Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:18:18 GMT

58 پروژه کشاورزی در تیران و کرون به بهره برداری رسید

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۴۴۲۹۷

58 پروژه کشاورزی در تیران و کرون به بهره برداری رسید

اصفهان- ایرنا- 58 پروژه کشاورزی و دامپروری با صرف بیش از 190 میلیارد ریال اعتبار روز سه شنبه در شهرستان تیران و کرون به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون در این آیین افزود: این تعداد پروژه در حوزه های آب و خاک، باغبانی، احداث گلخانه، دامپروری، راه اندازی مرکز پرورش دام و طیور و آبزیان و پرورش قارچ است که با مشارکت بخش خصوصی و تسهیلات بانکی اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محسن حاج عابدی بیان کرد: با اجرای این پروژه ها زمینه اشتغال 300 نفر فراهم شده که بیشترین آن در گلخانه های سبزی و سیفی است.
وی ادامه داد: 130 هکتار گلخانه در 10 سال گذشته در تیران و کرون احداث شده که زمینه اشتغال 2 هزار و 600 نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده و این شهرستان رتبه نخست احداث گلخانه های مدرن را در استان اصفهان دارد.
حاج عابدی یادآورشد: 90 درصد از تولیدات گلخانه های این شهرستان به تولید فلفل دلمه ای اختصاص یافته و گوجه، خیار و گل های تزئینی نیز در این مراکز کشاورزی تولید می شود.
وی تشکیل شرکت تعاونی گلخانه داران این شهرستان را بستری برای انجام فعالیت صادراتی آن ها اعلام کرد و گفت: با تشکیل این شرکت تعاونی فعالیت بسته بندی، فروش و صادرات تولیدات گلخانه ای انجام گرفته و منفعت اقتصادی بیشتری نسبت به گذشته به کشاورزان می رسد.
تیران و کرون دارای 21 هزار هکتار اراضی کشاورزی و 130 هکتار گلخانه دارد، این شهرستان رتبه اول گلخانه های صنعتی استان اصفهان را به خود اختصاص داده که سالانه بیش از 20 درصد محصولات گلخانه ای حوزه کشاورزی این شهرستان به خارج کشور صادر می شود.
مساحت اراضی کشاورزی استان اصفهان 569 هزار هکتار است و 11 درصد از اشتغال و هفت درصد از تولید ناخالص ملی این استان به بخش کشاورزی اختصاص دارد که سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای شامل سبزی و صیفی و گل و گیاه زینتی استان برابر 1600 هکتار و میزان تولید سالانه سبزی و صیفی گلخانه‌ای استان بالغ بر 235 هزار تن بوده که اصفهان رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
همزمان با دهه فجر بیش از 300 پروژه جهاد کشاورزی در استان اصفهان افتتاح می شود.
110 طرح عمرانی، اقتصادی و خدماتی با صرف بیش از 315 میلیارد و 36 میلیون ریال اعتبار همزمان با گرامیداشت دهه فجر' در تیران و کرون در حال افتتاح است.
7131/6026/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد چهل سالگي انقلاب طرح جهاد كشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۴۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری از افزایش پروژه‌های خدماتی این شرکت در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، جواد ‌تقی‌زاده، مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری، اقدام‌های اداره خدمات مهندسی و ظرفیت موجود در این شرکت را در سطح مناطق نفت‌خیز مطلوب دانست و گفت: همه باید از این ظرفیت برای رشد منطقه و بهره‌مندی خانواده‌ها و همشهریان از ثمره آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به آغاز پروژه‌های خدماتی در سال ۱۴۰۲ افزود: در حوزه پروژه‌های خدماتی تا رسیدن به مطلوب فاصله زیادی داریم و امسال باید این عقب‌ماندگی چندساله منطقه را جبران کنیم که این موضوع نیازمند کار و تلاش مضاعف است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری در تشریح اقدام‌های این شرکت طی سال ۱۴۰۲ گفت: در جریان احداث پروژه بام فرهنگی امیدیه، در کمتر از ۱۰ روز بیش از هزار و ۱۰۰ مترمکعب سنگ‌کاری انجام شد که این کار در نوع خود رکورد محسوب می‌شد.

تقی‌زاده احداث پیست دوچرخه‌سواری ویژه بانوان، احداث خانه‌ بازی‌های دیجیتال ویژه بانوان، احداث کارخانه آسفالت، احداث کارگاه تولید دیوارهای بتنی و... را از مهم‌ترین پروژه‌های در حال اجرا دانست که  امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی نوسازی ناوگان حمل‌ونقل ترابری و تخریب و احداث ۴۸ باب منزل سازمانی فرسوده با نقشه‌های تازه را دو کار بزرگ در منطقه دانست که پارسال محقق شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری درباره روند اجرایی پروژه جاده امیدیه به جایزان گفت: در چند ماه پیش بیش از ۱۱ پل که در گذشته ساخته شده بود تخریب و دوباره ساخته شد و بیش از ۱۵۰ هزار مترمکعب خاک‌ریزی و خاک‌برداری دوباره به کار اضافه شد که به‌زودی این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

دیگر خبرها

  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد