویژه به رتبه‌های برتر آزمون سراسری دوره کارشناسی سال ۹۶ و بعد از آن را برای انتخاب دانشگاه مازندران در مراجع ذیصلاح به تصویب رساند و در حال اجراست.       معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران اظهار کرد: توجه به وضعیت آموزشی و آماده سازی دانشجویان واجد شرایط شرکت در المپیاد علمی منطقه ۲ و مرحله کشوری از دیگر اموری است که معاونت آموزشی دانشگاه بدان پرداخته است. المپیاد‌های مختلف، فرصتی مناسب برای شناخت و کشف استعداد‌های نخبه و درخشان، ایجاد رقابت سالم در بین دانشجویان و در مجموع ارزش و منزلت نهادن به دانشجویان برتر، به عنوان ارزشمندترین سرمایه‌های کشور است.
وی در ادامه با اشاره به پذیرش دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه مازندران تصریح کرد:معاونت آموزشی دانشگاه در حوزة پذیرش دانشجویان غیرایرانی اقدام بسیار مهم مانند؛اخذ مجوز مرکز آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیرایرانی، تاسیس دفتر دانشجویان غیرایرانی تشکیل شورای اداری دانشجویان غیرایرانی، تفاهم نامه‌ها و قرارداد‌های آموزشی با دانشگاه‌های خارج از کشور، انتصاب مسؤول جذب دانشجویان غیرایرانی در کشور‌های عربی و فارسی زبان انجام داده است.
وی در خاتمه یادآور شد: این دانشگاه از سال ۱۳۸۶ به عنوان دانشگاه منتخب استان، نقش هدایتی و نظارتی بر تمامی دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی- غیر دولتی، دانشگاه‌های آزاد، پیام نور، جامع علمی کاربردی و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای را برعهده دارد.
در این راستا محمدحسین فاطمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران، در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد چندساله پژوهشی و فناوری دانشگاه را ارایه کرد.

محمدحسین فاطمی مطرح کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، دانشگاه مازندران با سپری کردن چهل سال پرتلاش و پرافتخار، در حال حاضر حدود ۱۱ هزار دانشجوی مشغول به تحصیل داشته که از این تعداد ۲۸۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، ۹۸۵ دانشجو در مقطع دکتری و مابقی نیز در مقطع کارشناسی می‌باشند.     معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران تصریح کرد: در سال‌های گذشته، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با تمرکز بر روی تولید علم در ایران و مطرح کردن موضوعاتی، چون جنبش نرم‌افزاری و جهاد علمی، زمینه‌های خوبی را برای پیشرفت در عرصه علوم و فنون نوین در کشور فراهم ساختند. سرعت پیشرفت علمی در ایران براساس گزارش محافل علمی بین المللی، ۱۱ برابر سرعت متوسط رشد علم در جهان است. این عدد نشان می‌دهد که ایران با چه سرعت بالایی در حال کم‌کردن فاصله خود نسبت به کشور‌های پیش‌رفته جهان می‌باشد.
وی گفت: طی ۲۰ سال اخیر، مدارک و مقالات علمی ثبت شده توسط پژوهشگران کشور از ۹۸۳ مدرک در سال ۱۳۷۶ به ۴۹۶۹۶ مدرک تا پایان سال ۱۳۹۶ رسیده است که این عدد، افزایش بیش از ۵۰ برابری را نشان می‌دهد.
فاطمی در ادامه بیان کرد: کشور ایران با کسب جایگاه ۱۶ در فهرست تولیدکنندگان علم جهان، با رشد سالانه ۲۲ درصدی طی دهه اخیر به بزرگ‌ترین جهش علمی جهان در حوزه‌های علوم، فنی و مهندسی دست یافته است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران اظهار داشت: بنابرگزارش پایگاه استنادی آی اس آی، سهم ایران از کل کمیت تولید علم دنیا تقریبا ۹/ ۱ در صد مقالات دنیا است. این سهم در مقالاتی که جزو ۱ درصد برتر هستند؛ بر اساس گزارش پایگاه استنادی ISI، ۹ /۲ درصد است.

وی در ادامه افزود: دانشگاه مازندران براساس آخرین رتبه بندی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمره دانشگاه‌های جامع سطح ۲ در تراز عملکرد ملی و با ماموریت محوری توسعه آموزش، پژوهش و فناوری و کمک به رفع چالش‌های ملی قرار گرفته است.     فاطمی خاطر نشان کرد: دانشگاه مازندران براساس رتبه بندی مؤسسه تایمز که یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه بندی جهان است، در زمره ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان و در بین دانشگاه‌های داخلی در رتبه ۱۲ قرار دارد. همچنین در حوزه‌های فنی مهندسی و علوم پایه، دانشگاه مازندران جزء ۱% دانشگاه‌های موثر جهان قرار دارد و پنج نفر از اعضای هیات علمی آن جزء ۱% دانشمندان پر استناد جهان قرار دارند.
استان مازندران با داشتن ۹ دانشگاه دولتی و ۱۷ دانشگاه غیرانتفاعی و ۲ دانشگاه علوم پزشکی و ۱۴ دانشگاه آزاد اسلامی توانسته در طول ۴۰ سال پس از انقلاب، جایگاه گستردگی تحصیلات تکمیلی، پژوهش و فناوری و تولید علم جهان، با یک جهش روبرو شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رتبه بندی دانشگاه مازندران برترین دانشگاه های جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۰۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان

طرح پویش دانشگاه آزاد اسلامی، یک فرصت استثنایی برای مهارت‌آموزی و اشتغال دانشجویان و ورود آن‌ها به بازار کار و صنعت به حساب می‌آید. دانشگاه آزاد اصفهان به عنوان یکی از پیشگامان این طرح در کشور، زمستان گذشته با راه‌اندازی «گذر پویش اشتغال» و جلب هزاران دانشجو به فضای اشتغال هم‌زمان با تحصیل، توانست قدم بلندی را در راستای کمک به اشتغال نسل جوان بردارد. در همین رابطه، اکبر پیرستانی، معاون فناوری و نورآوری دانشگاه آزاد استان اصفهان در گفت‌وگو با گروه استان‌های ایسکانیوز از اصفهان، خبر از رفع چالش‌های اولیه این طرح درخصوص اشتغال دانشجویان علوم انسانی داد. وی آمار اشتغال‌زایی دانشجویان پویشی در سال جدید را «۱۲ هزار نفر» پیش‌بینی کرد و هدف‌گذاری دانشگاه را حمایت از این دانشجویان برای ایده‌پردازی و تبدیل شدن به «کارآفرینانِ فردا» خواند. این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

طرح پویش، نماد دانشگاهِ اجتماعی به عنوان سؤال نخست، توضیحی پیرامون جزییات برگزاری جدیدترین نمایشگاه کارآفرینی دانشگاه آزاد اصفهان که زمستان گذشته با حضور دکتر طهرانچی افتتاح شد بفرمایید.

در چهارچوب نمایشگاه‌هایی که به‌طور منظم توسط دانشگاه آزاد اصفهان و سراهای نوآوری و فناوری این دانشگاه برگزار می‌شود، برگزاری جدیدترین نمایشگاه مربوط به طرح پویش با چهره‌ای کاملاً متفاوت و با عنوان «گذر پویش اشتغال» در دستور کار قرار گرفت. این گذر، با بیش از ۶۰ غرفه و حضور شرکت‌های مختلف صنعتی و خدماتی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی متقاضی جذب دانشجویان در قالب طرح پویش، از سیزدهم لغایت شانزدهم اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد و علاوه بر استقبال بسیار مطلوب دانشجویان، مورد بازدید مسئولان ملی و استانی از جمله دکتر محمدمهدی طهرانچی نیز قرار گرفت.

در این نمایشگاه از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر استان اصفهان استفاده شده‌ و واحدهای مختلفی از جمله دانشگاه آزاد خمینی‌شهر و شهرضا نیز توانستند با مشارکت در این گذر، فرصت‌های خوبی را برای دانشجویان خود فراهم کنند. از این جهت، خرسندیم که دانشگاه آزاد در سطح استان اصفهان توانسته است با اشتغال‌آفرینی حین تحصیل برای جوانانِ دانشجو، سهم خود را به عنوان یک «دانشگاهِ اجتماعی» در بحث اشتغال و امیدآفرینی برای جامعه و نسل جوان، ایفا کند.

گزارش تصویری: گذر «پویش اشتغال» در دانشگاه آزاد اصفهان با حضور ۶۰ شرکت

فارغ‌التحصیلان امروز، کارآفرینان فردا دانشگاه با چنین تدارک سازمان‌یافته‌ای پیرامون ترویج و توسعه طرح پویش، چه اهداف و دورنمایی را دنبال می‌کند؟

اشتغال، یکی از مشکلات بزرگ جوانان است و افکارسنجی‌های مختلف بر اهمیت این موضوع صحه می‌گذارد. دانشجویان حین و پس از فارغ‌التحصیلی به دنبال کار هستند و از طرفی، صنایع مختلف نیز دغدغه جذب نیروی انسانی ماهر را دارند. طرح پویش، به دنبال وارد کردن دانشجویان دانشگاه به صنایعِ مرتبط با رشته آن‌هاست.

از سویی، بخشی از جوانان پس از فارغ‌التحصیلی به دلیل فقدان سابقه کار و مهارت، نمی‌توانند وارد سازمان‌ها و شرکت‌های مورد نظرشان شوند که با وجود طرح پویش، دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی می‌تواند هم سابقه کار و هم مهارت را به رزومه خود اضافه کند.

برقراری تعادل در رشته‌هایی که بازار کار محدودی دارند، از دیگر اهداف طرح پویش است. به موازات دنبال آن هستیم که دانشجویان بتوانند تبدیل به یک کارآفرین شده، ایده‌های خلاقانه خود را وارد صنعت کرده و دانشجویان دیگر را نیز جذب فضای اشتغال کنند.

ارتقای قدرت انتخاب شغلی یکی از چالش‌های طرح پویش در سال‌های آغازین، تسری این طرح به رشته‌های علوم انسانی بود که به نظر می‌رسد اخیراً با مشارکت تعدادی از بنگاه‌ها و ارگان‌های فعال در زمینه علوم انسانی، این چالش نیز رفع شده است.

سازمان‌های مختلفی از جمله آموزش و پرورش، بهزیستی و معاونت مدارس سما استان اصفهان در «گذر پویش اشتغال» حضور فعالی داشته و دانشجویان رشته‌های علوم انسانی مثل روان‌شناسی و علوم تربیتی را جذب کردند. در زمینه رشته‌های مدیریت و حقوق هم در این نمایشگاه تقاضای جذب دانشجو وجود داشت که این موضوع نشان از گسترش دربرگیری طرح پویش دارد.

هم‌چنین، دغدغه دانشجویان مبنی بر قدرت انتخاب میان سازمان‌ها یا صنایع موردنظر رفع شده و دانشجویان می‌توانند انتخاب کنند که کجا مشغول به کار شوند. این موضوع، در حالیست که در گذشته دانشجو حق انتخاب زیادی نداشت و به دلیل محدودیت سازمان‌ها و صنایع طرف قرارداد در طرح پویش، دانشجویان هم دچار محدودیت بودند.

اشتغال ۱۲ هزار دانشجو! از نظر کمی، تاکنون چه تعداد دانشجو جذب طرح پویش شده و هدف‌گذاری شما برای امسال چه تعداد است؟

دانشگاه آزاد اصفهان در اولین سال اجرای این طرح موفق به اشتغالِ هزار و ۵۰۰ دانشجو شد که با توجه به اجرا به‌صورت پایلوت، آمار بسیار خوبی محسوب می‌شد.

سپس در سال دوم موفق به زمینه‌سازی اشتغال برای چهار هزار دانشجو شدیم و در تلاش هستیم که در ترم جاری تا پایان سال آینده، ۱۲ هزار دانشجو را در طرح «پویش اشتغال» جذب کنیم. از این تعداد، تنها در اسفندماه گذشته، جذب بیش از ۱۶۰۰ دانشجو محقق شد که نوید روزهای خوبی را برای این طرح و اشتغال‌زایی برای دانشجویان دانشگاه آزاد می‌دهد.

پویشی‌ها در مراکز دانش‌بنیان شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز تحقیقاتی زیرنظر دانشگاه، تا چه میزان در طرح پویش اشتغال مشارکت دارند؟

برای مثال، شرکت دانش‌بنیان «نگین بذر دانش» که دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان از سهام‌داران عمده آن است و در خود دانشگاه تأسیس شده، حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از نیروهای خود را با استفاده از طرح پویش جذب کرده که ۱۵ نفر از این نیروها به مرحله استخدام رسیده‌اند.

شرکت «معیار دانش پارس» و مراکز تحقیقاتی دانشگاه نیز همراهی خوبی برای جذب دانشجویان پویشی داشته‌اند. این اتفاق خوب در دیگر واحدهای دانشگاه آزاد استان اصفهان نیز کمابیش محقق شده و برای مثال دانشگاه آزاد خمینی‌شهر نیز توانسته تعداد قابل توجهی از پرسنل شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور خود را از میان دانشجویان پویشی جذب کند.

هم‌گرایی صنعت و دانشگاه با گذشت تقریباً سه سال از آغاز طرح پویش، دانشگاه آزاد و صنایع در استان اصفهان چه‌قدر توانسته‌اند نگاه خود را به هم نزدیک کنند؟ صنایع همواره به مشکلات مهارتی فارغ‌التحصیل انتقاد داشته و دانشگاهیان نیز معتقد بوده‌اند که صنعت نتوانسته خود را با دانشِ روز، هماهنگ کند.

این فاصله را از چند منظر می‌توان بررسی کرد؛ نخست، در گذشته، دانشجویان هیچ ارتباطی با صنایع نداشتند و پس از فارغ‌التحصیلی، مجبور به اشتغال در شغل‌های کاذب و غیرمرتبط با رشته خود بودند. خوش‌بختانه با آغاز طرح پویش، به‌خصوص در دانشگاه آزاد استان اصفهان، این فاصله برداشته شده و دانشجویان در فضای واقعی صنایع و حرفه‌های گوناگون، مهارت‌آموزی می‌کنند.

از سویی، تفاهم‌نامه‌هایی که در قالب طرح پویش میان دانشگاه و صنایع منعقد می‌شود، علاوه بر پرداختن به اشتغال دانشجویان، شامل طیف وسیعی از دیگر همکاری‌های علمی -مثل طرح‌های تحقیقاتی- نیز می‌شود که این نکته نیز به کاهش فاصله دانشگاه و صنعت، کمک قابل توجهی کرده است.

این همکاری‌ها، با مشخص کردن کمیت و کیفیت نیاز صنایع و بنگاه‌های اقتصادی به فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف، به سیاست‌گذاری بهتر در زمینه جذب و تربیت دانشجو نیز کمک می‌کند. در نتیجه طرح پویش به نزدیکی دانشگاه و صنعت کمک شایانی کرده است.

خبرنگار: علی سمیرمی

انتهای پیام/

کد خبر: 1227961 برچسب‌ها طرح پویش اصفهان اشتغال

دیگر خبرها

  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال
  • رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • طغیان دانشجویان در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی/ پلیس 100 تن را بازداشت کرد + عکس و فیلم
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان