Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساوه - ایرنا - رئیس ستاد عتبات عالیات ساوه گفت: شهروندان این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون یک و نیم میلیارد ریال به صورت نقدی و غیر نقدی برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.

به گزارش ایرنا «مجید زنجانی» شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: میزان تعهدات ستاد عتبات عالیات شهرستان ساوه در سال جاری پنج میلیارد و 500 میلیون ریال است که از این رقم یک و نیم میلیارد ریال محقق شده و تلاش می‌ شود که در ایام باقی مانده تا پایان سال، مابقی این مبلغ جذب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه ستاد عتبات عالیات یک نهاد غیر دولتی و غیر وابسته به گروه یا جریانی خاص است، از مردم خواست در برنامه های بازسازی و معنوی این ستاد مشارکت نمایند.
زنجانی اظهار داشت: یکی از خیران ساوجی تامین سه هزار مترمربع شیشه های صحن حضرت زینب (س) و حضرت زهرا (س) در کربلای معلی و نجف را تقبل کرده که هزینه‌های آن حدود 30 میلیارد ریال است.
رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان ساوه گفت: از زمانی که در سال 1391 شهرستان ساوه میزبان ضریح حضرت سیدالشهدا بود مردم ساوه خواستار نقش‌آفرینی بیشتر این شهرستان در طرح های بازسازی عتبات عالیات شدند.
زنجانی، ساخت گلخانه حرم امیرالمومنین (ع) را از دیگر فعالیت های انجام شده توسط خیران شهرستان ساوه عنوان کرد.
وی بیان کرد: مشارکت در ساخت ستون های صحن حضرت زهرا (س) از دیگر فعالیت‌های مردم شهرستان ساوه در ستاد بازسازی عتبات عالیات است.
زنجانی اظهار داشت: در همین مدت طرحی با عنوان «بنای نور» اجرایی شد که بر اساس آن، شهروندان می توانند نذورات خود را به صورت اقساط ادا کنند.
وی گفت: هزینه ساخت هر متر مربع از صحن حضرت زهرا 30 میلیون ریال و برای صحن حضرت زینب نیز 40 میلیون ریال است و ضمن اینکه هزینه هر ستون صحن حضرت زهرا 72 میلیون ریال و هزینه هر خشت گنبد حضرت سیدالشهدا (ع) نیز 32 میلیون ریال است.
زنجانی گفت: خیران می تواند به صورت انفرادی و گروهی در قالب مشارکت و به صورت اقساط با مراجعه به بانک انصار در این امر خیر شریک شوند.
وی گفت: برای ستاد اربعین نیز کمیته اسکان و تغذیه در ستاد عتبات ‌عالیات تشکیل شده و وظایف مشخصی در این خصوص بر عهده دارد که در همین زمینه مجوز ایجاد پنج موکب صادر شد که چهار موکب در کشور عراق فعالیت دارند.
رئیس ستاد عتبات عالیات اظهار داشت: در سال‌های اخیر به منظور تجلیل از خیران و خادمینی که در امر بازسازی عتبات عالیات مشارکت داشته اند، همایش هایی برگزار شده است.
وی گفت: برای تسهیل مشارکت روستائیان در بازسازی عتبات عالیات نیز در هر روستا یک نماینده برای برای پیگیری و دریافت کمک‌های مردمی تعیین شده است.
ساوه دومین شهر پرجمعیت استان مرکزی است که بیش از 290 هزار نفر جمعیت دارد.
6539/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ستاد عتبات عاليات ساوه مشاركت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۶۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی صحنه درگیری اراذل و اوباش در نازی‌آباد تهران

عکاس: پانته‌آ نیکزاد

دیگر خبرها

  • جزئیات برنامه دهه کرامت
  • تدارک ۱۲۰ هزار عنوان برنامه با مشارکت مردم در سراسر کشور
  • بازسازی صحنه درگیری اراذل و اوباش در نازی‌آباد تهران
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • همایش مادران مقاومت در شهرستان ساوه
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد 
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) به‌مناسبت دهه کرامت/برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۰۱ نقطه جهان
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) به‌مناسبت دهه کرامت
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد