Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر، بهزیستی استان زنجان طرح هایی از جمله مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی تخصصی سلامت جنسی کودک و نوجوان را افتتاح کرد.

به گزارش ایرنا، محمد محمدی قیداری روز سه شنبه در مراسم افتتاح این مرکز افزود: سازمان بهزیستی کشور به عنوان نهاد ستونی رفاه اجتماعی ، مشاوره را بهترین راهبرد پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی می داند و بر این اساس با چنین دیدگاهی به راه ندازی و توسعه فعالیت های مشاوره ای همت گماشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: اداره کل بهزییستی استان نیز در راستای اهداف پیشگیرانه و ارتقای سلامت روان آحاد مختلف جامعه و افزایش دسترسی مردم به خدمات مشاوره ای و روانشناختی و بهره مندی مناسب از ظرفیت های تخصصی موجود در سطح استان به گسترش و حمایت از مراکز مشاوره ای کرده است.
این مسئول ادامه داد: در سه ماهه چهارم سال جاری چهار مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی تخصصی، 2 مرکز در حوزه کودک و نوجوان، 2 مرکز مشاوره امور روانشناختی تخصصی سلامت جنسی در شهرستانهای زنجان، خدابنده تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرده اند.
به گفته محمدی، هم اکنون 29 مرکز مشاوره حضوری غیر دولتی در سطح استان فعالیت می کنند که از این تعداد 14 مرکز بصورت تخصصی در زمینه خدمات روانشناختی فعالیت می کنند.
این مسئول ادامه داد: همچنین نهمین پایگاه خانه دوست در سطح استان و چهارمین پایگاه در سزح شهرستان با 6 گروه همیار نیز کار خود را آغاز کرد که این پایگاه سلامت اجتماعی با رویکرد توسعه محلی و با هدف ظرفیت سازی کالبدی محلی برای مشارکت شهروندی است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: این پایگاهها در راستای ارتقای مشارکت شهروندی، ارتقای سلامت اجتماعی، توانمندسازی اجتماع محلی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.
وی خاطر نشان کرد: از مجموع تعداد پایگاه های سلامت اجتماعی در استان چهار پایگاه به شهر زنجان، و ما بقی به شهرهای طارم، ایجرود و ابهر، خدابنده و ماهنشان اختصاص دارد.
9646/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي چهل سالگي انقلاب بهزيستي زنجان مركز مشاوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۵۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ کامرانی صالح در دیدار با استاندار همدان و با تبریک دهم اردیبهشت روز روانشناس گفت: تاکنون در ۱۵۰ روستا پرونده تشکیل و نقشه راه تنظیم شده است، همچنین طرح الزامی شدن مشاوره پیش از ازدواج در جریان تصویب است.

او همچنین گفت: مرکز جامع بنیاد خانواده و جمعیت متشکل از ۱۴ مرکز مشاوره با ۱۰۵ روانشناس دارای تحصیلات ارشد و دکتراست و ۴۰ مجموعه فعال دیگر هم در استان وجود دارد که همگی به ترویج فرهنگ مشاوره، اقدامات مشاوره‌ای در زمینه‌های پیش از ازدواج، کودک، نوجوان، تحکیم خانواده، پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی و تربیت کنشگر می‌پردازند.

کامرانی صالح گفت: همچنین با هدف فرزندآوری و جوانی جمعیت، اقدام به تربیت کنشگر جمعیت کرده ایم و ۱۲۰ نفر در دوره آموزشی شرکت خواهند کرد و ۴۰ برگزیده به دوره تکمیلی می‌روند تا با اعزام به ۳۰۰ نقطه فعالیت خود را آغاز کنند.

استاندار همدان هم گفت: شکل گیری مرکز جامع قابل تحسین است و نیاز به تقویت و حمایت دارد.

علیرضا قاسمی فرزاد تاکید کرد: به آموزش اهمیت ویژه بدهید و آموزش را از خردسالی آغاز کنید تا مبانی فکری درست پایه ریزی شود و برای دست یابی به این منظور با دانشگاه فرهنگیان ارتباط داشته باشید.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان هم با اشاره به اینکه اعتبارات مناسبی برای پیشگیری از خودکشی به استان تخصیص یافته است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی برای اجرای طرح‌های مطالعاتی و درمانی در محلات آسیب پذیر هزینه می‌شود.

در این نشست اعلام شد، همدان دومین استان پیر کشور است.

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • افتتاح پایگاه تجمیعی سلامت خانواده شماره یک تالش
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان