Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@20:00:34 GMT

گردشگری از محورهای مهم توسعه استان زنجان است

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۴۳۰۲۳

گردشگری از محورهای مهم توسعه استان زنجان است

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از استانداری زنجان فتح الله حقیقی در جمع مردم روستای قروه از توابع شهرستان ابهر، قروه را یکی از روستاهای تاریخی استان با قابلیت برخورداری از محوریت توسعه گردشگری تاریخی توصیف کرد و افزود: این روستا علاوه بر مردم با صفا، عزیز و ارزشمندی که دارد از ظرفیت های تاریخی و گردشگری بالایی نیز برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توجه به حوزه گردشگری و رونق این صنعت را موجب اشتغالزایی و بهبود کسب و کار دانست و افزود: برای جذب گردشگران و افزایش سود حاصل از صنعت گردشگری در استان زنجان باید برنامه ریزی و اهتمام جدی داشت.

حقیقی در ادامه با اشاره به حضور پرشور بانوان روستای قروه در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در این روستا، اظهار کرد: باید با شناسایی شایستگی ها و استعدادهای بانوان از توانمندی های زنان در حوزه های مدیریتی استفاده نمود.

استاندار زنجان امنیت و استقلال کشور را مرهون خون ۲۳۰ هزار شهید و هزاران رزمنده و آزاده دانست و تاکید کرد: مدیران باید حافظ خون و مرام شهدا باشند، صادقانه و بدون شعار بین مردم حضور داشته باشند و خدمتگزار مردم باشند.

تعیین تکلیف وضعیت سه حلقه چاه عمیق در روستای قروه، ممانعت از ساخت باغ‌شهرها توسط افرادی غیر از کشاورزان در اراضی و باغات استان، بهبود وضعیت مسجد و بقاع مذهبی و تاریخی شهرستان ابهر و ساماندهی اماکن و جاذبه های گردشگری شهرستان های استان از دیگر موضوعات مورد تاکید استاندار زنجان در این دیدار بود.

کد خبر 4534666

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار زنجان فتح الله حقیقی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۳۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی

مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت: دیواره تاریخی کشف شده در میدان باباطاهر در صورت تایید کارشناسان باستان‌شناسی همدان به جاذبه گردشگری جدید همدان تبدیل می‌شود. - اخبار استانها -

محسن معصوم علیزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان پیرامون دیواره تاریخی کشف در حین عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر، اظهار‌ داشت: این اکتشاف به هیچ عنوان مانع ادامه روند پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر نخواهد شد بلکه در صورت تایید کارشناسان باستان‌شناسی و محرز شدن دوره و قدمت تاریخی این دیواره، از آن به عنوان جاذبه تاریخی گردشگری در خیابان باباطاهر بهره‌ خواهیم برد.

وی با بیان اینکه مکشوفات و آثار تاریخی هویت شهر همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین به شمار می‌روند، بیان کرد: چنانچه بخواهیم از آثار تاریخی به عنوان مولفه‌های پیشران در توسعه گردشگری یاد کنیم لازم است که برتعداد جاذبه‌های گردشگری افزوده شود بر همین اساس اگر ارزش تاریخی این دیواره در خیابان باباطاهر سندیت پیدا کند قطعا به مجموعه جاذبه‌های گردشگری شهر همدان افزوده خواهد شد.

مدیر‌کل میراث فرهنگی استان همدان تاکید کرد: باید شرایط و امکاناتی فراهم شود که در هم آن جاذبه‌های گردشگری جدید ایجاد شود و اماکن تاریخی کمتر شناخته شده پس احیا و مرمت، به جاذبه گردشگری تبدیل شود.

علیزاده با بیان اینکه با برنامه ریزی‌های انجام شده در حوزه بافت و گذر تاریخی شهر همدان به زودی تحولات قابل توجهی رقم خواهد خورد، عنوان کرد: در همین راستا عملیات پیاده راه‌سازی خیابان باباطاهر به عنوان سومین خیابان و در ادامه پیاده‌راه شدن خیابان‌های منتهی به میدان تاریخی همدان از 10 اردیبهشت ماه امسال با اعتبار 100 میلیارد ریالی شده است.

وی در پایان با اشاره به هزار و 900 اثر تاریخی استان همدان از ضرورت توجه بیشتر به حوزه مستندسازی و ارتباط با جامعه در مرمت و احیای بناهای تاریخی خبر داد و گفت: ارتباط بیشتر با جامعه و انتشارات اخبار برآمده از کاوش‌های میراث فرهنگی ضروری است زیرا تعاملات پیوسته با جامعه و دیگر دستگاه های اجرایی استان بستر توسعه گردشگری و در ادامه توسعه پایدار برای همدان در این زمینه را مهیا می‌کند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • حفاری ۱۵ متری در منزل شخصی و دستگیری ۳ نفر
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود