Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد – ایرنا – دو فراکسیون عمده پارلمان عراق و حامی دولت این کشور روز سه شنبه در یک نشست ویژه بار دیگر بر مخالفت خود با حضور نظامی آمریکا در خاک کشورشان تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فراکسیون «الفتح» به رهبری «هادی العامری» و «سائرون» مورد حمایت مقتدا صدر بعد از پایان این نشست، در بیانیه ای مشترک به موضع اخیر ترامپ واکنش نشان دادند و با حضور نظامی آمریکا در خاک کشورشان مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترامپ چند روز پیش طی سخنانی بار دیگر گفته بود که نیروهای نظامی آمریکا در عراق می مانند تا مراقب ایران باشند.
برهم صالح رئیس جمهوری عراق روز دوشنبه در واکنش به این سخنان تاکید کرد که نیروهای آمریکا در چارچوب ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در عراق حضور یافته اند و ماموریتی که ترامپ گفته، برای آنان تعریف نشده و به اطلاع و موافقت بغداد نرسیده است.
در بیانیه پایانی آمده است که دو فراکسیون الفتح و سائرون با هرگونه حضور نظامی و وجود پایگاه های نظامی زمینی آمریکایی ها در خاک عراق مخالف هستند.
هادی العامری در این نشست در اظهاراتی گفت که عراق در برابر چالش های مهمی قرار دارد که باید از آنها به سلامت عبور کند و یکی از مهمترین این چالش ها مسئله حضور نظامیان آمریکا در خاک عراق است.
وی اضافه کرد که قانون اساسی عراق با هرگونه حضور نیروی بیگانه در خاک کشور مخالف است.
این فرمانده سابق ارشد در تشکیلات الحشد الشعبی و دبیرکل سازمان بدر تاکید کرد که نمی خواهیم عراق سکوی تهدید علیه کشورهای همجوار باشد.
اظهارات ترامپ در طول روزهای گذشته با واکنش های تندی در داخل عراق مواجه شده و جناح های مختلف سیاسی و حتی مقامات بلندپایه عراقی، این اظهارات را زنگ خطری برای امنیت عمومی عراق دانسته و آن را به مثابه رویکرد واشنگتن برای تنش آفرینی در منطقه دانستند.
برهمین اساس نمایندگان پارلمان عراق از جناح های مختلف خواستار تسریع در تصویب لایحه قانونی خروج نظامیان آمریکا از خاک عراق شده اند.
دو فراکسیون الفتح و سائرون در نشست مشترک امروز خود، علاوه بر بررسی مسئله خروج نظامیان آمریکا از عراق، موضوع اختلافات سیاسی دو طرفه و همچنین راهکارهای حمایت از دولت به منظور پیشبرد برنامه های اقتصادی و رفاهی اش را بحث و بررسی کردند.
در این جلسه «نصار الربیعی» عضو برجسته فراکسیون سائرون پیشنهاد تشکیل یک کمیته مشترک بین دو فراکسیون برای حل و فصل اختلافات فی ما بین را داد.
دو فراکسیون الفتح و سائرون هسته های اصلی دو فراکسیون فراگیرتر در پارلمان عراق را تشکیل می دهند که الفتح هسته فراکسیون سازندگی و سائرون هسته فراکسیون اصلاح را هستند.
خاورم *4*353*380*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فراكسيون الفتح فراكسيون سائرون نيروهاي آمريكايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۱۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه

یک منبع میدانی در سوریه گزارش کرد پایگاه ارتش آمریکا در میدان نفتی «العمر» واقع در حومه شرقی استان دیرالزور سوریه با ۷ موشک هدف حمله قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، این منبع امروز جمعه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت پایگاه آمریکا با هفت موشک هدف قرار گرفت که سه فروند داخل پایگاه در ضلع جنوب شرقی فرود آمد و باقی موشک‌ها نیز به اطراف پایگاه اصابت کردند و بر اثر ستون‌های دود مشاهده شد.

وی افزود پس از این حمله بالگردهای آمریکایی بر فراز منطقه به پرواز درآمدند.

هنوز گروهی مسئولیت حمله را برعهده نگرفته است.

گروه‌های مقاومت عراق هفته گذشته حملات خود به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق را از سر گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن