Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@16:44:33 GMT

تورم و بی‌حسی در ناحیه فک را جدی بگیرید

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۴۰۶۱۶

تورم و بی‌حسی در ناحیه فک را جدی بگیرید

به گزارشش ایسکانیوز،دکتر بهزاد رهسپار در آستانه برگزاری هفدهمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران گفت: ایمپلنت درمان موقت نیست و باید برای اینکه کیفیت آن سنجیده شود سال‌های مورد استفاده قرار گیرد بنابر این زمانی که ایمپلنت بتواند در طول عمر همراه بیمار باشد قطعاً کیفیت خوبی خواهد داشت و در کوتاه‌مدت نمی‌توان این مسئله را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه سازمان‌های بیمه‌گر در حوزه‌های جراحی فک، دهان و صورت تنها بیماران مبتلا به سرطان و افرادی که دچار تصادفات شده و با اورژانس به بیمارستان انتقال یابند تحت پوشش قرار می‌دهد ولی سایر موارد جراحی از جمله جراحی فکی و ایمپلنت تحت پوشش بیمه نیست که لازم است سازمان‌های بیمه‌گر اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند.
رئیس هفدهمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان، فک و صورت در ارتباط با درمان دندان عقل اظهار داشت: در سن 14 تا 17 سالگی بهتر است وضعیت دندان‌های عقل فرد توسط پزشک جراح فک و صورت مورد ارزیابی قرار گیرد تا اگر کیستی در این ناحیه وجود دارد اقدام لازم جهت درمان آن انجام شود.
رهسپار گفت: در صورتی که کیست‌ها به موقع تشخیص داده شوند درمان با موفقیت خوبی همراه خواهد بود و از تبدیل یک مشکل ساده به پیچیده جلوگیری می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه کیست‌های فک اصولا بدون درد هستند،‌گفت: مردم باید هرگونه تورم و مشکل در فک را جدی بگیرند چرا که این مسئله می‌تواند نشانه‌‌ای از تومورهای فکی باشند و تومور و کیست در فک نشانه‌ای ندارند و این موجب عدم مراجعه فرد به پزشک می‌شود.


رئیس هفدهمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان، فک و صورت گفت: تبدیل کیست‌های فکی به سرطان کم است ولی در صورتی که اقدام به موقع جهت درمان صورت نگیرد تخریب ناحیه استخوان فک ایجاد می‌شود بنابر این انجام رادیوگرافی جهت بررسی رشد دندان‌های عقل ضرورت دارد.
رهسپار در ارتباط با درد فک به دلیل فشارهای عصبی گفت: فشارهایی که گاهی افراد هنگام شب به ناحیه فک به دلیل فشار عصبی وارد می‌کنند می‌توانند تا حدود 400 نیوتن باشد و این مسئله سبب شکستن دندان‌های پرکرده یا پریدگی روکش و آسیب به دندان‌های دیگر می‌شود حتی آرتروزمفصل گیجگاهی فکی ایجاد خواهد شد بنابر این باید افراد در صورت وجود این مشکل به پزشک مراجعه کرده و علاوه استفاده از محافظ دندانی اقدامات به موقع را برای درمان انجام دهند.
وی با بیان اینکه بسیاری از بیماران ممکن است برای ارتودنسی مراجعه کنند ولی اتفاقی پزشک متوجه کیست‌هایی در ناحیه فک می‌شود گفت:‌در صورتی که این کیست‌ها به موقع درمان شوند ضایعات آن کمتر خواهد بود ولی اگر بزرگ شوند مجبور می‌شویم همه بافت را خارج کنیم و پیوند استخوان از ناحیه لگن به فک صورت گیرد که نوع جراحی پیچیده است.
رئیس هفدهمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان، فک و صورت در ادامه تأکید کرد: بیماران زمانی که جهت انجام ایمپلنت به دندانپزشک یا جراح دهان، فک و صورت مراجعه می‌کنند باید حتما جعبه و کاتالوگ آن را دریافت کرده چرا که بسیاری از موارد شاهد قاچاق وسایل و مواد بی‌کیفیت هستیم.


رهسپار در پایان نسبت به فعالیت مراکز زیبایی غیرمجاز هشدار داد و گفت:‌در این مراکز علاوه بر کارهای زیبایی اقدامات دندانپزشکی گاهی صورت می‌گیرد که مردم باید نسبت به این مسئله آگاه باشند و دستگاه‌های نظارتی مقابله با آنها را انجام دهند.

همزمان با هفدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان،فک وصورت ،نهمین همایش بین المللی ایمپلنت خلیج فارس و هفتمین سمپوزیوم پژوهشی محققین جوان برگزار می شود.

انتهای پیام/

20 / 20 دکتر بهزاد رهسپار جراحی فک و صورت رئیس هفدهمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان، فک و صورت ایمپلنت بیمای های دهان و دندان فک صورت تورم و بی‌حسی در ناحیه فک کیست و تومور

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: جراحی فک و صورت ایمپلنت فک صورت کیست و تومور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۰۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲

خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا پایان سال ۱۴۰۲ به صورت صدرصد پرداخت شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان، قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی از ابتدای آذرماه سال 1402 تا پایان آبان‌ماه 1403 با شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ  به امضاء رسیده است که براساس این قرارداد، مبلغ بیمه تکمیلی برای بازنشستگان با قیمت 305 هزار تومان برای هر نفر به صورت ماهانه تعیین شده که 50 درصد آن توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

در این قرارداد سقف بستری فوق تخصصی 85 میلیون تومان،  بیماران خاص و صعب‌العلاج 35 میلیون تومان، بستری عمومی 40 میلیون تومان،  خدمات پاراکلینیکی و خدمات تشخیصی، درمانی و سرپایی 6 میلیون تومان، خدمات تشخیصی درمانی ـ سرپایی 4 میلیون تومان، خدمات آزمایشگاهی و پاتولوژی 2 میلیون و 250 هزار تومان، رفع عیوب انکساری چشم 6 میلیون تومان برای یک چشم و 12 میلیون تومان برای دو چشم و آمبولانس داخل شهری 2 میلیون تومان و آمبولانس بین شهری 3 میلیون تومان است.

در همین ارتباط با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی نسبت به پرداخت حق بیمه بهمن‌ماه 1402 که با تاخیر قابل توجهی روبرو شده بود، اقدام کرده ، تمامی خسارات درمان مستقیم اسناد درمانی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی تا پایان  اسفند سال 1402 پرداخت شد.

سقف تعهدات قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی اعلام شد

همچنین باعنایت به دستور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبنی بر پرداخت مطالبات اسفندماه شرکت از محل قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تاپایان اردیبهشت ماه، در صورت تحقق این وعده مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد شرکت نیز  به صورت کامل بروز رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز