Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، وحید قبادی دانا شامگاه سه شنبه در نشست صمیمی با تشکل‌ ها، موسسات و مراکز غیردولتی بهزیستی استان کردستان، اظهارداشت: از معلولان مستمری بگیر فقط ٢٥ هزار نفر حق پرستاری دریافت می‌کنند که امیدواریم این مهم در سال ٩٨ به ٨٠ هزار نفر برسد و برای این مبحث هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که در کمیسیون تلفیق مجلس این مسئله مصوب شده و امیدواریم در صحن علنی مجلس نیز مصوب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین ١٧٨ هزار معلول سرپرست خانوار تحت پوشش در کشور داریم که برای افزایش میزان دریافتی یارانه های این افراد تلاش هایی صورت گرفته است که امیدواریم این مهم در آینده نزدیک محقق شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش ٢٠ درصدی یارانه معلولان در قانون بودجه سال ٩٨ خبرداد و ادامه داد: در قانون بودجه ٩٨ یارانه هفت هزار میلیارد تومانی مجموعه بهزیستی و کمیته امداد به هشت هزار و ٤٠٠ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است و این جای امید است.

قبادی دانا در بخش دیگری از سخنان خود به بحث مسکن مددجویان تحت پوشش این سازمان اشاره کرد و یاداور شد: در بحث مسکن تاکنون ١٠٠ هزار واحد واگذار شده و ٥٣ هزار واحد در دست احداث است و ١١٣ هزار خانوار نیز در صف انتظار هستند.

وی بیان کرد: طی ۱۰ ماه آینده اولین هتل تراز معلولان در مشهد توسط خیرین تکمیل و افتتاح می‌ شود و امیدواریم این مهم در دیگر استان‌های کشور نیز اجرایی شود و همه مردم ایران وظیفه دارند که در راستای کاهش درد و رنج معلولان و خانواده‌های آنان گام بردارند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان سخنان خود از راه‌اندازی پنج مرکز توانبخشی در شهرهای مختلف کردستان و راه‌اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج به عنوان تصمیمات اجرایی در سفر به کردستان نام برد و بر حمایت ویژه از استان کم‌ برخوردار کردستان تاکید کرد.

کد خبر 4535141

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی معلولان وحید قبادی دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۶۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی داده های کمیته امداد و سازمان بهزیستی نشان می‌دهد مجموع پرداختی به اقشار محروم شامل یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی نسبت به خط فقر شدید و مطلق کفایت نمی‌کند.

براساس گزارش تسنیم، بر این اساس نسبت مجموع متوسط مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر شدید دو نفره در سازمان بهزستی ۷۵ درصد و در کمیته امداد ۸۶ درصد کفایت می‌کند.

نسبت مجموع متوسط مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر مطلق دو نفره در سازمان بهزستی ۴۷ درصد و در کمیته امداد ۵۴ درصد کفایت می‌کند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899815

دیگر خبرها

  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟