Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد- پروفسور عباس افلاطونیان گفت: تاکنون بیش از ۱۲هزار نوزاد IOF در مرکز ناباروری استان یزد به عنوان اولین مرکز ناباروری کشور به دنیا آمده است.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، پروفسور عباس افلاطونیان، پایه گذار IOF در ایران، پیش ازظهر امروز (سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: در حوزه لقاح رحمی در استان یزد به پیشرفت های  خوبی دست یافته ایم و تا کنون بیش از ۱۲هزار نوزاد  IOF در مرکز ناباروری استان یزد  به عنوان اولین مرکز ناباروری  کشور به دنیا آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اولین دانشگاه علوم پزشکی کشور  در استان یزد  راه اندازی شده و یزد ازجمله استان‌های شاخص کشور در حوزه  پزشکی و منابع  انسانی متخصص است.

افلاطونیان تصریح کرد: علم نوین  یکی از محورهای توسعه علوم  پزشکی است و اولین طرح تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی تولد نوزادان IOF است.

وی گفت: ۴۰سال پیش اولین نوزاد  لقاح رحمی  در انگلستان بوجود آمده است و از همان سال علی رغم محدویت‌های مختلف و عدم همکاری متخصصان جهان، تلاش برای دستیابی به تکنولوژی تولد نوزادان خارج از رحمی یکی از  اولویت های جدی دانشگاه علوم پزشکی است.  

افلاطونیان اظهار داشت: درمان، پژوهش و آموزش سه هدف اصلی مرکز ناباروری یزد از ابتدا تاکنون بوده است و انجماد اولین جنین کشور در یزد انجام شده است.

پایه گذار IOF در ایران گفت: یکی دیگر از دستاوردهای مرکز ناباروری در استان یزد تولد اولین نوزاد با تکنولوژی «میکرو جنشن» برای اولین بار در کشور است و تشخیص ژنتیکی جنین قبل از ورود به رحم از دیگر اقدامات انجام شده در این مرکز است.

افلاطونیان تصریح کرد: تمام دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده و خوشبختانه یکی از برنامه های در دستور کار مرکز ناباروری یزد جذب دانشجویان خارجی است.

وی گفت: از ابتدای فعالیت این مرکز تاکنون بیش از ۱۲ هزار نوزاد در مرکز ناباروری یزد به عنوان اولین مرکز ناباروری کشور به دنیا آمدند.

افلاطونیان افزود: بیش از ۹۰ درصد متقاضیان لقاح رحمی این مرکز از خارج از کشور و دیگر استان های ایران است.

انتهای پیام /

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نوزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۲۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیرترین پدر و مادرها کدام استان زندگی می‌کنند؟

‌به گزارش تابناک، صابر جباری رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه ۵۰۰ مرکز آموزش هنگام ازدواج در سراسر کشور با خدمات رایگان فعال هستند، گفت: هم‌اکنون خدمات درمان ناباروری در همه مراکز دولتی کاملا رایگان ارائه می‌شود و در همه استان‌ها حداقل یک مرکز ناباروری سطح ۳ وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر درمان، خدمات پیشگیری از ناباروری و اصلاح سبک زندگی هم در دستور کار قرار گرفته است.

جباری ادامه داد: هنوز درصد سزارین‌ها در کشور ما بالاست که برای سلامت مادر و جنین خطرات جدی به همراه دارد.

وی افزود: به روایت آمار، خطر ابتلا به آسم و بیماری‌های تنفسی در کودکان سزارینی نسبت به کودکان متولدشده با زایمان طبیعی بیشتر است.

جباری گفت: تجهیز خوابگاه‌های متأهلی دانشجویی و افزایش وام ودیعه دانشجویی و کاهش نوبت شب‌کاری کادر درمان از جمله اقدامات وزارت بهداشت در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت است.

وی به اجرای منشور کرامت مادری اشاره کرد و افزود: فاصله سن ازدواج و فرزندآوری از ۴ سال به ۳ سال کاهش یافته و توصیه ما به زوجین این است که تا 2 سال ابتدای ازدواج به فرزندآوری اقدام کنند.

 
آمارهای سازمان ثبت احوال نیز نشان می‌دهد در اولین فرزندآوری در کل کشور در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر ۳۲.۱ سال و میانگین سن مادر ۲۷.۳ بوده است.

بر اساس گزارش این سازمان، در سال مذکور میانگین سن پدر در نقاط شهری برابر با ۳۲.۷ سال و نقاط روستایی برابر با ۲۹.۹ سال بوده است.

همچنین، بین استان‌ها بیشترین میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری مربوط به تهران با رقم ۳۴.۵ سال و کمترین آن مربوط به سیستان و بلوچستان با ۲۷.۱ سال است.

در این خصوص مقدار شاخص در نقاط شهری ۲۸.۱ سال و در نقاط روستایی ۲۴/۴ سال است.

بیشترین میانگین سنی مادران در اولین فرزندآوری بین استان‌ها مربوط به تهران با ۳۰.۸ سال و کمترین آن مربوط به سیستان و بلوچستان با ۲۲.۷ سال است.

 منبع: مهر

دیگر خبرها

  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • بهترین زمان برای تولد نوزاد (فیلم)
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • پیرترین پدر و مادرها کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری کاهش یافت | پیرترین پدر و مادرها در اولین فرزندآوری کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت
  • تولد ماهانه ۱۱۰ نوزاد در بیمارستان امام رضای کبودراهنگ
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران