Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@10:42:22 GMT

باید با تفکر بسیجی اجازه نفوذ به دشمن داده نشود

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۴۲۶۱۱

باید با تفکر بسیجی اجازه نفوذ به دشمن داده نشود

معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه باید با تفکر بسیجی اجازه نفوذ به دشمن داده نشود، گفت: باید با این تفکر نقشه‌های دشمن را تجزیه و تحلیل کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  مرصاد  حجت الاسلام هادی صادقی ظهر امروز سه شنبه در همایش حقوق دانان بسیجی استان که با حضور جمعی از مسئولین در مجتمع فرهنگی رفاهی بعثت کرمانشاه برگزار شد انقلاب اسلامی را نعمتی بزرگ برشمرد و اظهار داشت: این انقلاب به مثابه معجزه پیامبر(ص) و قرآت است و از راه اسلام، پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) جدا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دولت های پادشاهی در بیشتر مواقع پادشاهانی حاکم بودند که بویی از اسلام نبرده بودند و یا عامل به آن نبودند امروز باید شکرگذار خداوند باشیم که در دستگاه ولایت الهی در حال کار کردن و احقاق حق هستیم.

معاون فرهنگی قوه قضاییه بیان کرد: امروز بزرگترین تحقیقات پیش برنده در آمریکا توسط محققان کشورهای دیگر انجام می شود و می توان گفت هر خدمتی به بلاد کفر شود در اصل به کفر خدمت شده است.

وی یادآور شد: شاه ایران در اواخر حکومتش به طور کامل در اختیار آمریکا بود و ننگی بالاتر از این نبود که سربازان کشور را در خدمت سرکوب کردن نهضت های آزادی بخش قرار دهند.

حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه قبل از انقلاب حقوقدانان به نام شاه قضاوت می کردند اما امروز به نام خدا و در مقام حق تلاش می کنند، ادامه داد: امروز بستر رودخانه حرکت این ملت به سمت دریای توحید و عدالتی است که در چشم انداز آینده ما قرار دارد.

وی بیان داشت: حقوقدانان ما امروز مدعی عدالت تام نیستند اما می توانند ادعا کنند که در مسیر عدالت امام زمان(عج) حرکت می کنند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش ظرفیت بسیج را یک فرصت اعلام کرد و گفت: بسیج یعنی فرصت دفاع از حق و جهاد در راه خدا، دفاع از مظلوم و ارزش‌های اسلامی و باید از این فرصت به درستی استفاده کنیم.

وی یادآور شد: امروز اگر تفکر بسیجی بر کل مجموعه مسولان و دولت ما حاکم می شد بدون شک این وضعیت به وجود نمی آمد که سنگر به سنگر را خالی کنیم و وضعیتی همانند تفکر بنی صدر را به وجود آوریم.

حجت‌الاسلام صادقی بیان کرد: بسیج یعنی در برابر دشمن از خود ضعف نشان ندهیم و وقتی می بینید اروپائیان حیله های مختلفی را علیه ما به کار می گیرند از جمله پاره کردن برجام و پس از آن دوباره شرط و شروط می گذارند و جریان مالی تحقیر آمیز بر ما تحمیل می کنند.

وی تاکید کرد: وقتی دشمن قصد دارد با جریان پولی و اقتصادی کشور را به دست بگیرد چرا باید اجازه بدهیم و در مقابل آنها عقب نشینی کنیم، باید دیپلماسی با روحیه بسیجی به صورت آنها سیلی بزنیم.

معاون فرهنگی قوه قضاییه اظهار داشت: در حوزه حقوق بین الملل تفکر بسیجی وجود ندارد و  یا خیلی کم است به همین خاطر وقتی دیپلمات ما را در اروپا دستگیر می کنند یک حقوق دان بسیجی قوی در وزارت خارجه ما بلند نمی شود که دفاع کند.

وی افزود: اگر روحیه بسیجی داشتند عقب نشینی و دلدادگی صورت نمی گرفت ودشمن هر روز یک شرط تازه برای ما بگذارد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به اینکا دشمن ذره ای خیر و صلاح ما را نمی خواهد گفت: دشمن با هدف جلو می آید و تا ۱۰ سال پشت بند این قراردادها از جمله پالرمو، fatf و ... را می خواند به همین خاطر می خواهد آنها را به ما تحمیل کند.

وی بیان داشت: باید با تفکر بسیجی لایه های زیرین نقشه های دشمن را تجزیه و تحلیل کنیم و اجازه نفوذ به آنها ندهیم.

معاون فرهنگی قوه قضاییه اذعان داشت: باید با کار جهادی سد دفاعی در برابر دشمن تشکیل دهیم و آنها را در جای خود ذلیل کنیم و اجازه ورود به آنها ندهیم که در دل خانه هایمان لانه بسازند.

وی تصریح کرد: در برخی دوره ها به اندازه کافی کار نکردیم و مردم را آگاه نکردیم و اتفاقاتی در کشور رخ داد از جمله آنکه کار به دست کسانی افتاد که اهلیت، قوت و اراده لازم برای پیشبرد انقلاب را نداشتند.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه برخی افراد تفکر انقلابی ندارند و نباید اجازه دهیم در این کشور رهبر تنها بماند، گفت: چرا باید آرا به سبد ضد انقلاب بریزیم و برخی از کاندیداها مجبور شوند برای کسب رای شعار ضد انقلابی بدهند این مصداق کفران نعمت انقلاب است.

وی ادامه داد: سختی ها و مشکلاتی که در حال حاضر با آن مواجه هستید همان سیلی هایی است که خورده ایم و در وقت خود به میدان نیامدیم و درست انتخاب نکردیم.

معاون فرهنگی قوه قضاییه بیان داشت: دشمن پشت سر کسانی می ایستد که می تواند از طریق آنها به مقاصد شومشان برسد پشت سر کسانی که کمتر کار انقلابی می کنند و نتیجه این می شود که کار به دست کسانی می افتد که کلیدشان کند است و هیچ قفلی را باز نمی کند.

وی در ادامه به دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب در حوزه قضائیه اشاره کرد و افزود: یکی از کارهای بزرگ این حوزه بازگشت اموال به غارت رفته مردم به بیت المال و پیشبرد حق مظلومان بود.

حجت الاسلام صادقی افزود: امروز عزت دستگاه قضایی در حال افزایش است و روز به روز بالاتر می ‌رود که ناشی از ایمان به خداوند است و قضات شریف و عادلی داریم که تلاش می کنند به حق قضاوت کنند و معدود قضات خطاکازی هم داریم که با آنها برخورد می شود.

وی بیان داشت: یکی دیگر از دستاورد انقلاب اسلامی ایران این بود که محیط‌های کاری معنوی و هدفمند شد و حقوقدانان به دنبال این هستند که با شناسایی مشکلات راهی برای از بین بردن موانع پیدا کنند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ روحانی در زندانها اقدامات فرهنگی و تربیتی انجام می دهند اما اقدامات تربیتی ما کم است باید بیشتر شود و اجازه ندهیم زندانیان تعلیمات حرفه ای در جرم و جنایت برای هم بگذارند و زندان را به دانشگاه جرم و جنایت تبدیل کنند.

وی ادامه داد: باید به دنبال کاهش حبس و مجازاتهای جایگزین حبس باشیم چرا که حبس خسارات زیادی را به جامعه، خانواده ها، دولت و ... وارد می کند.

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: در این استان یک واحد تولیدی با وجود اینکه همه تجهیزات و کارهای اولیه آن آماده است حدود ۵ سال پیش قرار بود تاسیس شود اما بیش از ۵۰۰ امضاء گرفته شده و هنوز ادامه دارد و برای راه اندازی آن سنگ اندازی می شود این یعنی پای ۵۰۰ رانت ممکن است در میان باشد.

وی یادآور شد: از طرف دیگر مردم دنبال کاری می روند که سود بیشتر و دردسر کمتری داشته باشد و چنین می شود که ماجرای گلیم و گبه در این استان رخ می دهد.

وی بیان داشت: اکثر این مشکلات به خاطر قوانینی است که در صنعت، کار، تامین اجتماعی و ... به وفور دیده می شود و بابد توسط بسیجیان حقوقدان این مشکل حل و فصل شود.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۲۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند

حجت‌الاسلام علی جعفری؛ معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور اظهار کرد: بیش از ۷ سال از دوره چهارم فعالیت سازمان روانشناسی به همت وزرا و نمایندگان بهداشت و علوم  می گذرد که ما  سعی کرده ایم تا بتوانیم کم و کاستی ها را جبران کنیم. به همین دلیل کلینیکی را برای به وجود آوردن نور امید و نشان دادن  مسیر درست زندگی افتتاح کردیم تا بتوانیم در راه فرهنگی قدم بر داریم. در کوتاه‌ترین زمان به کمک مسئولان ذی‌ربط می‌توانیم این کلینیک مشاوره‌ای را برای مددجویان کمیته‌امداد در ۳۱ استان ایجادکنیم.

وی افزود:در کلینیک تمام موارد زیر نظر خواهند بود، زیرا از فضای کاربری می‌خواهیم بیرون بیاییم و بتوانیم رصد دقیق داشته باشیم و متناسب با نیازهای خانوده مدد جویان زیرساخت‌های مشاوره‌ای در مناطق دورافتاده و محروم ایجاد کنیم. ما یک نهاد حمایتی هستیم که بتوانیم به تقویت و بالا بردن اعتماد به نفس مددجویان در زندگی و ایجاد اشتغال کمک کنیم. البته ناگفته نماند این خلاء وجود داشته که مجموعه مشاوره‌ای ما نیازمند  زیرساخت روانشناختی با سطح بالاتر  و تخصصی داشت. اما حالا  مراکزی با سطح بالاتر و تخصصی در سراسر کشور یعنی تمام  استان‌ها  ایجاد کرده‌ایم و بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموخته کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی یا مشاوره در ادارات مشغول ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به مددجویان کمیته امداد هستند.

جعفری تصریح کرد: براساس تحقیقات انجام شده؛ حدود ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی و نیازمند دریافت خدمات روانشناسی هستند، اما به این معنا نیست که آن‌ها اختلالات روانی دارند، چون مسائل روانشناختی همه حوزه‌های روان را پوشش می‌دهند.

او گفت: جامعه هدفی که ما داریم در کمیته امداد افرادی هستند که بی چون و چرا در راستای کمک به مردم می کوشند در گذشته خدمات کمیته امداد بیشتر در حوزه معیشتی بود ولی یکی از خدمات ارزشمند که در سال های اخیر شاهد تحول جدی در این حوزه هستیم، همین خدمات فرهنگی است. ما به کمک روان درمانی حتی توانستیم بسیاری از زندانیانی که حقیقت را بازگو نمی کردند تا کمکشان کنیم مسیر را هموار کردیم. می توان گفت حضور مشاوران متخصص در سراسر کشور می‌تواند کلید طلایی برای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی مردم باشد.  

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • سلامی: رسالت نیروی قدس پرکردن موارد نفوذ دشمن بین مسلمانان است
  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • مقهور فریب حاشیه‌سازی‌های دشمن درباره کشف حجاب نشویم
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: درِ مدارس به روی گروه‌های مردمی باز می‌شود
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است