Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، استاندار همدان عصر امروز در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و هیات‌های اندیشه‌ورز جوان استان همدان با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهور در 6 شهرستان استان حضور به هم رساندند اظهار کرد: امسال شعاری پرمعنا و مناسب با شرایط ما با عنوان افتخار به گذشته و امید به آینده انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آمریکا تمام ابزار خود را به کار می‌گیرد که مردم را مایوس کند افزود:‌ در 40 سال گذشته ملت ایران توطئه؛ کودتا، جنگ، تحریم اقتصادی را با ایمان به خدا پشت سر گذاشته است چراکه ریشه انقلاب اسلامی از روح بلند امام راحل که اعتقاد به رأی مردم داشت، نشأت گرفته است.

استاندار همدان با بیان اینکه بر اساس قانون مردم سرنوشت خود را به صورت مستقیم و غیر مستقیم انتخاب می‌کنند تصریح کرد:‌ امروز به گذشته افتخار می‌کنیم و با توجه به صلابت رهبری، تدبیر دولت و تلاش همگانی از تحریم‌ها عبور خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه همگام با سایر نقاط کشور در استان همدان نیز اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است ادامه داد:‌ به تاسی از سیاست دولت اولویت استان توجه به معیشت، اشتغال و تولید برای ایجاد شغل است.

شاهرخی با اشاره به توجه به زیرساخت‌های حوزه کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن افزود: 36 هزار شغل در استان همدان از ابتدای سال 96 تا 9 ماهه سال 97 ایجاد شده است.

وی گفت:‌ در سال 97 حدود 3 هزار و 267 میلیارد تومان شامل تسهیلات بانکی، سرمایه گذاری بخش خصوصی، در سال 98، 3 هزار و 602 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، در سال 99 حدود 4 هزار میلیارد تومان و در سال 1400 حدود 4 هزار و 300 میلیارد تومان پیش بینی شده تا به نرخ اساس چشم‌انداز برنامه ششم به نرخ بیکاری 7 درصد برسیم.

استاندار همدان با بیان اینکه در سال 98 ، 22 هزار شغل پیش‌بینی شده که اجرا شود تاکید کرد:‌ در سال 99 میزان 24 هزار شغل و در سال 1400 ، 26 هزار شغل پیش بینی شده که باید محقق شود.

وی با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم سند راهبری استان تهیه شده است اظهار کرد: همه ظرفیت‌ها مشخص شده و در این جهت‌گیری باید دید حوزه سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در هر منطقه استان چیست و چه پروژه‌هایی باید ایجاد شود؟

شاهرخی با اشاره به اینکه در پایان سال 1400 به نرخ  هفت درصد در بیکاری برسیم افزود: البته در تابستان نرخ بیکاری ما 6.5 بود ما در میانگین حدود 10 درصد است.

وی با بیان اینکه توجه به سرمایه اجتماعی و ارتقای آن نیز در دستور کار است تصریح کرد: اصلی‌ترین سرمایه ما مردم است و باید مشکلاتی مانند بیکاری را از سر راه آنها برداریم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه نرخ طلاق در استان کاهش یافته است ادامه داد:‌ در استان همدان معتاد متجاهر نداریم، هرکس چنین معتادی گرفت بیاید جایزه بگیرد.

وی با بیان اینکه 50 درصد جمعیت را بانوان تشکیل می‌‌دند خاطرنشان کرد:‌تلا می‌کنیم سهم 30 درصدی اشتغال بانوان را محقق کنیم و به فرمانداری شهرستان‌ها یک معاونت اضافه شد و در هر استان یک خانم به عنوان معاون انتخاب شد.

شاهرخی با اشاره به اینکه نیاز است که خارج از شعار از جوان‌ها در عمل بیشتر استفاده کنیم گفت:‌هیات اندیشه ورز جوان نماینده تشکل‌های دانشجوی، سمن ها را جمع کردیم و هیدت اندیشه ورز را تشکیل ادیم و فرمانداران در 9 شهرستان استان انجام دادند.

وی با بیان اینکه در گروه های مختلف فرهنگی سیاسی، اجتماعی، کارآفرینی کارگروه تشکیل شد اظهار کرد:‌ بنابراین جمع کثیری از جوانان در سراسر سطح استان امروز در جمع ما حاضر شدند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه وحدت و همدلی در استان وجود دارد افزود:‌محور این وحد نماینده ولی فقیه در استان است.

وی با بیان اینکه تک تک نمایندگان با مجموعه دولت دارند تصریح کرد:‌منافع مردم را از ما می‌خواهند که جای تقدیر دارد و من به وجود این نمایندگان افتخار می‌کنم.

شاهرخی با اشاره به اینکه از اعضای شورای تامین نهایت تشکر را دارم ادامه داد:‌ بخش خصوصی استان به ویژه اتاق بازرگانی در حال فعالیت است و منابع بخش خصوصی همراه شده است.

وی با بیان اینکه در استان همدان همه عزم خود را جزم کردند که کاری انجام دهند که سودی برای مردم داشته باشد خاطرنشان کرد:‌از همه حاشیه‌ها که گمان می‌کنیم که ضرر مردم است خود داری می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان همدان جنگ طلاق معتاد همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۳۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، معاون پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری استان مازندران گفت: مرکز مهر خانواده دراستان‌ها راه اندازی شد تا ملاقات والدین با فرزندان در محیط امن و آرام انجام شود و کودکان با احساس راحتی و امنیت بتوانند با آزادی بیشتری با والدین خود ارتباط برقرار کنند.

حجت الاسلام موسوی افزود:هم اکنون ۲۲ مرکز مهرخانواده دراستان درحال فعالیت هستند و ۴۲۲ فقره پرونده به این مرکز درسال گذشته وارد شد وتعداد ملاقات‌های انجام شده والدین با فرزندان در سال گذشته ۲ هزارو ۳۴۳ مورد بوده است.

او همچنین به فعالیت مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه دراستان اشاره کرد و گفت: ارجاع پرونده‌ها به این مراکز راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری استان مازندران است وبی شک مراکز مشاوره خانواده می‌توانند در کنار نهاد‌های مردمی در کاهش آمار طلاق مفید و موثر باشند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه ۱۴ هزارو ۴۱۴ فقره پرونده پارسال از محاکم دادگستری استان به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده است، گفت: ۱۲۳ هزارو ۴۵۹ فقره مورد بررسی قرارگرفت واز این تعداد ۲ هزارو ۸۹۵ فقره پرونده منجر به سازش شده که ۲۳ درصد آنها ازپرونده‌های طلاق بوده است.

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش مراکز معاینه فنی خودرو در شهرستان‌ها
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • تفاوت طلاق رجعی و بائن چیست؟
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • تداوم بارش باران بهاری در همدان تا اواسط هفته آینده
  • تداوم بارش باران بهاری در همدان 
  • از بین رفتن کلونی‌های معتادان متجاهر در تهران
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد