Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@16:31:57 GMT

تمرکز روسیه و ایران بر مبادلات تجاری با ریال و روبل

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۴۵۸۳۱

سفیر روسیه در تهران ضمن اشاره به حذف دلار در تبادلات مالی با ایران، از بکارگیری ارزهای ملی روسیه و ایران برای تراکنش‌های مالی فی مابین خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سفیر روسیه در تهران در گفت‌وگویی از حذف «دلار» از چرخه مبادلات مالی بین ایران و کشورش خبر داد.

«لوان جاگاریان» سفیر روسیه در ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس» با اشاره به حذف دلار از مبادلات مالی بین دو کشور و استفاده از ارزهای ملی گفت: «برای روسیه مهم است که پرداخت‌های مالی با ایران را با ارزهای ملی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما از تمام ابزارهای موجود برای آوردن شاخص‌های ذکر شده به بالاترین سطح ممکن استفاده خواهیم کرد.»

وی افزود که مسکو در همکاری با ایران عملا استفاده از دلار را کنار گذاشته است. جاگاریان توضیح داد: «ما بر روی "روبل" روسیه و "ریال" ایران تکیه خواهیم کرد و در صورت لزوم و فقدان گزینه‌های دیگر از "یورو" استفاده می‌کنیم.»

دیپلمات روس افزود: «هرچند که اعتقاد دارم ساختار بانکی دو کشور توانایی لازم برای موفقیت در انجام این وظایف را دارد، اما این یک کار چالشی است.»

«الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه نیز در پائیز 2018 گفته بود که حدود 20 تا 30 درصد مبادلات مالی بین تهران و مسکو با ارزهای ملی دو کشور صورت می‌گیرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سفیر روسیه در تهران دلار مبادلات ارزی حذف دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۵۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید

طاها سمیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان صادرات صورت گرفته از طریق گمرکات کردستان هزار و ۱۰۲ تن معادل با ۵۱۸ میلیون دلار بود و میزان صادرات صورت گرفته از طریق سایر گمرکات نیز ۴۹۱ هزار تن معادل ۳۱۳ میلیون دلار بوده است.

وی به میزان واردات ثبت سفارش شده از طریق گمرکات کردستان اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۲ میزان واردات ۳۳ هزار و ۶۰۰ تن معادل با ۳۶۳ میلیون دلار بوده است.

معاون امور بازرگانی توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: همچنین حجم ترانزیت صورت گرفته در سال گذشته از طریق گمرکات کردستان ۲ هزار و ۵۹۶ تن بوده که ۳ هزار و ۷۸۴ میلیون دلار ارزش داشته است.

سمیعی جمع کل مبادلات تجارت خارجی در سال ۱۴۰۲ را ۴ هزار و ۲۲۳ تن عنوان کرد و ادامه داد: ارزش دلاری این میزان مبادله ۴ هزار و ۹۷۸ میلیون دلار بوده است.

وی هدف صادراتی تعیین شده برای سال گذشته را ۴۸۸ میلیون دلار عنوان کرد و یادآور شد: عملکرد ۱۲ ماهه این حوزه در سال گذشته نشان از تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی دارد.

معاون امور بازرگانی توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: مهمترین اقلام صادراتی از طریق گمرکات کردستان تخم خوراکی ماکیان، گوجه فرنگی زراعی، محصولات آهنی اسفنجی، تراکتور کشاورزی و سیب تازه بوده است.

سمیعی گفت: طلای خام، آلیاژ آلومینیوم کار نشده، دستگاه تهویه مطبوع ۲ تکه، قراضه و ضایعات انباره‌های سرب و قراضه و ضایعات آلومینیوم نیز از مهمترین اقلام وارداتی بوده است.

وی با بیان اینکه عراق، افغانستان، سوریه، ترکیه و هند کشورهای عمده هدف صادراتی ایران بوده‌اند، اظهار کرد: عراق، چین، امارات متحده عربی، ترکیه و آلمان نیز کشورهای عمده مبدا وارداتی کشور بوده‌اند.

کد خبر 6087073

دیگر خبرها

  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • ارز روسیه پیشتاز شد
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • ظرفیت تجارت ایران و آفریقا به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان، دو همسایه ای که در تجارت غریبه بودند + جدول
  • تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی در کردستان
  • کسب رتبه هفت کشوری گمرکات آذربایجان شرقی در مبادلات تجاری
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان؛ دو همسایه ای که در تجارت غریبه هستند
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید