Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد با بیان اینکه ۳۰ محصول فناوری و دارویی تاکنون در پژوهشکده نانو یزد تولید شده است افزود: یکی از دانشجویان دانشگاه پیام نور یزد ۱۳۴ اختراع دارد که متاسفانه ناشناخته مانده است. ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سید ولی‌الله میرحسینی در دیدار آیت الله محمد رضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با روسا و اساتید دانشگاه‌های یزد با تسلیت ایام فاطمیه و تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: یکی از ثمرات انقلاب اسلامی را می‌توان تاسیس دانشگاه پیام نور عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد با بیان اینکه تاسیس این دانشگاه سبب شد که بسیاری از دغدغه خانواده کمتر شود تصریح کرد: دانشگاه پیام نور مزیتی که دارد این است که یک دانشگاه بومی محور است و اکثر دانشجویان این دانشگاه را محصلین بومی تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد دانشگاه‌های پیام نور در استان یزد به 10 دانشگاه می‌رسد که در آن 119 رشته کارشناسی، 77 رشته کارشناسی ارشد و یک رشته دکتری دانشجو می‌پذیرد.

میرحسینی با اشاره به اینکه حدود 10 هزار دانشجو در دانشگاه‌های پیام نور یزد مشغول به تحصیل هستند گفت: این دانشجویان در رشته‌ها و مقاطع مختلف مشغول به علم آموزی هستند.

انتقاد دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه پزشکی زنجان از 3 میلیون تومانی شهریهطهرانچی: مدارس‌ مهارتی مختلفی در دانشگاه آزاد راه‌اندازی می‌شودمذاکره با 2 دانشگاه‌ برای مشارکت در طرح «مدرسه صادرات»

 

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد اضافه کرد: یکی از وجه متمایز این دانشگاه در یزد نسبت به دانشگاه‌های دیگر در کشور این است که در کل کشور سه پژوهشکده وجود دارد که از این تعداد، 2 پژوهشکده در یزد وجود دارد.

وی با بیان اینکه پژوهشکده نانو یکی از این پژوهشکده‌ها در دانشگاه پیام نور یزد است تصریح کرد: این مرکز از نظر فعالیتی و رتبه‌ای در سطح کشور بسیار شاخص است به این ترتیب که از بین 179 آزمایشگاه کشوری، رتبه 39 را به خود اختصاص داده است.

میرحسینی با اشاره به اینکه تا کنون در 30 محصول فناوری و دارویی در پژوهشکده نانو یزد تولید شده است اذعان داشت: تا به حال این پژوهشکده به 1000 محقق امکانات ارائه داده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد با بیان اینکه در استان یزد دانشجو و اساتید اختراعی فعالیت می‌کنند اظهار داشت: یکی از دانشجویان دانشگاه پیام نور یزد 134 اختراع دارد که متاسفانه این عزیزان مخترع به خوبی معرفی نشدند.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۰۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه درصد کشت بهاره نسبت به کل سطح زیر کشت ۴۱ درصد است، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال میزان تولید محصولات بهاره خراسان رضوی سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن است.

حمید حاجی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به تفکیک، سطح زیر کشت محصولات کشاورزی بهاره در خراسان رضوی شامل ۲۰ هزار هکتار چغندر قند، ۲۲ هزار هکتار ذرت علوفه‌ای، ۲۱ هزار هکتار پنبه، سبزی و صیفی و محصولات جالیزی ۵۰ هزار هکتار و یونجه ۳۰ هزار هکتار است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به تأثیر خشکسالی بر وضعیت زراعت استان عنوان کرد: میانگین بارندگی از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۱۷ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است اما نسبت به میانگین طولانی‌مدت شاهد کاهش ۳۰ درصدی بارش‌ها هستیم، لذا این کاهش بارندگی ۲۵ درصد خسارت کاهش محصول در شرایط نرمال را به همراه دارد.

حاجی‌نژاد مهمترین مشکلات بخش زراعت را خاموشی چاه‌های کشاورزی، تداوم خشکسالی و اعلام دیرهنگام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: باید با توجه به وضعیت منابع آبی استان و خاموشی چاه موتورهای کشاورزی به سمت روش‌های نوین آبیاری و افزایش بهره‌وری حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی کشاورزان باید از سطح موجود تولید را افزایش دهند و الگوی کشت خود را محصولات کم‌آب‌طلب با درآمد اقتصادی بالا قرار دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • مسی از محصول جدیدش رونمایی کرد
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار
  • تصمیم‌گیری‌های کلان زیارتی با کمک «مرکز ملی داده‌های زیارت»