Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:59:56 GMT

مشارکت مشهد برای پیشبرد شبکه جاده ابریشم

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۴۱۹۱۹

مشارکت مشهد برای پیشبرد شبکه جاده ابریشم

یونسکو و شهرداری مشهد برای پیشبرد پروژه شبکه جاده ابریشم و ثبت این شهر در شبکه شهرهای خلاق یونسکو تفاهم‌نامه امضا کردند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الله ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران، امضای این تفاهم‌نامه را نقطه عطفی برای آغاز همکاری‌های مشترک بین کمیسیون ملی یونسکو- ایران و شهر مشهد دانست و تاکید کرد: خوشبختانه شهر مشهد و در مقیاس وسیع‌تر، خراسان بزرگ، به واسطه برخواستن بزرگان دانش و علم و فرهنگ، شناسنامه خوبی برای معرفی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یونسکو را سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد معرفی کرد که همیشه به دنبال کسب تجربیات نو، تاریخ و میراث فرهنگی و معنوی است و افزود: امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه همکاری مشترک بتوانیم در معرفی هر چه شایسته‌تر مفاخر، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهر مشهد و به دنبال آن کشور به به دنیا، گام‌های مؤثری برداریم.

او با بیان اینکه امیدواریم که با تمرکززدایی از پایتخت و همکاری هر چه بیشتر با استان‌ها و شهرها، بیشتر و بهتر در صحن یونسکو و دیگر عرصه‌های جهانی خود را معرفی کنیم. تاکید کرد: کشور با قابلیت‌های مهم و ارزشمند خود در زمینه‌های علمی، فرهنگی و آموزشی همیشه بین کشورهای عضو سازمان یونسکو سرآمد است و می‌تواند بسیاری از منافع خود را در این سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی پیگیری کند.

با بهره‌گیری از فرصت‌های جهانی می‌توان قدم‌های بلند برداشت

محمدرضا کلایی، شهردار مشهد نیز در این نشست اظهارکرد: امروزه کلان‌شهرها به این نتیجه رسیده‌اند که باید انواع سرمایه‌های طبیعی، مالی، زیرساختی و همچنین سرمایه‌های فکری به‌طور متوازن و در کنار هم رشد پیدا کنند تا بتوان به توسعه شهری رسید.

وی ادامه داد: می‌توان با سرمایه دموکراتیک یعنی شفافیت، پاسخگویی و اعتماد مردم در پیشبرد ارتباط مستقیم شهرها و استان‌ها با شبکه‌های جهانی و بهره‌گیری از فرصت‌های جهانی، قدم‌های بلندی برداشت. امضای این تفاهم‌نامه می‌تواند در تسهیل این امور بسیار مؤثر واقع شود.

به گزارش روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو- ایران از زمینه‌های مشترک همکاری در این تفاهم‌نامه می‌توان به این موارد اشاره کرد: «همکاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی- هنری در داخل و خارج از کشور با هدف معرفی، حفظ و تقویت هویت ایرانی- اسلامی با تاکید بر شهر مشهد و استان خراسان رضوی»، «همکاری در برگزاری نشست‌های تخصصی در خصوص پروژه‌های پژوهشی، آموزش‌های شهروندی، آموزه‌های زیست‌- محیطی و حفاظت از بناهای تاریخی حوزه مدیریت شهری با تاکید بر صنایع فرهنگی و خلاق، همکاری در آموزش و ترویج فرهنگ کارآفرینی و ارتقای مهارت‌ها و توانمندسازی شهروندان شهر مشهد به ویژه حاشیه‌نشینان»، «همکاری در برگزاری سمینارها و دوره‌های آموزشی ترویجی به‌منظور ارتقای آگاهی‌های اجتماعی در راستای بسط، توسعه و جایگزینی فرهنگ شهروندی با عادت شهرنشینی»، «همکاری در تأسیس دفتر نمایندگی کمیسیون ملی یونسکو- ایران در استان خراسان رضوی، در محل شهرداری مشهد»، «همکاری و مساعدت در ثبت شهر مشهد در شبکه شهرهای خلاق یونسکو»، «همکاری در پیشبرد پروژه شبکه جاده ابریشم»، «همکاری در پیشبرد پروژه‌های شهرهای یادگیرنده و شهرهای دوستدار کودک» و «همکاری برای معرفی قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و موفقیت‌های مدیریتی شهری و جاذبه‌های مشهد در یونسکو جهت توسعه گردشگری مذهبی شهر مقدس مشهد».

این تفاهم‌نامه ۱۶ بهمن در دفتر دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو و در راستای توسعه همکاری در محورهای فرهنگی، علمی، آموزشی، اجتماعی و ارتباطات و همچنین ترویج صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز زندگی شهری متناسب با وظایف و مأموریت‌ها بین حجت‌الله ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران و دکتر محمدرضا کلایی، شهردار مشهد منعقد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جاده ابریشم شهرداری مشهد یونسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۱۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در دوره دوم انتخابات مشهد و کلات فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن داوری صبح یکشنبه در نخستین نشست ستاد انتخابات استان خراسان رضوی (دور دوم) اظهار کرد: هیأت اجرایی و نظارت آمادگی کامل را برای مرحله دوم انتخابات در روز ۲۱ اردیبهشت دارند.

فرماندار مشهد در خصوص کسانی که می‌توانند در این مرحله رأی دهند، گفت: در دور دوم کسانی می‌توانند رأی دهند که در مرحله اول در حوزه مشهد رأی دادند و یا در دوره قبل در هیچ شعبه‌ای رأی ندادند و یا رأی اولی‌هایی که در این بازه زمانی به سن قانونی رسیده‌اند می‌توانند رأی دهند.

وی با بیان اینکه هر شعبه سیار در طول روز حداکثر می‌تواند ۱۴ الی ۱۵ محل را رأی بگیرد، افزود: مد نظر ما این است شعبه‌های سیار به مناطقی که جمعیت بیشتری دارد بروند.

داوری تاکید کرد: تمام تلاش هیأت اجرایی این است که بتوانند انتخابات سالم، باشکوه و با مشارکت بالا برگزار کنند و صبح جمعه از ساعت ۵ صبح در شعب اخذ رأی حضور خواهند داشت و ساعت ۸ شروع به رأی گیری خواهند کرد.

فرماندار مشهد با بیان اینکه در مرحله اول ۱۸۱۰ شعبه اخذ رأی داشتیم افزود: در این مرحله شعبی که نزدیک یکدیگر بوده‌اند و مشارکت آنها پایین‌تر بوده است ادغام کردیم و تعداد شعب در این مرحله به ۱۰۲۰ شعبه در مشهد کاهش یافته است.

وی گفت: در مرحله قبل تخلفاتی اعلام نشده است و نسبت به کسانی که اعتراض داشتند و این اعتراضات با گفت‌وگو حل شده و منجر به تشکیل پرونده نشده است.

داوری بیان کرد: در مرحله اول حدود ۷ درصد افزایش مشارکت داشتیم و ۱۷ درصد افزایش تعرفه داشته‌ایم که نشان دهنده افزایش تعداد واجدین شرایطمان بوده است.

فرماندار مشهد گفت: در دوره گذشته مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۸ حدود ۳۴ درصد مشارکت داشته‌ایم و این دوره ۴۰.۱۷ درصد، مشارکت داشته‌ایم.

وی در خصوص دلایل مشارکت بیشتر مردم بیان کرد: اول اینکه مردم بیشتر پای کار آمدند، همچنین در حوزه مشهد میزان رقابت بالا بود و ۴۸۹ نامزد انتخابات بودند، شعب اخذ رأی را ۲۰ درصد افزایش دادیم و تبلیغات خوبی برای جانشانی شعب اخذ رأی کرده بودیم.

داوری ادامه داد: بومی سازی شعبه اخذ رأی و مردمی سازی کردیم و این اعتماد مردم را بیشتر کرده بود.

فرماندار مشهد گفت: خیابان انتخاب را ایجاد کردیم و این طرح ما کشوری شد و از شهرداران کمک گرفتیم و همه اینها باعث شد که مشارکت مردم و اعتماد مردم بیشتر باشد.

کد خبر 6096993

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در دوره دوم انتخابات مشهد و کلات فعال است
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • گردشگری ایران در مسیر جاده ابریشم
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران