Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مخابرات خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۸۹ درصد نقاط روستایی دارای سکنه استان از امکانات مخابراتی بهره مند شدند گفت: در حال حاضر تلفن همراه در جاده‌های اصلی استان پوشش ۱۰۰ درصدی دارد. ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدحسین عیدی‌زاده عصر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در حوزه ارتباطات دستاوردهای چهل ساله کاهش فاصله تکنولوژی در کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همه زمینه‌ها فاصله ما تقریبا بیست سال بود اعم از تلفن دیجیتال اما فاصله استفاده از تکنولوژی‌های روز به کمتر از یک سال رسیده است.

مدیرکل مخابرات خراسان جنوبی گفت: امروز بیش از 50 درصد فایل فیبر نوری، ساپ سوییچ که نصب شده کافه نوری و تلفن بر بستر ای پی جدید است و یکی از دستاوردهای انقلاب است که قبل از انقلاب سیم تلفن نیز وارداتی بود. 

عیدی‌زاده بیان کرد: وضعیت پوشش ابتدای انقلاب 5 هزار خط تلفن ثابت بود که امروز 365 هزار و 452 خط ثابت، مشغول به کار 277 هزار و 252 خط، تعداد روستاهای دارای ارتباط قبل  انقلاب 49 روستا و در حال حاضر یک هزار و 921 روستا، تعداد روستاهای دارای تلفن خانگی در حال حاضر یک هزار و 181، تعداد روستاهای دارای اینترنت پرسرعت در حال حاضر 170 روستا است. 

86 روستای مرزی استان اردبیل زیرپوشش تلفن همراه قرار می‌گیرند‌روستاهای بالای 20 خانوار اردبیل از پوشش تلفن همراه بهره‌مند می‌شوندعدم پوشش تلفن همراه در مریوان به معضلی بزرگ تبدیل شده است

وی اظهار داشت: در حال حاضر خط مشغول به کار همراه 782 هزار و 157، تعداد سایت بی تی اس دو گیگ 382،  3 گیگ 186 و 4 گیگ 180، اینترنت پر سرعت نصب شده 114، یک هزار و 497، اینترنت پرسرعت دایر شده 9 هزار  و 964 و فیبر نوری 5 هزار و 905 است. 

مدیرکل مخابرات خراسان جنوبی افزود: بالغ بر 89 درصد از نقاط روستایی دارای سکنه از امکانات مخابراتی بهره‌مند شدند و بیش از 99 درصد از جمعیت روستایی استان از امکانات مخابراتی بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه بالغ بر 94 درصد از جمعیت روستایی از تلفن خانگی، 85 درصد از جمعیت روستایی استان تحت پوشش شبکه تلفن همراه‌اند گفت: پوشش 100 درصدی اینترنت نسل چهارم تلفن همراه در 30 شهر استان، پوشش 100 درصدی تلفن همراه در جاده‌های اصلی استان و 171 روستای خراسان جنوبی نیز دارای اینترنت پر سرعت ADSL مخابرات است. 

عیدی‌زاده با اشاره به فرآیند توسعه مخابرات از سال 1353 تا 97 افزود: نصب و راه‌انداری مرکز تلفن خودکار از نوع EMD، ادامه فعالیت مرکز تلفن دیجیتال، راه‌اندازی اولین سایت تلفن همراه، آغاز اجرای فیبر نوری، راه‌اندازی مرکز موبایل روستایی، راه‌اندازی مرکز تلفن همراه، برقراری رومینگ همراه اول، نصب راه‌اندازی مرکز دیتا استان، راه‌اندازی شبکه انتقال، واگذاری اینترنت پر سرعت مخابرات، اجرای هم کدی، راه‌انداری نسل 3 و نسل 4 تلفن همراه، راه‌اندازی سرویس تانوما، واگذاری اینترنت پرسرعت مخابرات، توسعه شبکه انتقال استات در قالب پروژه oTN و برگردان ترافیک Gsm روستایی روی شبکه همراه انجام شده است. 

وی اظهار داشت: ثبت نام تلفن روستایی از 12 بهمن در استان آغاز شده و روستائیان می‌توانند با مراجعه به پرتال نسبت به ثبت نام اقدام کنند و در مرحله ثبت نام رایگان است اما زمانی که تلفن برای روستا برده شود هزینه اخذ می‌شود.

مدیرکل مخابرات خراسان جنوبی با اشاره به کمک به محیط زیست مبنی بر حذف قبوض افزود: باید تلاش شود تا حذف قبوض کاغذی فرهنگ سازی شود و مقرر شده از سال 98 تمامی چاپ قبوض کاغذی حذف شود. 

انتهای پیام/ ت

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۲۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه

ایتنا - در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶۶ هزار و ۱۹۳ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار به شیوه تجاری و ۲۸ هزار و ۳۰۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۶ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار به شیوه مسافری وارد شد.
طبق اعلام گمرک، در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۹۴ هزار و ۴۹۵ دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارد شده به کشور در فروردین امسال ۱۲۲ میلیون و ۸۵۹ هزار دلار بود.

براین اساس، در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶۶ هزار و ۱۹۳ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار به شیوه تجاری و ۲۸ هزار و ۳۰۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۶ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار به شیوه مسافری وارد شد.

گفتنی است؛ آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت شامل ردیف تعرفه ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی های تلفن همراه هوشمند و کد شماره ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی است.

دیگر خبرها

  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس