Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نشست خبری فیلم سینمایی "23 نفر" به کارگردانی "مهدی جعفری" کارگردان اثر با اجرای منصور ضابطیان در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، نشست خبری فیلم سینمایی "23 نفر" به کارگردانی "مهدی جعفری" کارگردان اثر با اجرای منصور ضابطیان در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی جعفری درباره ساخت این فیلم گفت: من سالها پیش مستندی درباره زندگی این عزیزان ساختم و از همان روز آرزو داشتم که بتوانم فیلمی در مورد این روایت بسازم که خوشبختانه محقق شد. من برایم مهم آنجا بود که تا چه حد می توانم اقتباس سینمایی درستی از آن واقعه ارائه دهم.

وی در همین راستا ادامه داد: من میخواستم تا جایی که میتوانم با توجه به قراردادهای سینمایی ام به روایت این ییست و سه نفر وفادار بمانم. نگرانی من از همان اول پیدا کردن بازیگران کودکی بود که بتوانند واقعیت را تداعی کنند. من برای پیدا کردن بازیگران کودک در کل کشور فراخوان دادم. هر کدام از این کودکان سمبل یک بخشی از ایران بودند.

فراورده تهیه کننده درباره حقوق مادی و معنوی این فیلم گفت: مالکیت معنوی فیلم مستند کاملاً با آقای رئیسیان است اما حق مالکیت فیلم با مجتبی فراورده است. موضوعی که آقای رئیسیان مطرح کردند موضوعی حاشیه ای بود.

وی در همین راستا ادامه داد: در این فیلم از فضای جنگ و دفاع مقدس همچنین اردوگاه ها آشنایی زدایی شد. ما به طور طبیعی ما در جغراقیای خود پیوند محکمی با دین داریم. آنچه در این فیلم مهم است سیرت اثر است و نه صورت آن. آنانی که صورت بین هستند ممکن از دیدن شعارها خوب باشد اما به دنبال روح دین هستیم.

جعفری درباره اعضای اصلی 23 نفر گفت: از میان آن 23 نفر اصلی 22 نفر در میان هستند و یک نفر از میان ما رفته است. 23 کودک بازیگر تنها یکبار با نفرات اصلی روبرو شدند. ما خیلی برایمان سخت بود تا از اسامی واقعی آن بیست و سه نفر استفاده کنیم زیرا ممکن بود نتوانم تماما به آن اسم ها و وقایعشان بپردازم.

وی درباره دلیل سینمایی ساختن فیلم اضافه کرد: من حسرت میخورم که چرا نتوانستم همه داستان را بیاورم و شاید اگر سریال بود بهتر از این به جزئیات پرداخته میشد و حیفم می آید که همه چیز به طور کامل نشان داده نشد.

جعفری درباره گره های زندگی صالح قاری اضافه کرد: واقعیت در این فیلم قصه آقای قاری در حاشیه قصه اصلی بود اما امیدوارم روزی فیلمی کامل در مورد زندگی وی ساخته شود. اما در فیلم من داستان اصلی قصه بیست و سه نفر بود.از نظر من این فیلم حتی در مخاطب خارجی نیز احساس درستی ایجاد می کند و مطمئنم مخاطب جوان ایرانی و خارجی با اثر ارتباط برقرار کرده و همذات پنداری رخ می دهد.

امیر سحرخیز طراح صحنه فیلم گفت: اکثر دکور این فیلم کاملاً ساختگی و داخل ایران است. این را خودم شخصاً انجام دادم. سکانس ملاقات با صدام سکانس کابوس واری بود. من تقریبا در زمان جنگ و بمباران حضور داشتم و کابوس عجیبی از صدام در کودکی داشتم. آن سکانس بغض فروخورده ای بود که سر باز کرد.

احمد یوسف زاده نویسنده کتاب و مشاور پروژه گفت: این فیلم خیلی به واقعیت نزدیک بود در حین اکران نمیدانستم گریه کنم و یا بخندم. این فیلم بسیار زیبا و وفادارانه ساخته شده بود واز دیدنش بسیار شگفت زده هستم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فجر 37 جشنواره فیلم فجر اخبار فجر 37 سودای سیمرغ سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر سودای سیمرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۶۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرزوی ستاره سیتی: آرسنال امتیاز بدهد، خوب می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی شب گذشته در بازی هفته سی و پنجم لیگ برتر انگلیس به مصاف ناتینگهام فارست رفت و با نتیجه 2-0 برنده شد.

سیتی اکنون با یک بازی کمتر، تنها یک امتیاز با آرسنال صدرنشین فاصله دارد. ناتان آکه هلندی ضمن اینکه امیدوار است در بازی پیش رو برنده شوند، به نوعی تایید کرد که آن‌ها نیم نگاهی هم به از دست دادن امتیاز توسط آرسنال هستند.

ناتان آکه در مورد اینکه آیا سیتی از برد آرسنال مقابل تاتنهام قبل از بازی ناتینگهام فارست اطلاع داشت یا خیر، گفت:"مشخص است که شما این را می‌بینید. اگر آن‌ها امتیاز  از دست بدهند، خوب می‌شود. ما روی خودمان تمرکز می‌کنیم، سرنوشت‌نان در دست خود ماست. این تنها چیزی است که ما روی اتوبوس و رختکن قبل از بازی دیشب تمرکز کرده بودم.

نیمکت نشینی؟

گاهی اوقات افرادی که بازی نمی‌کنند، تنها بازی را تماشا می‌کنند. هر کس از نظر خودش آماده است و این برای همه متفاوت خواهد بود. مشخص است وقتی که در ترکیب هستیم باید روی بازی خودمان تمرکز کنیم و این تنها چیزی است که باید به آن فکر کنیم.

تاثیر تجربه در کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر؟

همه تجربه دارند اما در نهایت تجربه تفاوتی ایجاد نمی‌کند. موضوع فعلی ما مربوط به الان است، کاری که اکنون انجام می‌دهیم. در حال حاضر اوضاع خوب پیش می‌رود ولی می‌دانیم که باید چه کار کنیم. اینکه چهار بازی را ببریم و می‌توانیم دوباره قهرمان لیگ برتر انگلیس شویم. هم خیلی نزدیک است و هم خیلی دور به نظر می‌رسد.

سختی بازی‌های پیش رو؟

هر بازی سخت خواهد بود. در بازی مقابل ناتینگهام فارست همه انتظار داشتند ما برنده شویم، اما این هرگز آسان نیست. هفته آینده یک بازی دیگر داریم که آن هم سخت خواهد بود. تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که بازی به بازی پیش برویم. می‌دانم که به نظر کلیشه‌ای می‌رسد اما این تنها کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.

رکورد 70 بازی شکست ناپذیری رودری در سیتی؟

باور نکردنی است. شما اغلب اهمیت آن را درک نمی‌کنید اما او در هر بازی بسیار خوب عمل می‌کند. او در نقش خودش خیلی بازیکن بزرگ و مهمی است. رودری گل‌های مهمی زده و واقعا خوب بازی می کند. او برای نباختن مبارزه می‌کند.

کوین دی‌بروینه؟

نباید بگویم که او چقدر خوب و چقدر مهم است. او هر فصل کیفیت خود را نشان می‌دهد. او پنج ماه همراه ما نبود و شما اصلا متوجه چنین چیزی نمی‌شوید. دقیقا مثل قبل به تیم برگشت و هیچ تفاوتی احساس نمی‌شد. او خیلی به ما کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • نمای حیرت‌انگیز اسب سیاه آسمان از نگاه تلسکوپ فضایی جیمز وب / عکس و فیلم
  • (ویدئو) تصاویر حیرت‌انگیز از لحظه تولد بچه دلفین
  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • روایت حیرت‌ انگیز یک نویسنده از خاطره‌بازی دو فرمانده ایرانی و عراقی سال‌ها پس از جنگ تحمیلی
  • کناره‌گیری وزیر اول اسکاتلند از سمت خود
  • آرزوی ستاره سیتی: آرسنال امتیاز بدهد، خوب می‌شود
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • آرزوی توتی برای ده‌روسی: سال‌ها در رم بمانی
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد