Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سورنا ستاری درحاشیه بازدید از واحدهای صنعتی فن آور و دانش بنیان استان قم، گفت: نسل جدیدی از کارآفرینان تحصیل کرده درحال ورود به بازارهای مالی هستند که فعالیت آنان آینده اقتصاد کشور را متحول می کنند.

وی بیان کرد: اکنون بیش از 140 نوع خدمت برای حمایت از شرکت های دانش بنیان صورت می گیرد و برای توسعه کسب و کارهای دانش بنیان در کشور به دنبال گسترش این خدمات هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سال گذشته فروش شرکت های دانش بنیان حدود 60 هزار میلیارد تومان بوده است که به طور حتم این رقم در آمار نهایی سال جاری با افزایش چند برابری مواجه خواهد بود.

ستاری گفت: به دنبال توسعه فرهنگ کارآفرینی مبتنی بر فعالیت های دانش بنیان هستیم و در این راستا از جوانان علاقه مند حمایت می کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با اعضای هیات دولت برای حل مشکلات شرکت های دانش بنیان افزود: در همین رابطه شب گذشته با وزیر اقتصاد پیرامون راهکارهای حمایت های بیشتر از شرکت های دانش بنیان جلسه داشتیم.

وی درخصوص برخی حمایت های قابل توجه از شرکت های دانش بنیان، گفت: مساله معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان برای سال 96 حل شده و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

ستاری افزود: همچنین یک کانال مستقل برای بحث بیمه شرکت های دانش بنیان ایجاد و آنها در یک اکوسیستم جدا از حوزه صنعت سنتی کشور، دیده می شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: امروز جوانان بسیاری در شرکت های دانش بنیان برای پویایی اقتصاد کشور مبارزه می کنند و همه ما وظیفه داریم از ایشان حمایت کنیم.

وی افزود: اکنون چهار هزار و 100 شرکت دانش بنیان در سطح کشور فعالیت می کنند که هر کدام از آن ها می تواند موجب اشتغالزایی و پویایی اقتصاد ملی باشد.

وی در ادامه با اشاره به قابلیت های قم برای گسترش فعالیت های دانش بنیان گفت: توسعه شرکت های دانش بنیان و اقتصاد مبتنی بر علم و فناوری را در این استان دنبال می کنیم، چرا که در قم به غیر از ظرفیت حوزه های علمیه حدود 80 هزار دانشجو در مراکز علمی مختلف تحصیل می کنند و این ظرفیت مطلوبی برای توسعه شرکت های دانش بنیان در این استان است.

ستاری گفت: هدف ما از سفر به استان های مختلف این است که از نزدیک با مسائل و مشکلات شرکت های دانش بنیان در آن منطقه آشنا شویم و برای رفع آن اقدام کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد ایران دولت رئیس جمهور علمی و فناوری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۱۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها

افشین صالحی نژاد در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان جیرفت که با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان جیرفت برگزار شد، گفت: در وضعیت اقتصادی جامعه، کمک به خانواده مددجویان، خصوصا تدارک اشتغال برای آنان و نیز جذب کارآفرینان، اقدامی مهم است و این فعالیت‌ها بدون تردید در دوره جدید جدی گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های صورت‌گرفته در انجمن حمایت زندانیان جیرفت قابل تأمل است؛ ولی همچنان انتظارات را برآورده نمی‌کند، بیان داشت: ابتدا باید خانواده‌هایی که واقعا نیازمند هستند، شناسایی شوند و سپس حمایت شده و مرتبا مورد سرکشی قرار گیرند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت با اشاره به لزوم توجه به خانواده زندانیان و نیاز به فعالیت جدی انجمن حمایت زندانیان، تصریح کرد: مدیرعامل جدید انجمن، چهره‌ای جوان، دلسوز و پر تلاش است و با توجه به تجارب و حسن شهرت در این سمت قرار گرفته است. 

 وی بیان کرد: در زمان کنونی، لازم است با فعالیتی مضاعف در حوزه حمایت‌ها از خانواده زندانیان پیش برویم. 

در این آیین از خدمات مسعود فاطمی قدردانی و حامد دلفاردی به سمت مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان جیرفت معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • حمایت از دانش‌بنیان‌ها و استفاده از جوانان متدین در دستور کار مسئولان قرار گیرد
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • تاکنون از ۳۹ شرکت دانش بنیان حمایت کرده ایم
  • گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران
  • استاندار سیستان وبلوچستان برتوسعه شرکت‌های دانش بنیان تاکیدکرد
  • ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران