Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – سازمان عفو بین الملل سه شنبه شب با انتشار بیانیه ای اقدام امارات متحد عربی برای ارسال تسلیحات به گروه هایی که متهم به ارتکاب جنایات جنگی در یمن هستند را محکوم کرد.

به نوشته القدس العربی، در بیانیه عفو بین الملل آمده است: نیروهای اماراتی به میلیاردها دلار تسلیحات نظامی از کشورهای غربی دست یافتند تا آن ها را به گروه هایی در یمن که متهم به ارتکاب جنایات جنگی هستند ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عفو بین الملل افزوده است: حضور این نیروهای متخاصم یک فاجعه برای غیرنظامیان یمنی محسوب می شود که هزاران تن از آن ها در این جنگ کشته شدند و این درحالی است که میلیون ها تن دیگر نیز به دلیل جنگ در آستانه گرسنگی هستند.
پیش تر شبکه «سی‌ان‌ان» آمریکا در گزارشی اعلام کرده بود که عربستان سعودی و شرکای ائتلافش در جنگ علیه یمن، تسلیحات آمریکایی را به جنگجویان القاعده، شبه‌نظامیان سَلفی و دیگر گروه‌ها در جنگ یمن ارسال کرده است.
در گزارش سی‌ان‌ان آمده است که عربستان و امارات عربی متحده از تسلیحات ساخت آمریکا به عنوان نوعی پول با هدف همراه کردن و خریدن وفاداری شبه ‌نظامیان و قبایل و اعمال نفوذ در صحنه سیاسی یمن استفاده کردند.
براساس گزارش سی ان ان، وزارت دفاع آمریکا معتقد است که ائتلاف به رهبری سعودی در یمن با ارسال تسلیحات و تجهیزات آمریکایی به طرف‌های ثالث، در واقع درحال نقض قراردادهای فروش سلاح با آمریکا است.
ائتلاف عربی – آمریکایی به سرکردگی آل سعود در حمله به یمن از ششم فروردین سال 1394 تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی از جمله 85 هزار کودک را شهید کرده که بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی اعمال شده از سوی این ائتلاف جان خود را از دست داده اند.
شبک**9365**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي يمن امارات متحده عربي عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۸۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد

یوری پوپوف معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیما‌های اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند، اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه استفاده می‌کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد
  • رسانه‌ عبری: بایدن ارسال سلاح به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا