Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری ظهر سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت ایام‌الله دهه‌فجر، با بیان اینکه چهلمین فجر انقلاب اسلامی با ایام فاطمیه مقارن است، افزود: چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با رویکرد معارف فاطمی است که باید عبرت و الگو از سیره این بانوی بزرگوار داشته باشیم و از دریچه انقلاب اسلامی به سیره سیاسی این بانوی بزرگوار نگاه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه موقعیت امروز ما ویژه‌ است، افزود: در طول چهل سال گذشته دشمن با همه توان و ظرفیت وارد عرصه شده است و ما فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت سر گذاشتیم، دشمن همواره در صدد بوده به ریشه انقلاب خدشه بزند ولی نتوانست.

صفی‌یاری با بیان اینکه دشمن در چهل سال گذشته با هر ترفندی که وارد شده، به بن‌بست رسیده است، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند نگران عربده دشمن نباشید، با هر فتنه و برنامه‌ای که وارد شود نمی‌تواند کاری کند و نتیجه‌ای نمی‌گیرد.

نفوذ جبهه مقاومت در جهان محسوس است

وی با بیان اینکه دشمن از هر حوزه و بخشی که وارد شده، ناامید شده است، گفت: نفوذ جبهه مقاومت در منطقه و جهان کاملاً محسوس بوده و امروز انقلاب اسلامی به یک آوردگاه تبدیل‌شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه مشکلات معیشتی فرا روی مردم است، تصریح کرد: بخشی از این مشکلات مربوط به ناکارآمدی داخلی است و برخی نیز ناشی از تحریم دشمنان است.

صفی یاری با بیان اینکه در شرایط حاضر انقلاب اسلامی در موقعیت خاصی قرار دارد، گفت: حیات ۴۰ ساله انقلاب نشان از آن دارد که تکانه هایی از قبیل دشمنی خارجی قادر به این نیست که به ریشه های انقلاب اسلامی خدشه وارد کند.

وی یادآور شد: جریان معاند نفوذ و جریان استکبار جهانی برای فضای چهل سالگی تمرکز و برنامه‌ریزی کرده است و همه توان، ظرفیت و سرمایه‌گذاری را داشته تا انقلاب اسلامی به چهل سالگی نرسد ولی بازهم مأیوس شد.

مقاومت اصلی ترین راهبرد در چهل سال گذشته است 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان بابیان اینکه اصلی‌ترین راهبرد در چهل سال گذشته تأکید بر مقاومت است، افزود: باید جدی‌تر کار کنیم، دشمن می‌خواهد مردم را از انقلاب و نظام دور کرده و فاصله بیندازد. 

فضای نمایشگاهی و دستاوردی، فضای اندیشه‌ورزی و تحلیلی باشد

صفی‌یاری تأکید کرد: باید فضای نمایشگاهی و دستاوردی، فضای اندیشه‌ورزی و علمی و تحلیلی باشد و این فضا طوری تعبیه شود تا مردم و جوانان به مسئولان ایده و طرح ارائه دهند و با مسئولان خود چهره به چهره ارتباط داشته باشند. کنسرت و موسیقی مردم را شاد نمی‌کند بلکه همراهی مسئولان با مردم است که مردم را شاد می‌کند.

هویت نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب علمی و تبیینی باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: آلودگی صوتی و گروه های موسیقی که در فضای نمایشگاه تردد می کنند، فضای نمایشگاه را بد جلوه می‌دهد و باید هویت نمایشگاه علمی باشد.

صفی‌یاری  در ادامه با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی برای ایام دهه‌فجر بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه پیش‌بینی کرده است، گفت: از اول ابتدای سالجاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه های ویژه چهل سالگی انقلاب با رویکردی تبیینی انجام داده و تا کنون بیش از ۵۰ برنامه در خصوص دهه‌فجر برگزار شده و تا ۱۲ فروردین سال آینده نیز برنامه‌های خوبی اجرا می‌شود.

وی افزود: سازمان در فضای روشنگری و تبیینی مأموریت دارد که در همین راستا در ۵۰۰ روستای استان زنجان برنامه‌های محتوایی برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان یادآور شد: درمجموع بیش از ۱۰۰۰ برنامه و فعالیت فرهنگی توسط اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در دهه‌فجر توسط نهادها و مجموعه‌های وابسته برگزار خواهد شد.

صفی یاری با بیان اینکه دهه‌فجر امسال رنگ و بوی فاطمی به خود خواهد گرفت، گفت: اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان به یاری هیئت‌های مذهبی، کانون‌ها و مبلغان، رسالت ذاتی خود یعنی تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی را بر عهده خواهد داشت.

وی  تأکید کرد: دهه‌فجر فرصت خوبی برای تبیین دستاوردها و اهداف مهم انقلاب است و در این راستا سازمان بر تحقق این امر مهم از ماه‌های گذشته برای هر چه‌ بهتر برگزار شدن برنامه‌های دهه‌فجر برنامه‌ریزی کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: استکبارستیزی و مکتب فکری امام، اولویت است و بصیرت‌افزایی در شناخت دشمن و فتنه را در برنامه‌ها مورد تأکید قرار دادیم.

صفی‌یاری افزود: در ۳۶۵ مسجد شهری و روستایی استان زنجان برنامه‌های ایام‌الله دهه‌ فجر برگزار خواهد شد و هر روحانی مستقر ۵ روستا را پوشش می‌دهد.

وی بیان کرد: در این دهه بیش از ۶۰۰ مبلغ به مناطق مختلف شهری و روستایی استان اعزام می‌شوند.

برگزاری همایش طلایه‌داران تبلیغ، جشنواره خانواده قرآنی و جشنواره رسانه انقلابی و پویش ملی پرچم ایران از برنامه‌های شاخص این سازمان در این دهه است.

کد خبر 4534009

منبع: مهر

کلیدواژه: دهه فجر سازمان تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۱۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: آموزش و ارتقای مهارت روستائیان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، شهرام ملایی‌هزاروندی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به آموزش مهارت بین روستائیان و عشایر، اظهار داشت: در راستای توسعه، تبیین اهمیت مهارت‌آموزی و توانمندسازی بین روستائیان و عشایر در سال گذشته 4هزار و 288 نفر آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند.

وی ادامه داد و افزود: این آموزش ها در قالب  750 هزار و 99 نفرساعت در حرفه هایی  ازقبیل پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ خوراکی، پرورش گیاهان دارویی، زعفران‌کاری، سرمه‌دوزی، خیاطی، قالی‌بافی و ... بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان  اجرای دوره‌های آموزشی مهارت در روستاها را بر مبنای نیاز بازار کار و با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه دانست و گفت: آموزش و ارتقای مهارت روستاییان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است.

وی با اشاره به اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه ای در آموزش به روستاییان، عشایر و مناطق محروم گفت: اثربخشی و تأثیرگذاری بیشتر آموزش‌های مهارتی، کمک به توسعه اقتصادی، عدالت آموزشی در مناطق روستایی، توانمندسازی زنان روستا، افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های خانوار و در نهایت ماندگاری ساکنین در روستاها ازاهداف اجرای آموزش مهارتی دراین مناطق است.

ملایی‌هزاروندی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در روستاها نیازمند توسعه و تقویت است، گفت:  ارتقای مهارت‌های شغلی و مهارتی در بین روستاییان  وعشایر مطمئناً در جلوگیری از مهاجرت به شهرها نقش مهمی را ایفا می‌کند از این رو دهیاران روستاها می‌توانند در نقش روایتگران وتبیین این حوزه ظاهر شوند و فنی حرفه‌ای را در تحقق اهداف یاری کنند. اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با 55 مرکز آموزش دولتی و یک هزارو 530 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در راستای توانمندسازی جوانان و مهارت جویان استان فعالیت دارد.

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد
  • تقویت انسجام ملی در سایه انجام عملیات وعده صادق
  • پایداری هوای زنجان تا اواسط هفته جاری
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد