Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملکرد ما در صنعت نفت در چند بخش به رغم فشارهای وارده قابل عرضه به جهان است .

به گزارش از شرکت ملی گاز ایران، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت امروز ۱۶ بهمن ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از بزرگترین دستاوردهای ما در چهل سالگی انقلاب اسلامی در بخش صنعت گاز است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید چیزی به نام صنعت گاز وجود نداشت . ظرفیت پالایش گاز ما در آن زمان تنها ۳۶ میلیون متر مکعب در روز و مربوط به پالایشگاه بیدبلند بود که در حال حاضر عمر مفید آن به سر آمده است. این در حالی است که امروز ما حدود ۱۰۶۰ میلیون متر مکعب ظرفیت پالایش گاز داریم . انشعابات گاز در آن زمان ۵۳ هزار انشعاب بود که امروز این رقم به ۱۱و نیم میلیون انشعاب رسیده است .

زنگنه با بیان اینکه پوشش گازرسانی تا پیش از انقلاب نزدیک به صفر بود، افزود : این در حالی است که اکنون ۹۲ درصد از جمعیت کل کشور تحت پوشش گازرسانی قرار دارند .

به گفته وزیر نفت تعداد قبل از انقلاب تنها یک روستا گازدار بود که این رقم اکنون به بیش از ۲۷ هزار روستا رسیده است و بیش از ۷۷ درصد از جمعیت روستایی کشور تحت پوشش این انرژی پاک هستند .

وزیر نفت در ادامه تصریح کرد: در بخش میعانات گازی نیز تولید میعانات صفر بود که اکنون این رقم به ۷۵۰ هزار بشکه در روز رسیده است .

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۵۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه صنعت گوهرسنگ در ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ابومحمد هاشمی افزود: گوهرتراشی، هنر ، صنعتی پولساز است و تاکنون حدود ۷هزار نفر در کشور، آموزش گوهرتراشی را فراگرفته اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • اکران «قهرمانان ایران» در یکی از بزرگترین بیلبوردهای شهر تهران
  • مهم ترین عامل توسعه یك جامعه نظام آموزشی است
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • ضرورت توسعه صنعت گوهرسنگ در ایران
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟