Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز- ایرنا- رییس دانشگاه تبریز گفت: میزان مقاله های علمی دانشگاه تبریز قبل از انقلاب سالانه در حدود 2 یا 3 مقاله بود که با آغاز فعالیت‌های علمی-پژوهشی پس از پیروزی انقلاب اسلامی امروز با وجود تحریم‌های ظالمانه، این تعداد به بیش از یکهزار و 800 مقاله رسیده است.

میررضا مجیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تعداد دانشجویان این دانشگاه در سال 1357 در حدود هفت هزار و 900 نفر بود اکنون بیش از 23 هزار نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه اولین دوره کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز به طور رسمی از سال 64 ایجاد شده است، گفت: بیش از 40 درصد دانشجویان دانشگاه تبریز در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.
مجیدی ادامه داد: 52 درصد دانشجویان این دانشگاه را بانوان و 48 درصد نیز مردان تشکیل می دهند و در حدود 6 هزار دانشجو در خوابگاه های دانشگاه مستقر هستند.
وی اظهار داشت: 204 دانشجوی خارجی در رشته های مختلف علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه و کشاورزی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه این دانشگاه دارای ۲۱ دانشکده و ۱۰ پژوهشکده و مرکز پژوهشی است، گفت: 850 نفر عضو هیات علمی دانشگاه هستند که ۵۰ درصد آنها دارای رتبه استادی و دانشیاری هستند.
وی با اشاره به نقش پیروزی انقلاب اسلامی در توسعه دانش و دانشگاه‌های کشور، افزود: ۱۲ استاد دانشگاه تبریز در جمع دانشمندان یک درصد قرار گرفته و پنج نفر از اساتید این دانشگاه جزو دانشمندان جهان اسلام هستند.
مجیدی با اشاره به جایگاه منطقه‌ای و ملی دانشگاه تبریز، اظهار کرد: دانشگاه تبریز، دانشگاه اول منطقه و جزو 13 دانشگاه برتر کشور و 200 دانشگاه برتر دنیا است.
وی با تاکید بر نقش دانشجویان دانشگاه تبریز در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: تمام برنامه‌های انقلابی در دانشگاه تبریز از سال 56 و توسط مجموعه کوچک 20 نفری که در کنار سایر جریان‌ها فعالیت می‌کردند، اجرا می‌شد، دانشگاه تبریز اولین دانشگاهی بود که تا بعد از پیروزی انقلاب تعطیل و انقلاب فرهنگی نیز از دانشگاه تبریز شروع شد.
رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به شهادت 22 تن از دانشجویان و کارمندان این دانشگاه در حمله هوایی رژیم بعث عراق، ادامه داد: دانشگاه تبریز قبل و بعد از انقلاب در مسایل فرهنگی و اجتماعی کشور ایفای نقش کرده است.
وی عمده‌ترین چالش دانشگاه تبریز را نگرش‌های خاص به دانشگاه دانست و گفت: برای ورود به دانشگاه‌های نسل سومی باید نگرش‌ها نسبت به دانشگاه عوض شود، زیرا که با دیدگاه‌های قدیمی نمی‌توان به این مهم رسید.
مجیدی با اشاره به پذیرش دانشجو در رشته زبان و ادبیات ترکی از سال 95 ، افزود: اکنون بیش از 90 دانشجو در این رشته تحصیل می‌کنند و روند پذیرش ادامه خواهد داشت.
وی در خصوص جذب هیات علمی برای این دانشگاه گفت: با موافقت هیات امنا شهریور ماه سال آینده با ارائه فراخوان 40 استاد جذب این دانشگاه خواهد شد.
رئیس دانشگاه تبریز اظهارداشت: این دانشگاه با 153 دانشگاه دنیا قرارداد در زمینه پذیرش طرح، پروژه و دانشجوی مشترک دارد و هم‌اکنون نیز 14 پروژه مشترک با دانشگاه‌های خارجی اجرا می‌کند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه تبریز از سال ۹۵ در رشته زبان و ادبیات ترکی دانشجو پذیرش می‌کند، افزود: اکنون بیش از ۹۰ دانشجو در این رشته تحصیل می‌کنند و روند پذیرش ادامه خواهد داشت.
مجیدی در پایان گفت: دانشکده دامپزشکی و مرکز رشد دانشگاه تبریز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.
6120/3071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دانشگاه چهل سالگي انقلاب تبريز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۵۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حامد علیپور بنائی دانشیار گروه مهندسی الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برای دومین سال متوالی به‌عنوان عضو کمیته برگزاری سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی فوتونیک، اپتیک و لیزر در شهر پورتو کشور پرتغال در سال ۲۰۲۵ با عنوان کنفرانس PHOTOPTICS ۲۰۲۵ انتخاب شد.

علیپور بنائی اکنون معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و تنها ایرانی کمیته اجرایی در کنفرانس بین‌المللی پرتغال است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | اخراج سفیر آلمان از سوی دانشجویان دانشگاه بیرزیت
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود