Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان با بیان اینکه مدال «مدرسه ایمن» توسط سازمان ملل به ایران اختصاص یافت، گفت: در طول 40 سال گذشته یک هزار و 692 مدرسه در استان ساخته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرزاد تیموری امروز در گفت‌و‌گو با نافع با بیان اینکه در نخستین سال پیروزی انقلاب،857  مدرسه در سراسر استان و در همه مقاطع تحصیلی وجود داشت، اظهار کرد: در سال  جاری مدارس استان به 2 هزار و 549 افزایش یافته به عبارت دیگر در طول 40 سال گذشته یک هزار و 692 مدرسه جدید ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته تعداد زیادی از مدارسی که قبل از انقلاب احداث شده بود، به صورت خشتی و ناپایدار بودند که تخریب و مجدداً احداث شدند به عبارت ساده‌تر 79 درصد مدارس استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی احداث شدند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی و ارزشی بود تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مقوله آموزش و پرورش و احداث مدارس توجه ویژه‌ای شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز در بودجه‌ها و برنامه‌ها بخش آموزش و پرورش به صورت ویژه دیده می‌شود، ادامه داد: در بخش تأمین تجهیزات و تأمین اعتبارات برای تخریب، بازسازی و استانداردسازی سیستم گرمایشی اعتبارات خاص با ردیف‌های خاص تعریف شده است.

تیموری خاطرنشان کرد: در قانون پنجم توسعه اعتبار ویژه‌ای برای تخریب و بازسازی مدارس از محل صندوق ذخیره ارزی در نظر گرفته شد و 4 میلیارد دلار به این امر اختصاص یافت.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه نیز 3 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای همین امر در نظر گرفته شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان با بیان اینکه بازسازی مدارس در ایران به عنوان الگو به دنیا معرفی شد و مدال مدرسه ایمن توسط سازمان ملل به ایران اختصاص یافت، اظهار کرد: امروز نیز در بحث ایمن‌سازی مدارس اعتباری در بودجه ملی کشور به عنوان استانداردسازی بودجه مدارس در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه هر ساله این بودجه در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد، افزود: 70 درصد سیستم گرمایشی مدارس پکیج و شوفاژ است.

تیموری با بیان اینکه در سال 93 بخاری نفتی چکه‌ای غیر استاندارد به طور کامل جمع‌آوری شد، تصریح کرد: در این سال به اندازه لازم به همه مناطق استان بخاری استاندارد نفتی کاربراتوری اختصاص داده شد.

 

استفاده 24 مدرسه همدان از بخاری نفتی کاربراتوری استاندارد

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 368 مدرسه با بخاری نفتی کابراتوری استاندارد گرم می‌شدند، ادامه داد: در این سال حذف بخاری‌های نفتی را در دستور کار قرار دادیم و در نهایت امروز تنها 24 مدرسه از بخاری نفتی کاربراتوری استاندارد استفاده می‌کنند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان خاطرنشان کرد: در محل‌هایی که گازرسانی انجام شده است، بخاری‌های نفتی به بخاری گازی تبدیل شده و در مناطقی که گازرسانی انجام نشده بود از شوفاژ برقی استفاده کردیم و تا سالروز پیروی انقلاب اسلامی هیچ مدرسه‌ای که با بخاری نفتی گرم شود، وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۱۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران و کارفرمایان دو بال سخت‌کوش تولید هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در نشست با تشکل‌ها و فعالان عرصه کارگری افزود: انقلاب‌اسلامی، انقلاب مستضعفان و کوخ نشینان بود و از بدو پیروزی انقلاب‌اسلامی رویکرد احقاق حقوق کارگران در دستور کار قرار گرفت.

او با بیان اینکه اکنون مراکز تولیدی و کارخانجات نیازمند کارگران و نیرو‌های متخصص است تصریح کرد: اگر سرمایه‌گذاران بدون زمینه کار و فعالیت کارگری و اگر کارگران بدون کارفرما شوند، تولید محقق نمی‌شود.

استاندار همدان گفت: عرصه جهانی به دلیل زیاده‌خواهی مستکبران با چالش روبه‌رو شده و این موضوع فقط در ایران اسلامی نیست.

علیرضا قاسمی‌فرزاد گفت: سیاه‌نمایی و تخریب روانی ملت فهیم ایران از اهداف اصلی دشمنان است از همین رو تبیین اقدامات و دستاورد‌های نظام مقدس‌جمهوری‌اسلامی در دستور کار قرار گیرد.

در پایان تعدادی از نمایندگان کارگری و کارفرمایی به نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود و مطالبات حوزه خود پرداختند که استاندار و معاون اقتصادی استاندار برای پیگیری مطالبات آنها اعلام آمادگی کردند.

در پایان این مراسم از آقای قیطاسی قوی‌ترین مرد ایران که خود را قوی‌ترین مرد کارگر ایران عنوان کرد، تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • قدردانی از معلمان مدرسه شهید حجه فروش همدان
  • اسلامی: ایران در المپیاد مخترعین مقام اول را کسب کرد
  • با 11 مدال طلای کشتی، توقع یک طلا از تیم ملی، واقعا بی‌انصافی است
  • کارگران و کارفرمایان دو بال سخت‌کوش تولید هستند
  • ۴۵ معلم نمونه لرستان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد