Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد باقرنژاد امروز پیش از مراسم رونمایی سیلوهای ۴۵ هزار تنی غلات در محوطه بندری بندر انزلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برقراری خطوط حمل و نقل دریایی ایرانی به همه بنادر داخلی و خارجی حاشیه خزر و تثبیت حضور ناوگان ملی جمهوری اسلامی ایران در منطقه توجه به افزایش حجم مبادلات تجاری بازرگانی در حوزه دریای خزر از عمده اهداف کشتیرانی دریای خزر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به امکانات و تسهیلات کشتیرانی دریای خزر، گفت: ۲۳ فروند کشتی مزین به پرچم جمهوری اسلامی ایران در توناژهای ۲۲۰۰ تن تا ۶۶۰۰ تن در ناوگان شرکت کشتیرانی دریای خزر فعال است. 

باقرنژاد ادامه داد: انواع آهن آلات،‌ غلات، تخته، چوب، محموله‌های فله صنعتی، سیمان، سنگ‌آهن، کانتینر، خودرو و کالاهای عمومی توسط کشتیرانی دریای خزر در دریای خزر حمل می‌شود. 

وی به معافیت از پرداخت عوارض ۱۰ درصدی بر کرایه حمل محموله‌های وارداتی اشاره کرد و گفت: دریافت کرایه حمل محموله‌‌های صادراتی را به صورت ۱۰۰ درصد ریالی انجام می‌دهیم. 

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر  به تامین و حمل کانتینرهای استاندارد ۲۰ و ۴۰ فوتی خشک در بنادر داخلی و خارجی دریای خزر اشاره کرد و گفت: امکان حمل محموله‌های ترانزیتی از مبادی بنادر آسیای دور و حوزه خلیج فارس به کشورهای CIS و بالعکس را داریم. 

وی ادامه داد: به منظور ارائه تسهیلات و تکمیل زنجیره خدمات به صاحبان کالا انواع کالا و محوله‌های فله از بنادر حوزه دریای سیاه،‌دریای آزوف،‌بنادر رودخانه ولگا همچنین نفت و انواع فراورده‌های نفتی توسط کشتیرانی دریای خزر امکان جابجایی دارد ضمن آ‌نکه خدمات نمایندگی کشتی‌های تانکر نفتی سوآپ در بنادر شمالی به ویژه بندر نکا ارائه می‌شود. 

باقرنژاد با اشاره به احداث سیلوهای غلات در محوطه بندر انزلی با ظرفیت ۴۵ هزار تن گفت: با توجه به اهمیت واردات غلات و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده از طرف دولت در مبحث زیرساخت‌ها در داخل و خارج کشور و همچنین تجهیز کشورهای حاشیه خزر جهت ورود حرفه‌ای و طولانی در امر صادرات غلات به ایران و ترانزیت به کشورهای دیگر نظیر عراق نسبت به احداث سیلوی غلات با ظرفیت ۴۵ هزار تن در محوطه بندر انزلی  اقدام شد. 

کاپیتان باقرنژاد افزود: در زنجیره لجستیکی موجود قطعا با تمهیدات و برنامه‌ریزی در خصوص جذب مشتری بیشتر کمک شایانی به سرعت بخشیدن به حمل و نقل، افزایش سفر کشتی‌های ملکی،‌سرعت گرفتن تخلیه و بارگیری و جلوگیری از معطلی کشتی‌ها با احداث این سیلوها خواهد شد که طبیعتا منجر به تامین بهتر غلات مورد نیاز کشور است. 

وی درباره خطوط کشتیرانی دریای خزر گفت: از بنادر انزلی، کاسپین، آستارا، نوشهر، فریدون‌کنار و امیرآباد به بنادر آستاراخان، ماخاچ کالا، اکتائو، باکو، ترکمن‌باشی و بنادر رود ولگا، بنادر حوزه دریای آزوف و بنادر حوزه دریای سیاه  خط کشتیرانی برقرار کرده‌ایم.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۳۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان

مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه کارگاه آموزشی اصلاح الگوی تولید و ارتقای بهره روی آب و خاک در بیرجند گفت: سال گذشته در کشور حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان پرداخت شده و هم اکنون نیز کارشناسان بیمه در حال برآورد خسارت در مناطق مختلف که به دلایلی همچون سیل و دیگر حوادث دچار خسارت شده اند هستند.

کریمی افزود: ۴ میلیون هکتار از اراضی کشور تحت پوشش بیمه قرار دارد که عمدتا هم غلات، گندم و جو است.

وی همچنین از خرید یک میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط شرکت غله و بازرگانی دولتی در کشور خبر داد و افزود: برداشت گندم و جو و محصولات پاییزه در کشور از جمله در استان‌های خوزستان، ایلام و سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص راهکار‌های جبران کمبود علوفه در کشور نیز گفت: تلاش می‌شود این کمبود با افزایش بهره وری، تغییر شیفت کشت به سمت پاییز و استفاده از ارقام و روش‌های کم آب بر جبران شود.

کریمی افزود: نیاز خوراک دام در کشور حدود ۸۰ میلیون تن است که ده میلیون تن از مراتع، ۲۶ میلیون تن از محل تولیدات علوفه ایی و ۱۵ درصد از سایر قسمت‌ها و مابقی از واردات تامین می‌شود.

در این کارگاه آموزشی که با هدف اصلاح الگوی تولید علوفه و ارتقاء بهره وری آب و خاک برگزار شد بیش از ۲۰۰ نفر از کشاورزان، دامداران و کارشناسان کشاورزی شرکت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • پسرفت دریای خزر مشکل بنادر مازندران
  • ◄ معرفی شرکت های کشتیرانی در ایران
  • کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک